Mahlberg skrev:
Okej, tack för detaljerade svar!
Spännande läsning och kul att få lära sig lite mer om trimning utan att själv behöva stå för notan haha

skämt åsido, bra jobbat som vanligt!

Kul att man kan hjälpa

nu ska jag inte ta åt mig all credd många andra här på tråden som är riktigt duktiga och kan ge betydligt bättre svar än mig, men jag har du några frågor så ställ dom gärna inga frågor är dumma, alla har börjat någonstans och man måste fråga för att lära sig

jag har lärt mig riktigt mycket av att läsa projekt sidor här på garaget

Jag fick ju med de mesta av "trimmet" när jag köpte bilen har bara köpt till lite saker

Bpu står ju för basic performance upgrades, de är typ steg 1 trim , de mesta man gör är att underlätta för bilen när man ska höja laddtrycket

om du googlar bpu så finns de några sidor som förklarar vad som är bpu och bpu+ sen blir de ++++ beroende hur mycket du ska uppgradera

Om man säger prismässigt så är 2jz nog en av dom billigaste motorerna att nå 400hp med

Sen tål bottendelen ca600-700 hp på däcken om man sätter dit arp bult i toppen, (arp= starkare bultar).
Däremot så stoppar j-spec modellens turbos vid 1.2bar Max 400-420hp (280hp standard) pga keramiska impellrar i turbosarna och 440cc spridare.
Euro/us spec modellens turbos har stål impellrar och klarar 1.4bar har sett en del köra på 1.6bar och allt från 420-+500hp (330hp standard) men då har dom 550cc spridare standard

Nu har du fått lite mer info som du inte har frågat efter isf men hoppas de hjälper lite iaf
Om jag har skrivit fel så får gärna ni andra rätta mig