Hallå här är min projekt tråd där ni kommer kunna se vad som händer med bilen
[ ] Funderar på
[X] Klart
[/] Påbörjat
Framtids planer:
[X] Byta till en värre Vxl-låda, Vart M3E46 SMG låda
[ ] Se om det är möjligt att få den reggad som ombyggt fordon när vxl-låda är bytt
[ ] Köpa smidda kolvar och stakar (Framtids planer)
[ ] Köpa större ventiler och värre fjädrar (Framtids planer)
[ ] Bygga eget grenrör och plenum (Framtids planer)
[ ] CNC/vanlig portning av toppen (Framtids planer)
[ ] Nytt sprut för nya motorn med massa säkerhetsfunktioner (Framtids planer)
[ ] Uppgradera till en stor pump tex Magnafuel/Weldon (Framtids planer)
[ ] Uppgradera soppaledningar eventuellt (Framtids planer)
[ ] Större WG (Framtids planer)
[ ] En riktig Raceturbo som klarar minst 1000whp (Framtids planer)
Allt som är gjort på bilen:
Motor/Drivlina:Topp:- M30b34 Topp, ny renoverad.
- Mirad,inslipade ventiler med en extra 30graders vinkel.
- Custom gjord kam.
- Vipparmslås.
- Portad topp med bearbetade förbränningsrum.
- Alu plenum.
- Accufab 70mm spjäll.
- Precision 1260cc spridare.
- PPF kitt 2 fjädrar.
- Crmo retrainers.
- Ny vattenpump, termostat mm...
Bottendel:- M30b34 block från 635.
- M30b28 80mm slag vev.
- M5 s38 3.8l 142.5mm stakar.
- Coopering packning
- Plandeckat och honat.
- ARP bultar i hela botten.
- Stödgördel.
- Smidda Mahle med andra special kolvbultar.
- Nya lager, glid och kedjespännare mm...
- PPF vevaxelhubb.
- 745 oljesprut munstycken till kolvarna.
- Nya packboxar & packningar.
- S38b38 oljefilterhus.
- S38 oljepump
- Allt balanserat.
= 3.2l istället för org 3.5l
Koppling:- Sachs 765 tryckplatta.
- 4-puckad sinter.
- M30b28 svänghjul.
- Stålomsbunden oljeslang
- Balanserat.
Soppa:- 80l alu-fuelcell
- 4l catchtank
- PPF y-kors.
- 2st Bosch 044.
- Nuke soppafilter.
- AN8 matning & AN6 retur.
- Aeromotive btr.
- PPF fuelrail.
- E85 i tanken.
Turbo: - Precision 6567 billet.
- Precision 46mm wastegate.
- Turbo mössa.
- Rostfritt avgas i 3½" med en ljuddämpare.
- Hemma tigat grenrör.
- 3" Tryckrör i alu.
- PPF 50mm dump.
- 19 raders oljekylare med stålomsbunna slangar och AN kopplingar.
- 600x300x76mm intercooler.
Styrsystem/Tändning:- Vipec v44.
- 7 bars mappsensor.
- Vag spolar.
- PPF laddtryckstyrning.
- Launch controll.
Chassi:Framvagn:[X] K-sport Drifting Coilovers
[/] Uppdatera till en annan bättre styrning (E36)
Bakvagn:- Ställbart bakvagnskitt.
- Delring bussningar i bärarmarna
- Powerflex i övriga.
- Org 535 bakaxel med 25% diffbroms utv 3.65 med ny olja & packningar.
- Allt blästrat & målat.
- Övriga stag/bussningar nya.
- Nya hjullager
- K-sport Drifting Coilovers
Interiör / Inredning:- Alu pedaler i durkplåt.
- Alu vxl knopp och mocca damask.
- Moccaratt.
- Momo golvmattor.
- Alu dörrsidor.
- Flockad instrumenpanel,mittenkonsol,delar av dörrar mm..
- Batteriet flyttad bak.
- Vippbrytare för launch (av/på)
- Vippbrytare för 2 olika mappar.
- 2st sportstolar.
- Innovate Lm1 bredbandslambda.
- Autometer sport comp mätare: Laddtryck,Avgastemp,Oljetemp,Oljetryck och Bränslemängd
Exteriör / Styling:- Orginal m535 kjolpaket.
- Vita blinkers runt om.
-Ny hellack i annan kulör.
-Shadowline lister.
-Kromade njurar.
-Svart innetak.