Tänkte jag kunde ta och presentera ett av mina projekt, ett (snart) rullande projekt.
Har sedan ett år tillbaka sökt efter en hyfsat fräsch Volkswagen T3 dubbelhytt att ha som ”firmabil”. Jobbar mycket med renoverar av gamla klassiska bilar och att köra runt med en ”ny” firmabil känns bara fel 😊
När jag skriver hyfsat fräsch så menar jag främst inte sönder rostad, vilket tyvärr många T3 är. Vill ha en bil som ser trött ut, och där man faktiskt kan se framstegen som sker.
Bilen må vara tänkt att nyttja för små ärenden i företaget men den är min privata bil och kommer så vara ett rullande projekt att pyssla med då tid finns.
Nu i somras hittade jag till slut ett bra objekt, en -88 med tre ägare, 16000 mil och orörd. Alltså aldrig svetsad eller rostlagad. Enda på bilen som inte är helt original är motorn, för den kommer från Volvo vilket jag bara anser som en fördel i nuläget.
Såhär såg bilen ut när den hämtades i somras, mycket jobb att få den fin, men den passar mina planer utmärkt.
Vad är då planen?
Förutom att få den fin, invändigt, utvändigt och under så vill jag också sänka den samt montera ett par breda 17” fälgar jag köpte till min f.d urquattro för ca 15 år sedan. Fälgarna ligger fortfarande kvar nya i kartong och jag tänker att det är på denna bil dom ska komma till användning igen 😊
Men, en sak i taget, steg ett är att försöka få igång den och få den körduglig. Vid köpet startade den inte och bromsarna låg på. Men mer om det kommer vid kommande uppdateringar.