2892
Sök

Volvo 740 Problem med tändningslås

12 Inlägg
12 november 2023
Trådstartare
Hej!
Felet gäller då min Volvo 740, När jag en morgon skulle till jobbet stressad fick jag inte in nyckeln i tändningslåset något alls, så i min stress så tvingade jag in nyckeln och drog iväg, När jag sedan skulle hem så slog jag på tädning å allt lyste och gick förutom att den vevade så fick jåka nyckeln lite så gick den igång, Det har hänt 2 ggr att den inte börjat veva så har inte vågat köra själv ifall man blir ståendes. Är det så att jag pajjat tändningslåset?

MvH/ RL

4 479 Inlägg
12 november 2023
Säkert så..

12 Inlägg
4 februari 2024
Trådstartare
Snabb uppdatering.
Beställde  ett tändninglås från skroten och bytte de, och det funkade ett tag, men det har börjat bli samma problem att det inte händer något alls i läge 3. Har jag otur att båda låsen är dåliga eller vad kan det vara för andra fel? Hört att larm kan ställa till de med startspärr.

Forummoderator
18 116 Inlägg
4 februari 2024
740-tåndningslås är kända för att krångla. Oftast så ger själva startläget upp. Läge 3. Sätt på tändning och för mycket försiktigt nyckeln mot startläge. Hjälper det?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök