2985
Sök

Mitsubishi Eclipse -93 ett bra köp?

25 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
Hej, eftersom köpråds delen i forumet var stängt fick jag lägga den här ist.

Jag ska köpa min första bil för 25k- 35k
är ute efter en nogorlunda snabb bil, minst 150 kusar.
Det får inte vara nån gammal volvo, utan nått modernare gärna 2 dörars. som inte kostar allt för mycket att försäkra.

Har titta på mitsubishi eclipse -93 vad har den för svagheter?

Har även tittat på nissan 200sx men hört att det är vanligt med motor ras, vågar man köpa en sånn, min brorsas rasade förra året. Samt de verkar dyr i försäkring.

Det är ett pluss om man kan skruva med bilen själv också om det inte är nån allt för invveklad taiwan bil.

Ge mej råd?

Våga Vägra Volvo!
326 Inlägg
24 april 2007
Kanske en Ford Probe 2,0 16V. Dom e asbra som en första bil. Kan ju kolla in min!tongue

Vad sa du? Har Pappa betalat?

1 741 Inlägg
24 april 2007
hmm.. ja en clippe funkar ju om du vill ha framkrafs... (dom flesta är ju det) men proben går ju rätt bra frågan är ju vad du riktigt är ute efter. min 200sx rasade för att oljan inte var bytt på ett bra j-a tag = handhavandefel av förra ägaren. sen dess har den gått bra. inga problem och är väldigt skeptisk att en clippe eller en probe är så mycket billigare att försäkra.

vilken modell av clippen har du tänkt dig då??

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

25 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
okey, tack för era svar.

näe probe är inget för mej, utseende mässigt kan den inte konkurera med dessa andra bilar den är för mycket 80tal det räcker gott å väl med pop up lysena på de tre bilarna.

ja jag åker hjul helst rwd.
jag är juh ute efter en rolig coupe med lagom kraft som ser bra ut.
jag hade tänkt mej en g1 årsmodell 90-94.

men tror nog att 200sx är bäst är bara rädd för att de blir mer skruvande änn åkande.

sen är frågan den om jag kanske ska köpa min brorsas 200sx som motorn har rasat på. kan säkert få den för en billig slant, och sen renovera motorn på den, om det är värt det för den har gått 22k mil?

Våga Vägra Volvo!
326 Inlägg
24 april 2007
Hmm, förstår hur du tänker, men om du inte visste de så e Generation 2 av Probe möd finare än Generation 1!

Vad sa du? Har Pappa betalat?

136 Inlägg
24 april 2007
Ja, satsa på 200sx, mycket bra och rolig bil smile

Peugeot 206 GTi -00 "TILL SALU!", Nissan 200sx s13 -92

JapsRacer!
198 Inlägg
25 april 2007
kan också rekommendera en 200sx! big_smile Mycket rolig bil!

151 Inlägg
25 april 2007
Varför inte satsa på något nyare... -93 är ju snart veteranbil smile

7 Inlägg
25 april 2007
Du är välkommen att kika in på www.mitsubishiclubsweden.se
där finns alltid folk som vill hjälpa till att frälsa en till smile

Lars - VW luftkylt
What we do in life
Echoes in eternity

129 Inlägg
25 april 2007
hade en eclipse g1 förut och när jag jämförde försäkringen mot en 200sx s13 så var det STOR skillnad när jag skrev den på mig.
vist har 200sx turbo det har ju inte ecipse g1 om du inte lyckas få tag i en gst eller gsx model.
eclipseerna är väldigt sköna att köra men svåra att styla pga det finns lite till en g1 i svergie men det är inte omöjligt. jag var jätte nöjd när jag hade min eclipse gs1 iaf.

det är iaf mina åsikter om de bilarna
Senast redigerat av lelleman (25 april 2007)

25 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
Lindahl- skrev:
Varför inte satsa på något nyare... -93 är ju snart veteranbil smile

ja vad har du för förslag då?
de e svårt att hitta en nyare bil för billig peng under 35000 som inte är en tråkig honda eller golf.

555 Inlägg
30 april 2007
Eclipse är trevliga bilar, speciellt andra generationen.. bra väghållning, snygg, pigg..

4 571 Inlägg
30 april 2007
Varför inte en mx-3.

137hk, grym väghållning och extremt prisvärda.

elektriker
591 Inlägg
30 april 2007
varför inte min?big_smile
Kanske inte räcker med hästar för dig?tongue

---------------> Kimpan

kral
110 Inlägg
30 april 2007
köp min honda det e till salu.

no turbo shit

9 Inlägg
1 maj 2007
klart pojken ska ha en eclipse 93! det är en jäkla rolig bil att köra har en själv! varvar så uta bara ja varvstoppet ligger runt 8000! styling finns men det är lite lurigt att få tag i! sen om man trättnar så kan man ju lätta svänghjulet och byta ventfjädrarna och plocka bort varvstoppet! så varvar den ännu mer och då blir det ännu roligare! det är nån jävuls väghållning i dom ned jag har kört 200 sx orginal och jämfört med en eclipse orginal är det ingenting skulle jag vilja påstå! understyr inget alls hur hårt man än pressar den och då är ändå dämparna helt slut runt om MOAHAHHA

25 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
Izual skrev:
Varför inte en mx-3.

137hk, grym väghållning och extremt prisvärda.

Näe asså mx3:an är inget för mej, tycker inte den heller kan konkurera med andra bilar utseende mässigt sen är en orginal effekt på 137hk lite klent eftersom det är en "sportbil" man blir juh lite besviken när man sätter sig i en mx3:a.  hmm

Men men smaken är som baken big_smile

Min mamma har en mx3:a och en kompis farmor har åxå en, så jag katogariserar den lite som tant bil men tack för tipset big_smile

men en mx6:a de e grejer de.

1 Inlägg
12 juli 2008
Opel Calibra till salu

Eclipse :P
254 Inlägg
13 juli 2008
klart du ska ha en eclipse g1!
det finns lite styling och tuning till den, kolla bl.a. stylexperten har lite kit o så. annars e dom vanligare i usa men under ett annat namn: Eagle Talon eller Plymouth Laser, exakt samma bil men annat namn o lite utseende för den amerikanska marknaden
jävligt rolig bil o köra,

det du ska kolla på en eclipse g1 är rost (alla japsare rostar) samt att dämparna till bagageluckan blir lätt trötta men det e lätt och ordna. annars e det inga problem med dem

//Witte
"Man har inte misslyckats förrens man har gett upp!"
Projekttråd
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/73868/608717_64ywqo.jpg[/img]

BMW fantast
1 172 Inlägg
13 juli 2008
eclipse och 200sx? sålde min 200sx för 4 dagar sen och köpte min eclipse samma dag... nu efter 4 dagars körande av eclipse, så är det bara utseendet som tilltalar mig... tycker den är slö och tråkig, men bara halva effekten av vad man hade innan... men som första bil så kan eclipsen nog verka lite pigg och GTI aktig på nåt sätt.. med rätt tyling blir den ännu snygagre, och med rätt blås så kan du få den att låta som en civic type r typ;) men 200 sx hade varit mitt första val...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Sök