2737
Sök

Havetsfasas suprabyggen

Följ mina suprabyggen, ett bygge för gatan och ett för banan samt mitt första suprabygge som nu är sålt. Toyota Supra Mkiv 1997 gatbilen Toyota Supra Mkiv 1994 banbilen. Ni kan även följa bilarna på Instagram @Whitesuprasweden... Visa mer

344 114 Visningar
Uppdaterades senast 1 juni 2018
226 Inlägg
13 mars 2016
Vilket ursviken är det du bor i? Har en gammal laddtrycksmätare som ligger i bra-att-ha högen, går till 2 bar och fortsätter efter det smile

1 114 Inlägg
14 mars 2016
Trådstartare
K_arlstrom skrev:
Vilket ursviken är det du bor i? Har en gammal laddtrycksmätare som ligger i bra-att-ha högen, går till 2 bar och fortsätter efter det smile

Skellefteå tongue
okej men jag klarar mig med min, jag ska ju ligga på 1.2 så jag får ställa ner den ordentligt så jag kommer under 1bar och öka eftersom smile jag hoppas bara att bilen börjar gå bättre då tongue

226 Inlägg
14 mars 2016
Ok! Den är rätt så ful så tror inte du heller vill ha den monterad, men bra att ha till felsökning. Bara säga till om du ändrar dig och vill låna den smile
Lycka till!

1 114 Inlägg
14 mars 2016
Trådstartare
K_arlstrom skrev:
Ok! Den är rätt så ful så tror inte du heller vill ha den monterad, men bra att ha till felsökning. Bara säga till om du ändrar dig och vill låna den smile
Lycka till!

de är lugnt min Greddy profec b spec 2 reggar peak laddet så jag fick se vad jag hade laddat igår, 1.93bar hmm så jag kollade slangar osv snabbt och alla verkar helt ok, åker ut ställer ner den på 0= org wasegate tryck så borde inte ladda över 0,8bar, åker ut mätaren slår ännu en gång i botten så stannar och kollat vad den hade maxa på den gången... 2.18 bar :S jag vet inte vad fan jag gör för fel alltså :S
allt är ställt på noll, kommer koppla ur laddtrycksstyrningen och köra org för att se så det inte är den som är pajj, nästa steg är väl tcc och bcc boxen, sen varvar den bara 5500-5700rpm där det blir stopp även på friläge, läste att de kunde vara något safe läge som går in då och man skulle brygga två kablar för att lösa det problemet.
samt att ibland startar den inte (händer inget när man tar på nyckeln) så då måste jag dra bak växelspaken och trycka in den i p läge igen då startar bilen utan problem.
då den misständer verkar de som att den går grymt fett men jag vet inte ?!?!

Någon som har någon ide vad jag kan ha för problem ? :S

Kan säga att den verkar gå bra till ca 0.5 i ladd sen smäller de till och den skenar iväg och börjar misstända också.

1 114 Inlägg
14 mars 2016
Trådstartare
K_arlstrom skrev:
Lycka till!

Bor du i Piteå eller utanför ? smile

tänkte om man skulle svänga förbi dig och kolla på bilen någon gång när man är i krokarna tongue

226 Inlägg
15 mars 2016
Havetsfasa skrev:
K_arlstrom skrev:
Lycka till!

tänkte om man skulle svänga förbi dig och kolla på bilen någon gång när man är i krokarna tongue

Munksund, så utkanten av stan, bara höra av dig så bjuder jag på kaffe!

Har ingen/dålig koll på suprans turbosystem, men det är inte nå så enkelt som en tjärvande wastegate? Ganska lätt att testa om du har en kompressor, däckpump eller liknande smile

95 Inlägg
15 mars 2016
Haha lite offtopic men jag måste bara kommentera att vad kul att se hur trevliga folk faktist kan vara! Tänkte på att på K_arlstrom som erbjuder sig att låna ut saker och bjuder på kaffe bara sådär, kul att se!

Hoppas du får ordning på den, ser fram emot att få se lite klipp sen! wink

1 114 Inlägg
15 mars 2016
Trådstartare
K_arlstrom skrev:
Havetsfasa skrev:
K_arlstrom skrev:
Lycka till!

