Får ursäkta för seg update! Har varit lite problem med jobb osv, så har inte riktigt haft tid med att uppdatera.. Men nu kommer de lite iaf!
Började med att kapa av avgassystemet för att bygga om lite, då jag hittade ett antal hål i första ljuddämparen, detta blev ersatt med rakt 2.5tums rör.
Lite finljusteringar kvar som måste göras är att fixa annan ljuddämpare bak och nytt ändrör då det andra ramlade sönder .. (upp rostat som fan..)
Efter det var det "bara" byta till vinterhjulen... Jodå.. Kämpade i ca 1 timme med att få bort bultarna då dom satt så in i HELVETES hårt!.. När alla bultar var borta förutom två stycken så var man skapligt trött och svettig... Och såklart så gick dom sista två bultarna av... YIPPIE!
Så just nu åker jag med 3 bultar.. Detta måste fixas väldigt snart känner jag..
Kollade runt lite på bilen hur den såg ut under osv, såg lovande ut, dock läcker den olja som f'n. vilket jag hoppas är ventilkåpspackningen! Då det runnit olja därinfrån... enkelt att byta, får väll göras samtidigt som kassetten byts ut.
Skadad front hitta jag med, då fästena lossnat, så det blir att jaga en begagnad front med!
Även lite finpolering av dom riktigt solblekta lysena blev ett hyffsat resultat! se o njut av bilderna
Såhär blev avgasröret! Även gamla ljuddämparen vid sidan av, fullt med hål..
Här ser ni motorutrymmet, har läckt lite olja överallt. Man ser att det läcker vid ventilkåpspackningen här och vid locket? tips mottages om vad det kan vara!
såhär sitter sportluftfiltret just nu, känner att jag måste hitta ett bättre ställe att ha den, så filtret får lite kallare luft.
Såhär såg lyktorna ut fram.. Väääldigt solblekta, men det återgärdades med lite polering!
dock fanns det små fläckar kvar.. Får finpoleras mer någon annan dag, men blev betydligt mycket bättre ljus nu!
skillnaden före och efter polering på halva sidan.
Här är även skadan på fronten, sysns inte långt ifrån men tråkigt att veta om..
Lyckades få ner soppa förbrukningen rejält en stund efter jag byggde om avgassystemet! låg på ca 15.5/16 / 100km förut. I nuläget ligger den stabilt på ca 12/100km vilket jag tycker är för mycket fortfarande...
Även tempen vill sjunka vid lugn körning ibland.. och motorlampan tänds till och från. Ska köpa mig en ny termostat och annan kasset så får vi se om det hjälps..
Det var allt för denna update! Nästa update lär handla om stereo byte, kabeldragning och möjligtvis vindavvisare!
HADE