hjälp med turbo konvertering?

sonny_88
3 april 2007 · 71 Inlägg

hej jag har en renault motor ja skulle vilja sätta turbo på.
ja är fruktansvärt oerfaren vad det gäller turbo (hållt på med d mästa innom motorer, men dock inte turbo)
så ja skulle vilja veta allt som går om turbos funktion och konverteringar

så om ni kan nån bra guide eller är skillade va det gäller turbo så kan ni ju gärna skriva.
all information ja kan få är välkommen smile
tack på förhand

soonygun
Honda CRX vtec "turbobygget" (1991)
mickecorrado Bilplåtslagare
3 april 2007 · 1 036 Inlägg

en motor från en volvo 440 turbo med elektronik är nog det lättast till din bil.

Smoke Tires Not Drugs.
sonny_88
3 april 2007 · 71 Inlägg

mickecorrado skrev:
en motor från en volvo 440 turbo med elektronik är nog det lättast till din bil.

jo det är jag medveten om, men ja hade ändå velat konvertera min. blir inte så speciellt mkt klokare av att sätta i en färdig motor i bilen...

stor anledning till att jag vill ha turbo i bilen är pga av turbokunskapen den kan föra med sig, och självklart att öka körupplevelsen:P

soonygun
Honda CRX vtec "turbobygget" (1991)
gamlingen
3 april 2007 · 5 198 Inlägg

köp en turbo bil... det blir bara massa problem annars

Jooko
3 april 2007 · 88 Inlägg

Detta med turbo konvertering är inte så svårt om man har tillgång till Rör , svets , pengar!

Först så lär du ha tillförsel soppa. Det löser du enklast att Börra in 2st spridare i ditt insug från Tex saab turbo som du tar från skroten!

sen om du ska ha antigen en Olje kyld turbo eller vatten kyld!

Vatten kyld turbo kopplar du enkelt in dig på Elemetets Slangar

Olje kylning får du borra hål i tråget och sätta en retur och sen får du antigen försöka få tag på Olje tillförsel från En turbo motor liknande din!

sen kommer det svåraste att få tag på Grenrör som funkar bra...Finns en PETERG pruduktion som gör mycket bra grenrör som jag kan rekomendera .

Sen om du vill göra det lite mera seriösare är jhu Nira el Megasquirit! sök lite på google så hittar du!

mvh jocke

stenemo
3 april 2007 · 14 Inlägg

har för mig att jag har sett någon gide på garaget om du bara leta lite så borde du hittar nott

anars så kan du gå in på http://skogenracing.editboard.com/Tekni … ar-t28.htm fast det är till sierra men principen är typ samma,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang