3733
Sök

FILM! Honda NSX-R vs Nissan Skyline R34 GTR Vem vinner???

1 060 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
#1
Senast redigerat av engineaddict (11 april 2007)

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

9 108 Inlägg
11 april 2007
#2
Hade kvittat vem som vann, hade valt NSX-Ren ändå smile


7 120 Inlägg
11 april 2007
#3
Skylinen är byggd för bana, men gillar båda. Skulle dock valt R34:an i alla lägen big_smile

Fartygsingenjör
550 Inlägg
11 april 2007
#4
Blir lite missvisande med tanke på att det kan röra sig om SBR i det ena fallet wink

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

1 231 Inlägg
11 april 2007
#5
Gött snack ändå smile

Men skyline hade jag tagit utan att tveka.

Mitt projekt: Evo III

509 Inlägg
25 april 2007
#6
Hade utan tvekan valt nsx-r:en. Är nästan säker på att den hade kört ifrån gtr:en på bana med.

3 113 Inlägg
25 april 2007
#7
fasen yikes är väldigt förvånad big_smile och ja.. jag har väldigt svårt med att välja smile

Semper Fi

Impreza 4 LIFE
14 Inlägg
26 april 2007
#8
NSXR:en DIREKT... utantvekan en grymmare bil... samt ljudet, LJUUDET!!


7 120 Inlägg
26 april 2007
#9
Thiger_84 skrev:
Hade utan tvekan valt nsx-r:en. Är nästan säker på att den hade kört ifrån gtr:en på bana med.

haha, NSX-R:en tar absolut inte R34 GTR runt bana. haha lol

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
26 april 2007
#10
Aerodynamik skrev:
Thiger_84 skrev:
Hade utan tvekan valt nsx-r:en. Är nästan säker på att den hade kört ifrån gtr:en på bana med.

haha, NSX-R:en tar absolut inte R34 GTR runt bana. haha lol

De kan NSX-R:en defenetivt göra! Jag tror själv att ett varv runt en banan hade blivit MYCKET jämt.

EDIT: Om jag inte minns fel så har NSX-R: En vikt på ca 1300 kg, min monterad motor, 280 HK VTEC motorn(går som ett spjut). mm mm

Skyline GTR: En vikt på ca 1500 kg. 280 HK. Och om jag inte minns helt fel så har även Nissan Skyline mindre vrid än NSX-R! smile mm mm

Så rättare sagt, så talar det mesta för NSX-R på banan. Nu säger inte jag att Nissan Skyline R34 GTR är en dålig bil. Går säkert grymt bra på banan också! smile.

Men de ska ju också nämnas, att mycket hänger ju på föraren också för den delen....
Senast redigerat av THEBADGUY (26 april 2007)

Allt för den där jävla hatten!

4 Inlägg
26 april 2007
#11
THEBADGUY skrev:
Aerodynamik skrev:
Thiger_84 skrev:
Hade utan tvekan valt nsx-r:en. Är nästan säker på att den hade kört ifrån gtr:en på bana med.

haha, NSX-R:en tar absolut inte R34 GTR runt bana. haha lol

De kan NSX-R:en defenetivt göra! Jag tror själv att ett varv runt en banan hade blivit MYCKET jämt.

EDIT: Om jag inte minns fel så har NSX-R: En vikt på ca 1300 kg, min monterad motor, 280 HK VTEC motorn(går som ett spjut). mm mm

Skyline GTR: En vikt på ca 1500 kg. 280 HK. Och om jag inte minns helt fel så har även Nissan Skyline mindre vrid än NSX-R! smile mm mm

Så rättare sagt, så talar det mesta för NSX-R på banan. Nu säger inte jag att Nissan Skyline R34 GTR är en dålig bil. Går säkert grymt bra på banan också! smile.

Men de ska ju också nämnas, att mycket hänger ju på föraren också för den delen....

skyline är känd för att gå bra på bana. sj skulle jag tagit skyline utan tvekan. den är mycket bättre om man ska trimma med, ser ialla fall ingen fördel att ta hondan.