Munksund, så utkanten av stan, bara höra av dig så bjuder jag på kaffe!

Har ingen/dålig koll på suprans turbosystem, men det är inte nå så enkelt som en tjärvande wastegate? Ganska lätt att testa om du har en kompressor, däckpump eller liknande smile

kommer förbi nästa gång jag åker norrut! smile
men kaffet får du dricka själv då jag inte dricker kaffe tongue haha men de är lugnt, snacka skit och kolla på bilen din räcker gott och väl smile

hur kollar man de säger du ? måste ju nästan vara något sånt som bråkar eftersom de felar ju inte bara lite :S

1 114 Inlägg
1 114 Inlägg
15 mars 2016
Trådstartare
hozzter skrev:
Haha lite offtopic men jag måste bara kommentera att vad kul att se hur trevliga folk faktist kan vara! Tänkte på att på K_arlstrom som erbjuder sig att låna ut saker och bjuder på kaffe bara sådär, kul att se!

Hoppas du får ordning på den, ser fram emot att få se lite klipp sen! wink

Ja riktigt trevligt folk smile
är lika kul varje gång man får hjälp eller liknande kommentarer smile

Slängde upp ett 10sec klipp från en burn här om dagen nu när du ville se videoklipp smile

51 Inlägg
15 mars 2016
Havetsfasa skrev:
Turbolover92 skrev:
Havetsfasa skrev:
ja jag hoppas de iaf tongue får prova att skruva ner den och ta de därifrån annars måste de vara en trasig slang som bråkar smile vet ifs inte om den ladda mer än 1.5 för de är max på min laddmätare hmm

Mycket möjligt att det är någon slang som lossnat eller spruckit, hoppas det går smidigt att hitta felet iaf smile

Btw, Candyröd blir nog riktigt snyggt! big_smile

ja jag ska tanka i ny fräsch 98oct soppa i morgon och ev testa att pilla med styrningen innan jag börjar felsöka bilen tongue när den väl gick bra så kändes de verkligen att de tryckte på bra tongue måste bara sätta mig och läsa på hur laddtrycksstyrningen fungerar före jag åker ut och testar göra något tongue haha

Ja jag är taggad som fan på att få se resultatet smile
Var sugen på candy blå också men känns som röd blir mer ovanligt i candy eller bara jag som har fel? tongue

Hade hellre kört på blå, personligen gillar jag inte candy röd på en supra, hade jag vart dig så hade jag lackat i original silver, svart eller orginalröd. Men står du bara å velar mellan candy röd eller candy blå så hade jag kört blå smile

Mvh

95 Inlägg
15 mars 2016
Jaså vart hittar jag det klippet ? smile
Fanns inget mer uppladdat på samma profil som klippet där du bara gasade, vad jag kunde hitta iallafall!

226 Inlägg
15 mars 2016
hozzter: lika bra att hjälpa till när man kan, vet hur det är att köra fast och inte ha någon att fråga smile

Havetsfasa: en slang med en tryckmätare och någonting som du kan öka trycket i slangen med. Du kopplar det på wastegaten istället för slangen som sitter där nu! Låter som att din ska börja öppna vid 0,5 bar om det är originaltryck (mina börjar öppna vid 0,7 bar och öppnar fullt strax under 2 bar).

Såhär ser en lösning ut.
http://tbolliet.free.fr/turbo/turbo_9.jpg
Senast redigerat av K_arlstrom (15 mars 2016)

1 114 Inlägg
15 mars 2016
Trådstartare
hozzter skrev:
Jaså vart hittar jag det klippet ? smile
Fanns inget mer uppladdat på samma profil som klippet där du bara gasade, vad jag kunde hitta iallafall!

https://www.youtube.com/watch?v=aYbVx1jJ2QE

har bara en film på supran och där låser jag fast den och burnar inte bara varvar smile

1 114 Inlägg
15 mars 2016
Trådstartare
MathiasE30 skrev:
Havetsfasa skrev:
Turbolover92 skrev:

Mycket möjligt att det är någon slang som lossnat eller spruckit, hoppas det går smidigt att hitta felet iaf smile

