Följ mina suprabyggen, ett bygge för gatan och ett för banan samt mitt första suprabygge som nu är sålt. Toyota Supra Mkiv 1997 gatbilen Toyota Supra Mkiv 1994 banbilen. Ni kan även följa bilarna på Instagram @Whitesuprasweden... Visa mer
Tar Supran signalen från absgivaren till trip/hastighet? Tänkte om det har blivit kabelbrott eller något signalfel där?
jag vet inte men tycker inte att det ska ha hänt nu när bilen ha varit i garaget uppallad och allt :S borde ju vara något som jag har pillat i som gör skillnad
har varit lite mycket på senaste tiden så nu kommer uppdateringen som jag tänkte göra före helgen
Skillnaden på gamla och nya bultarna nya är 20mm längre skiva och ok tillbaka igen 15mm spacers runtom Satte på gamla fälgarna eftersom bilen ska på lack och jag inte vill riskera att få lack på dom nya Sen blev det att släppa ner den på egna ben igen var tvungen lägga träbitar under framdäcken annars fick jag inte ut domkraften när den fortfarande stod på bockar bak
Bilen är planerad att lackas om ca 2-2.5 vecka Sen kan jag ju avslöja att nya färgen kommer bli candy röd
Tror de kommer bli riktigt bra, nu håller jag bara tummarna att han hinner lacka osv och att jag hinner få ihop allt annat innan jag och en polare ska rulla mot gatebil på mantorp då jag planerat att åka ner med supran
Tanken med att jag åkte till garaget i dag var att plocka isär bilen klart inför lacken, men de blev bara städat i garaget och bilen tömd på lite verktyg och sånt. Slutade med att jag körde ut bilen och tog lite kort samt lämnade lite gummi på gatan idag
Nu är taggen på all time high efter man fick köra lite
måste bara fixa med laddtrycksstyrningen då den gick upp till 1.5bar när man gav stumt och gick inte bar alls bara spottade och levde om men de kommer när jag kan köra den mer och längre sträckor hoppas att den börjar gå bättre då iaf
Angående att laddtrycket skenade iväg lite, när du bytte downpipen och katten antar jag att du monterade en restriktorring mellan dem? Är lätt att laddtrycket skenar lite annars. Mvh/ Kevin
Angående att laddtrycket skenade iväg lite, när du bytte downpipen och katten antar jag att du monterade en restriktorring mellan dem? Är lätt att laddtrycket skenar lite annars. Mvh/ Kevin
jo den sitter monterad men har ej ställt in något ladd än utan bara provkört bilen efter montering av laddtrycksstyrningen så vet inte vad den står på
jo den sitter monterad men har ej ställt in något ladd än utan bara provkört bilen efter montering av laddtrycksstyrningen så vet inte vad den står på
Aahhh okej, då kanske det är så enkelt att den bara är inställd på 1,5 bar då
Aahhh okej, då kanske det är så enkelt att den bara är inställd på 1,5 bar då
ja jag hoppas de iaf får prova att skruva ner den och ta de därifrån annars måste de vara en trasig slang som bråkar vet ifs inte om den ladda mer än 1.5 för de är max på min laddmätare
ja jag hoppas de iaf får prova att skruva ner den och ta de därifrån annars måste de vara en trasig slang som bråkar vet ifs inte om den ladda mer än 1.5 för de är max på min laddmätare
Mycket möjligt att det är någon slang som lossnat eller spruckit, hoppas det går smidigt att hitta felet iaf
Mycket möjligt att det är någon slang som lossnat eller spruckit, hoppas det går smidigt att hitta felet iaf
Btw, Candyröd blir nog riktigt snyggt!
ja jag ska tanka i ny fräsch 98oct soppa i morgon och ev testa att pilla med styrningen innan jag börjar felsöka bilen när den väl gick bra så kändes de verkligen att de tryckte på bra måste bara sätta mig och läsa på hur laddtrycksstyrningen fungerar före jag åker ut och testar göra något haha
Ja jag är taggad som fan på att få se resultatet Var sugen på candy blå också men känns som röd blir mer ovanligt i candy eller bara jag som har fel?