Våren 2019 sålde jag mitt senaste projekt, en 1M för track days. Jag skulle ha ett uppehåll då vi sålde företaget och verkstan, 1år utan entusiastbil och garage, längre klarade jag inte.... Så sommaren 2020 köpte jag två M3or. 😬 En ny verkstad och bolag är också under uppstart... 🤷‍♂️
Den svarta M3an köptes för att tas ned i molekyler och bli ett riktigt racebygge, den vita köptes ”färdig” för att köras med vid sidan om, lite lagom moddad. Men det fick en annan vändning, att finna ett läckande plenum på kompressorkittet, en vecka efter köp. Ja det gav lite härdsmälta där uppe i knoppen, men ta nya tag och börja om...
Så under denna vinter har jag gått igenom hela den vita och valt att modifiera hela den istället... Legat nyinköpta delar på hög och det har spårat ur i vanlig ordning. 😅
Bilen hade sedan tidigare;
Ess VT2-650, kompressor kitt (behöver nytt plenum) och genomgång/service
ESS GTS mjukvara i DCT-lådan
Supersprint helsystem, sålt då det var en sjuk resonans....
Stoptech 380mm med 6 kolvs fram
KW3 Clubsport 3 vägs
BBS CH-R fälgar
do88 oljekyl och DCT
Millwaybussningar i thrustarmar och bakvagnsbrygga
Div. Kolfiber exteriört
Denna vinter så har ovan renoverats, samt tillägg nedan monterats; 😇
Helsystem Akrapovic Evo
Stoptech 355 mm med 4 kolvs bak
Bromskylning fram
HR Krängningshämmare
Millway excentriska bussningar + ledlager i hela chassit
MRT bumpsteer korrigering yttre styrleder
do88 vattenkylare och servokyl
Recaro PP i skinn med Brey Krause sidofästen, för att använda OEM motordrivna skenor. Ersätta baksätet med klädda paneler.
P3 mätare/instrument i ventilationskanal
Lithiumbatteri Restart 9
Burger Kupefilter för bättre genomflöde i motorutrymmet
GTR kolfiberhuv
GT4 kolfiberläpp
Plastlucka och annan lättning #tungbil...