panda666 skrev:
du borde kanske ha fattat nu redan att ja inte bryr mig alls om dina statistiker och trevliga mattelösningar? ser du inte hur många trådar det finns här o där me olika problem me koncernen? Du kan försöka leka hur smart och duktig på statistik o matte här hur mycket du vill men det går ej att blunda för hur många tals fel och trådar det finns om dessa modeller. skriv en lång bok här till vws försvar men det går fortfarande inte att rädda dess problem. Läs senaste svar från ts nu hur mycket det kostar att byta hens motor?? vad var det? ny motor a 190k? eller beggad motor för 100xxx??? tycker du ts förtjänar att pynta detta? vad ska jag med din statistik när ja köper en audi och motorn rasar och ja behöver pynta över 100k? Vad mer vill du ha för bevis? ja min firma säljer fortfarande vw bilar vadå dubbelmoral? folk vill ju ha skiten? varför ska vi säga nej? Folk köper ciggaretter fastän dom orsakar cancer? upp till var och en att bestämma vart pengarna ska gå eller hur? vakna upp nu.
Ja men du försöker ju få folk här att sky VW som pesten, men när du och ditt företag tjänar pengar på det så skiter du i vilket. Om TS skulle vilja köpa en ny Golf med TSi-motor från din firma, skulle du då avråda honom att göra det? Naturligtvis inte, du tjänar ju pengar på't!
Därav dubbelmoral.
Ja, det finns många trådar om problem. Det finns 90 miljoner VW i världen som sålts sen 2006, varav en rätt stor % är såld i Sverige. Jämför med andra märken på vår marknad och kolla hur många trådar det finns om fel på dem. Är det färre trådar om fel på t.ex BMW säger du? Ja men tacka f-n för det när det säljs en BMW på 12 VW!
Du vägrar inse att du inte kategoriskt kan hävda att VW är sämre än andra fabrikat bara för att du ser fler trådar om problem, det har FORTFARANDE att göra med antal sålda enheter på marknaden.
Jag anser också att det är orätt mot TS att behöva kosta på 190kkr på en bil som gissningsvis är värd runt de pengarna. Jag har aldrig hävdat att den saken är rätt. Men det är fortfarande inte samma sak som att ALLT VAG bygger är skit.
Nog om detta, det ska bli intressant att se offerten från verkstan!
Kram på Dig Panda! Måhända korsas våra vägar en dag och jag hoppas att vi kan diskutera detta ansikte mot ansikte över en öl istället för på detta forum