Beläggen har, som det ser ut, ca 50% kvar av friktionsmaterialets ursprungliga tjocklek. Nu kan man inte slita ner beläggen till metallplattan för då tar skivorna skada, så man brukar byta senast när det är 1-2 mm kvar. Skivorna ser OK ut, slitkanten ser inte ut att vara stor. Men skivan kan ha varit svarvad tidigare, så det enda rätta är, som det redan sagts, att mäta tjockleken. Ofta så brukar tillverkarna anse att skivorna är utslitna när tjockleken är 1.5-2 mm mindre än nya, det brukar som det redan sagts stå på skivan vilken som är den minsta tillåtna tjockleken enligt tillverkaren. I regel (lite beroende på hur tjocka skivorna är, men i ditt fall tror jag de är minst 32mm tjocka som nya då det ser ut som 6-kolvs ok...) kan man svarva om skivorna när de nått denna minsta gräns enligt tillverkaren och fortsätta att slita ner de ytterligare 1-1.5mm, men sen är de slut. Man skall oxå kolla efter sprickor i skivorna, bilar med bättre prestanda brukar få mängder med "mikrosprickor" vilka syns tydligt när man tittar närmare. Detta är i regel OK, men det är korta sprickor "i olika riktningar o inte längre sammanhängande". En längre tydlig (minst 15 mm lång) spricka skulle jag inte föredra...