3225
Sök

Avslutad tråd

43 Inlägg
8 december 2016
Trådstartare
Avslutad tråd
Senast redigerat av Hugojohanssson (15 januari 2018)

1 966 Inlägg
8 december 2016
Byt lmm och ersätt sportluftfiltret med original. Det sitter tunna trådar i lmm som går sönder till följd av stora partiklar som sportluftfilter släpper igenom. Har du kört utan luftfilter så är den garanterat kass.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
8 december 2016
ehedman skrev:
Byt lmm och ersätt sportluftfiltret med original. Det sitter tunna trådar i lmm som går sönder till följd av stora partiklar som sportluftfilter släpper igenom. Har du kört utan luftfilter så är den garanterat kass.

Ja, absolut ska man inte lägga någon energi på att laga ett bränsleläckage.

2 251 Inlägg
8 december 2016
Bör väl gå att mäta slangen/röret på plats?

1 966 Inlägg
9 december 2016
alexbenhard skrev:
ehedman skrev:

Ja, absolut ska man inte lägga någon energi på att laga ett bränsleläckage.

Fast nu svarade ju jag på varför bilen inte går som den ska. TS vet redan att han bör åtgärda läckaget. Sitt inte och snäs åt hjälpsamma medlemmar när du själv inte bidrar med ett dyft till tråden.

135 Inlägg
25 december 2016
Kolla felkoderna! Googla så hittar du hur man gör det, finns en bra tråd här på garaget bland annat.

Går den bra tills den börjar bli varm?

Ett snabbtest man kan göra, om bilen går bra tills den börjar bli varm, är att testa koppla ur kallstartsspridaren då den börjar gå dåligt,- den sitter på undersidan av insuget.
Är bara att ta lös kontakten till den.
Går den bättre då skulle jag tippa på att tempgivaren till sprutet behöver bytas, det är ett ganska vanligt fel på dessa bilar.
Givaren kan lura sprutet att tro att motorn är kallare än den är --> motorn går fett.

Men kolla felkoderna, allt blir mycket lättare då och det tar max 5 min! smile

5 732 Inlägg
30 december 2016
Prova koppla loss lambdasonden, inte helt ovanligt att den är boven vid dessa symptom då motorstyrningen endast använder lambdaregleringen under 3500rpm.

6 217 Inlägg
5 januari 2017
Hej!
Det är inte så att du har två bränslepumpar i din 745:a, en i tanken och en under bilen , under förarstolen)? (som på en 87:a).
Om det luktar bensin så ta reda på var det läcker ...sen kan du ägna dig åt andra fel!

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
5 januari 2017
Frågan är om herr TS har surat ner stiften nu, eller han vill prova med lite startgas så vi andra kan få lite mer kött på benen..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Sök