Majestas
1 319 Inlägg
26 april 2007
#12
engineaddict skrev:
2 Orginalare Tävlar vem vinner???

http://www.youtube.com/watch?v=bEr1RPzo … mp;search=

(Jag har inte läst tidigare inlägg)

jag satsar på NSX:en.

FEEELL THE POWER OF THE V-TEC!!!!!
Senast redigerat av _MaCCe_ (26 april 2007)

Team VeboTrim

Majestas
1 319 Inlägg
26 april 2007
#13
Aerodynamik skrev:
Thiger_84 skrev:
Hade utan tvekan valt nsx-r:en. Är nästan säker på att den hade kört ifrån gtr:en på bana med.

haha, NSX-R:en tar absolut inte R34 GTR runt bana. haha lol

Hmm hmm man kan ju undra om inte NSX-R:en är byggd för bana den med neutral

http://www.youtube.com/watch?v=0VjgbvpyCp8
Och vad kan man säga här, jo Hondan i rätta händer är....*n***

Team VeboTrim

509 Inlägg
26 april 2007
#14
Aerodynamik skrev:
Thiger_84 skrev:
Hade utan tvekan valt nsx-r:en. Är nästan säker på att den hade kört ifrån gtr:en på bana med.

haha, NSX-R:en tar absolut inte R34 GTR runt bana. haha lol

Jo, jag tror de. Skylinen är för tung.
Den förlorade ju tillåmed rakt fram trots 4wd:n.

798 Inlägg
26 april 2007
#15
Tänk på att NSX-R är långt ifrån en vanlig 90-tals NSX. Det är den sista modellen som byggdes med "värsting av allt". Det är b.la. den bilen som dem bytte växelspaksdamasken på från skinn till ett tunt nät - för att spara 10 gram!

Lite grann som att jämnföra en Civic med en Civic Type-R skulle jag tro. Ganska mycket hardcore-bil hur som helst.

Själv är man förtjust i Skylines, tror dock att NSX-R hade spöat den i dem flesta lägen utan större problem...
Senast redigerat av timnordlof (26 april 2007)


Majestas
1 319 Inlägg
27 april 2007
#16
Thiger_84 skrev:
Aerodynamik skrev:
Thiger_84 skrev:
Hade utan tvekan valt nsx-r:en. Är nästan säker på att den hade kört ifrån gtr:en på bana med.

haha, NSX-R:en tar absolut inte R34 GTR runt bana. haha lol

Jo, jag tror de. Skylinen är för tung.
Den förlorade ju tillåmed rakt fram trots 4wd:n.

Jo, bra grepp pga Mittmotor

Team VeboTrim

2 014 Inlägg
27 april 2007
#17
Inte för att vara den som är den, men exempelvis runt Nürburgring så piskar en Skyline R34 GT-R en NSX om bägge är original. Faktum är att R34 GT-R satte något slag rekord för seriemässigt producerade gatbilar när den introducerades, därav prestigemodellerna V-spec II Nür och M-Spec Nür som senare lanserades för att minna om detta.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 april 2007
#18
gör skylinen 12 orginal det var de värsta smile jag hade valt skylinen helt klart


2 014 Inlägg
27 april 2007
#19
Glömde att tillägga, en R34 GT-R har 320 hk original, 280 hk är det bara på papperet.

Tider på Nürburgring:

Nissan Skyline R32 GT-R - 8:22 sekunder
Nissan Skyline R33 GT-R - 8:01 sekunder
Nissan Skyline R34 GT-R - 7:54 sekunder
Honda NSX - 8:38 sekunder
Honda NSX-R (NA1) - 8:03 sekunder
Honda NSX-R (NA2) - 7:56 sekunder
Senast redigerat av Alecci (27 april 2007)

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

1 827 Inlägg
27 april 2007
#20
Aerodynamik skrev:
Skylinen är byggd för bana, men gillar båda. Skulle dock valt R34:an i alla lägen big_smile

Om det är någon bil som är byggd för bana så är det NSX-R.

Jag hade valt NSXen varje dag i veckan. Skyline är en fin bil (jag vet) men NSX är drömmen.

http://www.youtube.com/watch?v=DO_tENfvLjQ

Om NSX inte hindrats av 280hk regeln så hade den rockat samtliga bilar, inkl Skyline R34 GTR.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two


Sök