Fiesta_Racing skrev:
https://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=kadett+c&_osacat=64826&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xkadett+c+Blinkerglas.TRS0&_nkw=kadett+c+Blinkerglas&_sacat=64826
här hittar du säkert något
Så sant. Där finns det mesta av saker man kan tänkas behöva.

Jag lödde dock dit en liten jordkabel i min befintliga blinker, nu blinkar det så fint så...
Så borde jag gjort från början.
Tittade lite på vajern till parkeringsbromsen.
Blev tvungen att kontakta säljaren av bromskitet för att fråga vilken vajer det är tänkt att man ska använda.
Hade ju trott att jag skulle kunna använda min vajer från Ascona A som har suttit där sedan axeln kom på plats för snart 10 år sedan... Men det sket sig.
Ascona A vajern har ju ett hölje runt sig medan original Kadett vajer bara är en ren vajer.
I samband med att jag satte dit Ascona A vajern så svetsade jag dit ett par öron som vajerns hölje/ände har vilat i...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-1e99196b1840e97f05e108f19b672b24.jpg]()
Dom får jag skära bort igen.
Säljaren menade på att jag ska använda original Kadett vajer och sedan förlänga justerpinnen 10-15 cm.
Men jag var dock och köpte en vajer till Ascona B istället.
Den ser likadan ut som Kadett vajern, men den är 18-19 cm längre.

Ascona B vajern bredvid min Ascona A vajer.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-fc733e8bcd8764079bd161c1c51eb9e0.jpg]()
Med den vajern på plats behöver jag inte förlänga justerpinnen.

![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-cb454e10222db11fc8fa7c59c0d6ed6b.jpg]()
Vajern passar perfekt i Kadettens originalfästen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-a8cd5111714ccac2b980613844b0071d.jpg]()
Problemet är att den ligger emot fjäderskålens undersida och nöter.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-900eeed1afa1fe795e9500a39fe6bb42.jpg]()
Måste försöka tillverka något där som den kan glida i...
Misstänker att Bilprovningen kan ha synpunkter på att vajern ligger emot och gnager.
Samt att jag också måste försöka få dit någon litet glidskydd/styrning ute vid oket där vajern ligger genom vajerfästet
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-11dee89d7fa87e0803569b2a8743b36c.jpg]()
Ska fundera lite på hur jag ska lösa den saken.
I övrigt så blir det perfekt bett i handbromsen. Fullständigt omöjligt att köra iväg med den idragen.

Dessutom så går den nästan fjäderlätt att dra i.

Köpte för övrigt två stycken Apple Racing Slimline ljuddämpare som jag ska försöka få på plats.
En styck 69 centimeters samt en styck 56 centimeters.
Hade tänkt att ha den långa dämparen direkt efter katalysatorn, men jävlar vad plats den tar.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-253b6e91093611a0d09b3dd3387af91c.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-bee117e38a6caffc8785d7efe14f80ff.jpg]()
Kommer ju väldigt långt ner hur jag än gör.

Det lär ju helt klart krävas stora ljuddämpare om man ska komma ned i 84 dB vid ett förbifartsprov med full gas på vissa växlar...
Funderar på om det ens räcker med två ljuddämpare?? Kanske behöver tre stycken??
Jag hade 2 tums avgas med två små ljuddämpare med den gamla sugmotorn och jag minns då hur jag låg på gränsen.
Visserligen vill jag ha en tyst bil, men man ska ju få plats med alla ljuddämpare också... Hm...