Däck från autodoc

lowk3y
18 mars 2022 · 6 Inlägg

Tjenare, har aldrig beställt däck tidigare online men ska testa nu.

Tänkte fråga när man köper "däck" från Autodoc får man med det som visas på bild dvs, självaste gummit & fälgen/hjulet?

Ta denna som exempel: https://www.autodoc.se/dack/kumho-8808956238469-2232223

Senast redigerat av lowk3y (18 mars 2022)

JN1975
19 mars 2022 · 235 Inlägg

lowk3y skrev:
Tjenare, har aldrig beställt däck tidigare online men ska testa nu.

Tänkte fråga när man köper "däck" från Autodoc får man med det som visas på bild dvs, självaste gummit & fälgen/hjulet?

Ta denna som exempel: https://www.autodoc.se/dack/kumho-8808956238469-2232223

Det är bara däcket. Andra sidor, typ Däckonline, brukar tom skriva ut att det bara är en exempelbild, fälg ingår ej.

Volvo V70 D5 "Polestar" (2008)
Saab 9-3 SS "Linearplus" (2005)
Ford Econoline E-150 "Van" (1989)
lowk3y
20 mars 2022 · 6 Inlägg

Tack för svar!

doktorduett
21 mars 2022 · 365 Inlägg

jag skulle inte rekomendera att handla av autodoc.
om du får något som är fel. får du ett helvete att byta det
dom har absolut ingen kundservice

lowk3y
21 mars 2022 · 6 Inlägg

Får se nu. Ska lämna tillbaka däcken som jag precis beställt. Återkommer med hur deras support är wink

Jdmboy96
22 mars 2022 · 241 Inlägg

doktorduett skrev:
jag skulle inte rekomendera att handla av autodoc.
om du får något som är fel. får du ett helvete att byta det
dom har absolut ingen kundservice

Inte för mig! Har lämnat in gamla broms ok och fick miljö/pris pengar tillbaka, samt en annan gång fick jag fel belägg då fick jag 1 par + frakt gratis med 😁 så jag själv har mycket bra erfarenhet av autodoc 😀.

Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
Audi A3 "Ägget" (1999)
doktorduett
22 mars 2022 · 365 Inlägg

jag har bara haft strul med dom
jag handlar inte av dom mera

Vita_Vargen
22 mars 2022 · 1 281 Inlägg

Jag har haft en hel del "support"-ärenden med dom och de har alltid löst sig även om man behövt vara lite påstridig ibland. Ofta försöker dom erbjuda en halvdan lösning först men om man inte accepterar den har jag iaf alltid fått lämna tillbaka och fått full återbetalning.

En gång hade jag råkat beställa 4 st fjädrar istället för 2 st. Dom ville att jag skulle stå för returfrakten vilket nästan skulle kosta mer än fjädrarna men stod på mig och fick en retursedel(kostar ju nästan inget för dom då dom har avtal med fraktbolagen.)

doktorduett
22 mars 2022 · 365 Inlägg

så du menar det normalt att man ska klyda o vara påstridig för att få sin rätt
näe undvik autodoc säger jag bara

jaka54
22 mars 2022 · 5 797 Inlägg

Har bara goda erfarenheter av att handla från autodoc.

johanbrolin
22 mars 2022 · 108 Inlägg

Beställde en gång vattenpump med metallimpeller (plast orginal) och Termostathus i alu (likaså plast orginal). När jag sen fick orderbekräftelse på mail hade de bytt ut dessa mot delar i plast. Bara att maila dem att detta inte var det jag beställde så ändrade dem det. Så skriv ner artnr eller skärmdumpa din kundvagn innan du klickar beställ.

Stora fötter - Stora skor
Vita_Vargen
22 mars 2022 · 1 281 Inlägg

johanbrolin skrev:
Beställde en gång vattenpump med metallimpeller (plast orginal) och Termostathus i alu (likaså plast orginal). När jag sen fick orderbekräftelse på mail hade de bytt ut dessa mot delar i plast. Bara att maila dem att detta inte var det jag beställde så ändrade dem det. Så skriv ner artnr eller skärmdumpa din kundvagn innan du klickar beställ.

Det ska gå att ändra så dom inte "byter ut mot motsvarande produkt" aka högre marginal produkt. Jag lackade ur när halva min order med Bosch/Continental/Andra OEM tillverkare dök upp som "STARK". Tvingade dom ta tillbaka dom på deras bekostnad. STARK är ett märke som ägs av AUTODOC som dom påstår är samma nivå som OEM tillverkare men jag tvekar starkt på de.

Att handla på Autodoc är lite som att flyga med ett lågprisbolag. De finns en del fallgropar.

Vita_Vargen
22 mars 2022 · 1 281 Inlägg

doktorduett skrev:
så du menar det normalt att man ska klyda o vara påstridig för att få sin rätt
näe undvik autodoc säger jag bara

Nja i dom fallen jag pratar om är de ofta så att dom erbjuder att jag får ekonomisk ersättning för att varan blivit lite defekt i transport t.ex.
De har fortfarande varit användbara, efter jag inte accepterat de har jag fått full ekonomisk ersättning samt behålla varan. Så faktiskt bättre än de flesta Svenska leverantörer som envisas med att ha varan i retur för destruktion.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang