2056
Sök

Vad ska jag ha för lim till mitt kjolkitt?

12 086 Inlägg
1 augusti 2005
Trådstartare
Jag undrar vad som är bäst för att limma fast kjolkitt med?
Mitt är gjort i något skumt material kallat Urethan och jag känner på mig att dte inte går med karlssons klister!smile

Tacksam för alla svar!

4 824 Inlägg
2 augusti 2005
Du kan använda PL400, då lär det inte lossa.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

12 086 Inlägg
2 augusti 2005
Trådstartare
Christian S skrev:
Du kan använda PL400, då lär det inte lossa.

Ok, tack för svaret!
Var köper jag det?

Satans Kung
467 Inlägg
2 augusti 2005
I en byggahandel..

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

Driver
2 111 Inlägg
2 augusti 2005
Jobbar inom byggbranschen o vet att det kom ut en ny sorts lim för ca 1år sedan. Starkare än Pl400. fråga i din järnhandel eller där du köper virke/annat byggmateriel. Vet inte om byggmax har det hehe..tongue...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

draminbil.nu
1 382 Inlägg
12 086 Inlägg
3 augusti 2005
Trådstartare
Ah precis!smile

Driver
2 111 Inlägg
3 augusti 2005
det är det jag inte minns.:S Därför jag skrev fråga hehe tongue. borde inte vara så svårt o få dem o fatta.inte så mycket som spöar PL400 o samt klara av att hålla tegelstenar på väggar m.m (nå test de hade gjort). Kan fråga på jobbet imorrn om någon vet vad de heter. Dock limmar vi nästan aldrig något. Var när jag jobbade på service som jag kom i kontakt med det.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

6 Inlägg
3 augusti 2005
Du ska limma med PP-Flex. Det är silkon aktigt när det har torkat. Och det sitter berget. När man kör på vägen så vibrerar det och då är det bra om det är silikon aktigt.
Hade limmat en vinge på min förra bil och det var någon j*vel som försökte sno den. Så när han ryckte så knäckte det vingen. Då sitter det.

Jag rekommderar detta.

MVH//Micke

Muskelbilar

Driver
2 111 Inlägg
3 augusti 2005
Kan man använda detta lim till att fästa vingar med?..trodde alla skruvade sina vingar. men ifall man kan limma dem slipper man ju sabba luckan så...sitter de även om man ligger i 200?..hehe..en vinge i standardstorlek.om du vet hur primera gtns vinge ser ut. inte så spec hög...

Sök