4446
Sök

V Power ?

4 Inlägg
24 december 2006
Trådstartare
#1
Tankade V power nu ikväll big_smile
eller är det? neutral

Vad tycker ni om V power, som testat! Gör det någon skillnad osv?

// Bruden!

Second place is First looser !!

FreddeK
24 december 2006
#2
den är väl 99oktanig om jag inte missminner mig. känner ingen skillnad bara att den nästan kostar en spänn mer per liter!

Smålänning
7 883 Inlägg
24 december 2006
#3
en enda oktan gör ingen skillnad. Etanol är på 105 oktan, så vill du så är det bättre att kovertera till det. wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
24 december 2006
#4
Har för mig att shell fick reparera en massa bilar förut för att dom blandade ner diesel i V-poweren!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

666 Inlägg
24 december 2006
#5
enligt vad ja har hört så kan det ge bättre bränsleeffektivitet på saabar med knacksensor, det bör väll funka med alla bilar med knacksensor, men va vet ja.... Jag kör me 95, har tankat 98 en gång men ja tyckte det drack lika möe å dro lika bra, sen hur mycker soppa som går åt beror mest på min högerfot, allt från 0,9 till 1,3 vid vad ja kallar normalkörning, dvs mellan hemmet å skolan...


798 Inlägg
24 december 2006
#6
Bilen laddade snäppet mer med V-Power. Dessutom drog den lite mindre bränsle, gick allmänt sätt lite bättre och så vet man att grejerna mår bra av den där extra oktanen. I Japan är det 100 oktan i pumparna...


japs-nörd
76 Inlägg
25 december 2006
#7
E85 is da shit big_smile

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar

228 Inlägg
25 december 2006
#8
Det märks skillnad med V-Power på förgasar motorer iaf wink . Iaf Saab 99 smile

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 december 2006
#9
jag har oxå tankat v-power men jag märkte ingen skillnad

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
25 december 2006
#10
Märkte ingen skillnad i min 200sx när jag tankade den, men jag brukar tanka 98, så det är bara en oktans skillnad

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

japs-nörd
76 Inlägg
26 december 2006
#11
Trozzo skrev:
Märkte ingen skillnad i min 200sx när jag tankade den, men jag brukar tanka 98, så det är bara en oktans skillnad

prova tanka E85 så märker du skillnad, ska köra E85 på min sen....så då kan du även öka laddet mer osv osv + tänding utan probz., den gör att motorn inte spikar lika lätt....vet ett par som har gjort de o det funkar finfint big_smile

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
30 december 2006
#12
sneaky200sx skrev:
Trozzo skrev:
Märkte ingen skillnad i min 200sx när jag tankade den, men jag brukar tanka 98, så det är bara en oktans skillnad

prova tanka E85 så märker du skillnad, ska köra E85 på min sen....så då kan du även öka laddet mer osv osv + tänding utan probz., den gör att motorn inte spikar lika lätt....vet ett par som har gjort de o det funkar finfint big_smile

Behöver man inte byta något för att köra e85?

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

7 120 Inlägg
30 december 2006
#13
Trozzo skrev:
sneaky200sx skrev:
Trozzo skrev:
Märkte ingen skillnad i min 200sx när jag tankade den, men jag brukar tanka 98, så det är bara en oktans skillnad

prova tanka E85 så märker du skillnad, ska köra E85 på min sen....så då kan du även öka laddet mer osv osv + tänding utan probz., den gör att motorn inte spikar lika lätt....vet ett par som har gjort de o det funkar finfint big_smile

Behöver man inte byta något för att köra e85?

Jo, det måste man göra. Vet inte vad men man måste iallfall byta nåt tongue heehe

Dessutom dricker en E85 motor cirka 20-30% mer.

workoholic
146 Inlägg
30 december 2006
#14
bosse bildoktorn har nog förklarat de bäst "du märker  större skillnad i en porsche än i en micra"

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
30 december 2006
#15
Aerodynamik skrev:
Trozzo skrev:
sneaky200sx skrev:

prova tanka E85 så märker du skillnad, ska köra E85 på min sen....så då kan du även öka laddet mer osv osv + tänding utan probz., den gör att motorn inte spikar lika lätt....vet ett par som har gjort de o det funkar finfint big_smile

Behöver man inte byta något för att köra e85?

Jo, det måste man göra. Vet inte vad men man måste iallfall byta nåt tongue heehe

Dessutom dricker en E85 motor cirka 20-30% mer.

men...räcker de inte med att mappa om insprutet?

Allt för den där jävla hatten!

Fartygsingenjör
550 Inlägg
30 december 2006
#16
V-power är ju som sagt var 99 oktan och lite skillnad blir det ju klart men om det är märkbart på en standard bil är ju tveksamt.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

35 Inlägg
30 december 2006
#17
Har testat en tank i Passaten, brukar tanka bf95, märkte ingen skillnad på nåt annat än kontoutdraget

Peugeot 207 -08
Mazda 2 -20
Harley Davidson Road King -01

japs-nörd
76 Inlägg
30 december 2006
#18
THEBADGUY skrev:
Aerodynamik skrev:
Trozzo skrev:

Behöver man inte byta något för att köra e85?

Jo, det måste man göra. Vet inte vad men man måste iallfall byta nåt tongue heehe

Dessutom dricker en E85 motor cirka 20-30% mer.

men...räcker de inte med att mappa om insprutet?

istorsett så räcker de med de, så man ställer på spridarna mer

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar

197 Inlägg
30 december 2006
#19
kompisen kunde ställa tändning 3 grader vassare på sin 500hk+ b23 8v med v power så visst gör det skillnad för han kanske 40hk men på en orginal micra kan man lika gärna köra 95oktan.

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 december 2006
#20
V-power gjorde skillnad på både Saaben och Mustangen. Mazdan och Volvon märktes dock inget på.

Det är _INTE_ "bara" att köra med E85 i en vanlig motor! Det ställer helt andra krav på bränslesystem, olja, lager etc. De motorer som går på E85 original är byggda från grunden för just det bränslet.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)


Sök