4416
Sök

Tjuvkoppla saab 9000 cc 93:a

Krom-fascisten
439 Inlägg
24 januari 2016
Trådstartare
Hej, har tappat bort min enda nyckel till min extremt risiga med nybesiktade saab 9000.
Jag är inne på att tjuvkoppla den, typ bryta upp låskolven.

Hur gör jag på enklaste sätt?
Jag behöver verkligen ett vettigt svar, och idioter som dillar om att man inte ska tjuvkoppla bilar pga det skulle vara kriminellt kan dra åt helvete, ni blir mina fiender! Det är min bil bara som jag vill ha igång, och jag ska inte sno nån annan. svar genom PM är ok.

Bilen har ingen larm, och jag tror inte den har startspärr, rätta min om jag har fel.

Snabbt svar tack! Verktyg har jag, allt förutom glidhammare och grispitt. Funderar på min bäste vän vinkelkapen hjälpa mig.

398 Inlägg
24 januari 2016
Har du testat att starta den med en skruvmejsel/glasspinne eller dylikt? Det är mer regel än undantag att låsen i dessa bilar är utslitna. Annars kanske man kan hjälpa utslitandet lite på traven..

352 Inlägg
24 januari 2016
Har hört att glasspinne är vanligt till dessa bilar. Säkert med lite lirkande! Du känner ingen som också åker Saab? Även hört att flertalet nycklar kan passa.

Good luck!!

Muttley
24 januari 2016
Eftersom vi inte får tipsa om sånt här så kan jag tipsa om google.  Typ "tjuvkoppla bil"

Har du ingen startspärr gör du det på 5 minuter.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
25 januari 2016
AX3L skrev:
Har du testat att starta den med en skruvmejsel/glasspinne eller dylikt? Det är mer regel än undantag att låsen i dessa bilar är utslitna. Annars kanske man kan hjälpa utslitandet lite på traven..

Polaren skrev:
Har hört att glasspinne är vanligt till dessa bilar. Säkert med lite lirkande! Du känner ingen som också åker Saab? Även hört att flertalet nycklar kan passa.

Good luck!!

Ni tänker på Saab 900 från 80-talet?
Min gamla 900 jag hade kunde man ta ur nyckeln under färd och det behövde inte vara bilnyckeln det gick lika bra med hemnyckeln.
Saab 9000 är inte särskilt svår att starta utan nyckel men glasspinne har jag aldrig hört talas om.

Skruvmejsel och ett rör med ca 50mm innermått gör jobbet.
Hur får du lista ut själv.
En kompis till mig råkade ut för samma sak för några år sedan.

Startspärr tror jag är vanligare på lite nyare 9000.
Tror det kom krav på att bilar tillverkade fr.o.m. 1997 ska ha startspärr.

398 Inlägg
25 januari 2016
alexbenhard skrev:
AX3L skrev:

Polaren skrev:

Good luck!!

Ni tänker på Saab 900 från 80-talet?
Min gamla 900 jag hade kunde man ta ur nyckeln under färd och det behövde inte vara bilnyckeln det gick lika bra med hemnyckeln.
Saab 9000 är inte särskilt svår att starta utan nyckel men glasspinne har jag aldrig hört talas om.

Skruvmejsel och ett rör med ca 50mm innermått gör jobbet.
Hur får du lista ut själv.
En kompis till mig råkade ut för samma sak för några år sedan.

Startspärr tror jag är vanligare på lite nyare 9000.
Tror det kom krav på att bilar tillverkade fr.o.m. 1997 ska ha startspärr.

Nejdå, jag kunde starta min 9000 från 89 med en glasspinne. Eller hemnyckel. Eller skruvmejsel.

Sök