16 april 2021
Trådstartare
Häromdagen skedde ett tändstiftsbyte och är ingen mekaniker direkt, men tänkte att byta tändstift borde man klara själv, vi bytte tändstiften för att det blev lite skakigt och kändes som om en av cylindrarna inte riktigt fungerade och för att bränslekonsumptionen ökade. Det visade sig att några av tändstiftshålen, speciellt det 4 var DRÄNKT i olja. Tänkte därför att det är ventilkåpspackningen som inte riktigt är bra, kan det stämma? Satt i alla fall in nya tändstift ändå och motorn startar inte överhuvudtaget nu. Något skumt jag märkte var att lysena där fram flimmrade när man försökte starta. Och när jag sätter på tenningen hör man inte hummandet från bränslepumpen (tror jag), sladdarna är inkopplade till rätt ställen, men det kan vara så att tändspolarna inte är på samma plats, men enligt Google ska det inte ska ha någon betydelse, kan det vara så att tändspolen inte kommer i kontakt med tändstiften riktigt för att den inte är nertryckt hela vägen eller vad kan problemet vara?