25 november 2023
Trådstartare
Tja, Byte koppling på min 944 från 1995. Bytte då urtrampningslager, lamell och tryckplatta. Satt allt som det satt innan dubbelkollade på youtube och var så det skulle sitta. Satt upp lådan och satt dit allt igen. Luftade ur systemet så ingen luft i systemet och pedalen känns bra. La in neutral och startade bilen, skulle växla upp gick inte att få i växeln. Testade alla växlar gick inte på en ända, Backen skrapar eller vad man ska säga när man ska lägga i. Så jag kollade på kardan medans jag växla och då när jag började röra spaken mot 1an tex så började den driva å spinna som när man kör ungefär. sen när jag äntligen får i växel dör bilen. hade kopplingen i botten hela tiden. Någon som har nåt tips? Var samma problem innan kopplingsbytet fast då var det ännu svårare å få i växlarna samt ur dom. Då behövde man slita i nu är det motstånd men man får ta i lite men betydligt mycket mindre än förr. Behållaren håller nästan på att rinna över sen jag luftade vet inte om det gör nån skillnad. Bilen stod 2år innan kan va bra å veta.
Senast redigerat av Alltidproblem (25 november 2023)