Btw, Candyröd blir nog riktigt snyggt! big_smile

ja jag ska tanka i ny fräsch 98oct soppa i morgon och ev testa att pilla med styrningen innan jag börjar felsöka bilen tongue när den väl gick bra så kändes de verkligen att de tryckte på bra tongue måste bara sätta mig och läsa på hur laddtrycksstyrningen fungerar före jag åker ut och testar göra något tongue haha

Var sugen på candy blå också men känns som röd blir mer ovanligt i candy eller bara jag som har fel? tongue

Hade hellre kört på blå, personligen gillar jag inte candy röd på en supra, hade jag vart dig så hade jag lackat i original silver, svart eller orginalröd. Men står du bara å velar mellan candy röd eller candy blå så hade jag kört blå smile

Mvh

jo candy blå hade varit snyggt också, men jag var mer sugen på röd plus att jag får det nog billigare eftersom han som ska lacka hade det hemma på hyllan från ett jobb han just gjort på en kompis cadillac som blir svart med röd candy som kommer glimma i solen smile
jag har ju silver och org röd känns inte lika lockande som candy röd om jag ändå ska ändra org lacken smile svarta bilar hatar jag att äga då man aldrig får ha en ren bil tongue
jag kan lova att jag har suttit många timma och kollat på supror med olika lack innan jag bestämde mig för candy röd tongue
Tror inte att jag kommer bli missnöjd hur som helst smile

1 114 Inlägg
15 mars 2016
Trådstartare
K_arlstrom skrev:
hozzter: lika bra att hjälpa till när man kan, vet hur det är att köra fast och inte ha någon att fråga smile

Havetsfasa: en slang med en tryckmätare och någonting som du kan öka trycket i slangen med. Du kopplar det på wastegaten istället för slangen som sitter där nu! Låter som att din ska börja öppna vid 0,5 bar om det är originaltryck (mina börjar öppna vid 0,7 bar och öppnar fullt strax under 2 bar).

Såhär ser en lösning ut.
http://tbolliet.free.fr/turbo/turbo_9.jpg

Ja de där ska jag prova om det inte fungerar utan laddtrycksstyrningen tongue
har även fått massa mer tips på saker som kan bråka så jag ska se vad jag kan komma fram till i dag när jag åker till garaget smile

51 Inlägg
15 mars 2016
Havetsfasa skrev:
MathiasE30 skrev:
Havetsfasa skrev:

Mvh

jo candy blå hade varit snyggt också, men jag var mer sugen på röd plus att jag får det nog billigare eftersom han som ska lacka hade det hemma på hyllan från ett jobb han just gjort på en kompis cadillac som blir svart med röd candy som kommer glimma i solen smile
jag har ju silver och org röd känns inte lika lockande som candy röd om jag ändå ska ändra org lacken smile svarta bilar hatar jag att äga då man aldrig får ha en ren bil tongue
jag kan lova att jag har suttit många timma och kollat på supror med olika lack innan jag bestämde mig för candy röd tongue

Ja huvudsaken är ju att du blir nöjd smile

1 114 Inlägg
15 mars 2016
Trådstartare
MathiasE30 skrev:
Havetsfasa skrev:
MathiasE30 skrev:

Mvh

Ja huvudsaken är ju att du blir nöjd smile

Ja de kommer jag garanterat att bli smile

Annars får man lacka om den igen tongue haha

1 114 Inlägg
15 mars 2016
Trådstartare
Fått ganska mycket gjort ikväll, men som vanligt så betyder de inte att de går bra... Bara nya problem som kommer, har inte kunnat testköra idag heller då planen utanför garaget var upptinad och mjuk så jag höll på att sätta mig med audin i 15 cm slask hmm sen kommer jag in i garaget så ligger det vatten över hela golvet då har de läkt in via porten nu när de började tok smälta idag, så jag har stått i vatten och skruva med blöta skor ikväll, kommer lite bilder och info om framstegen och motgångarna i morgon, ha de gött nu ska jag attackera kudden! smile

1 114 Inlägg
16 mars 2016
Trådstartare
Har glömt att ge er en uppdatering med bilder och skit i dag :S ska bara se Saik-Hv71 först så jag inte behöver stressa ihop allt nu före matchen börjar tongue

Sök