744an skrev:
KolGruvan skrev:
744an skrev:
Hej
Jag har en bekant som äger en Volvo 945 1998. Original är det en fulltrycksturbo men nu är den trimmad till över 200 hk vet inte presic. Lådan är en automat som skulle behöva spolas ur då den har inte blivit det nånsin lät det som på han. Har provkört den och den växlar lite segt upplever jag men beror med all säkerhet på oljan. Är det värt att köpa den? Han ska ha 6000kr och det som ska fixas är att byta kamrem och lite rost. Kommer inte ihåg nå mer som behövde fixas men tror det bara var det. Så undrar som sagt är det värt att köpa den? Är ju billigt för maskin med 200+ hk. Försäkringen är väll hög på fulltryckarna? Hur hög? Finns det nå mer saker man ska tänka på?
Är den fräsch i övrigt så varför inte. Fina bilar över lag tycker ja.
Års 98 brukar ruttna upp i trösklarna så kolla det. Haft 2 st 98or så varit slut i just trösklarna.
Försäkring beror väl vem den står på. Va ja minns kostade dom inte speciellt mycket mer än vanlig 940 på mig.
Ingen risk för att lådan kan rasa då den är trimmad och lådan är byggd för 165hk? Vill bara veta allt som kan gå fel för har en 740 nu som jag lagt ner massa pengar på allt inom bromsväg tändstift tändkablar också visare, och nu tror jag generatorn har lagt av vet ej säkert så behöver en bil billigt lite snabbt ifall jag inte hinner fixa 740in, eftersom jag ska jobba om två veckor. Har inte tittar men kan tänka mig trösklarna är rostig för höger dörr bak var rostig.
Ang lådan så vet ja inte hur mycket den tål. Nån annan vet nog det bättre här.
Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You