3242
Sök

Batterielampa lyser i Calibra

44 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
Hejsan!

har tänkt köpa mig en calibra, och var och kollade på en sådan igår.
Upptäckte ett fel. När man startade bilen och sen kom upp i varv lite så började batterielapman att lysa. Antar att det är generatorn som in laddar något, vad kan det bero på?

Sen i övrigt så var bilen aningen rostig i bakskärmarna, men fin i övrigt, besiktad till i oktober.
Sommar och fräsha vinterdäck. Dock inga besiktningspapper eller servicebok. Importerad -96

han hade tänkt sig 18000k utan att fixa laddningsfelet.
Kan tillägga att det är en -92a.

Ett bra pris?

2 123 Inlägg
13 maj 2007
joej skrev:
Hejsan!

Upptäckte ett fel. När man startade bilen och sen kom upp i varv lite så började batterielapman att lysa. Antar att det är generatorn som in laddar något, vad kan det bero på?

Sen i övrigt så var bilen aningen rostig i bakskärmarna, men fin i övrigt, besiktad till i oktober.
Sommar och fräsha vinterdäck. Dock inga besiktningspapper eller servicebok. Importerad -96

Ett bra pris?

Njae ett bra pris vet jag inte, är det en 8V eller 16V ? För om det är en turbo är det garanterat bra pris.
Jag personligen skulle inte köpa en bil utan servicebok eller besiktningspapper för att den kommer bli omöjlig att sälja sen.
Rostiga bakskärmar är ju inte det lättaste att fixa heller om man inte har kunskapen till det.
Dessutom är bilen importerad och det brukar skrämma iväg folk ganska rejält.
Men jag måste nog säga att jag tycker du ska leta efter en annan bil istället.
MVH Fredrik

44 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
joej skrev:
Hejsan!

Ett bra pris?

Njae ett bra pris vet jag inte, är det en 8V eller 16V ? För om det är en turbo är det garanterat bra pris.
Jag personligen skulle inte köpa en bil utan servicebok eller besiktningspapper för att den kommer bli omöjlig att sälja sen.
Rostiga bakskärmar är ju inte det lättaste att fixa heller om man inte har kunskapen till det.
Dessutom är bilen importerad och det brukar skrämma iväg folk ganska rejält.
Men jag måste nog säga att jag tycker du ska leta efter en annan bil istället.
MVH Fredrik

Det är en 16V.

hmm okej, då får jag nog ta och göra det smile

Sök