2632
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

671 Inlägg
25 augusti 2012
#781
kannebanne skrev:
Vem bryr sig om rödblock och guldblock? De har om lögner och göra inte grönblockare
Om du inte förstär underbetonad ironi så kan jag tydliggöra scenariot.
Killen behöver inte ljuga om han säger sig ha 170 sughästar i en 740...

Hemmainstruktör
641 Inlägg
25 augusti 2012
#782
Det dummaste jag hört har nog kommit från min egen mun när jag stoltserade att morsan hade "Lambada Sound" i sin 460, trodde det var värsting stereoanläggning... Läste ju fel när det stog Lamdba Sond i grillen. I mitt försvar var jag bara typ 12 eller nått då men svider fortf.

Andra guldkorn är en väns bekant som förklarade att bilen hade 3st trim= ett rallytrim, ett racetrim och ett trim till.

Å sen var det en begåvad individ som hade kört med bilen, en röd lampa tändes, bilen gick å köra ganska länge fortf men sen stannade den. Gick å starta efter en stund å fortsätta köra, sen stannade den igen å gick inte starta längre... Var ju inte svårt att gissa felet när man förstått att röda lampan liknade en oljekanna, rtfm.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
27 augusti 2012
#783
Det här har väl inte så mycket att göra med bilintresserad men en släkting åkte vid ett tillfälle hem med svarttaxi. Förare i denna var en nybliven svensk som inte förstod sådär skitmycket av språket i det nya landet. Hon får se att oljelampan blinkar titt som tätt och uppmärksammar föraren på detta. Som svar får hon "Nej fy fan, ingen fara nybesiktad!"
Killen hade nog viss övertro på fordonskontrollen i det nya landet. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

151 Inlägg
4 september 2012
#784
det dummaste jag hört måste varit när jag var i rättvik, där stod en chevelle med en kompressor matad värsting maskin, jag går fram och kikar lite, vänder mig och går därifrån, hör bakom mig "wow vilken kamrem!" vänder mig om och funderar vart fan han såg den, ser en kille som verkligen ser bil intresserad ut stå och inspektera kompressor remen... vek mig i skratt...


Team Breehäng
1 623 Inlägg
4 september 2012
#785
MCB1189 skrev:
det dummaste jag hört måste varit när jag var i rättvik, där stod en chevelle med en kompressor matad värsting maskin, jag går fram och kikar lite, vänder mig och går därifrån, hör bakom mig "wow vilken kamrem!" vänder mig om och funderar vart fan han såg den, ser en kille som verkligen ser bil intresserad ut stå och inspektera kompressor remen... vek mig i skratt...
HAHAHAHA kan tänka mig de lollollol

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

2 419 Inlägg
6 september 2012
#786
Extrazz skrev:
_Glenne_ skrev:
Volvo142_73a skrev:

Ja det var nog knappast troligt då dom har 116hk orginal
Nu är ju inte jag nån volvonörd direkt, men syftar inte du på GL/T ?

740 GLT 8v har väll endå 136hk? Eller var det bara gamla 240 GLT 8v som hade det?
Finns ju vanliga "GL" Med GLT paket som bara har 115hk så.   Sen är det väl 156 som en 16v har om jag inte har fel? och trimma en sugis till 170 med chip anser jag som lögn.
http://www.mpre.se/700.html

rullar du ner lite på den sidan så finns det chippade styrboxar! 170hk vid 7000rpm, säger inte det är sant för har svårt och tror det men ja som många här tror så är ju det som står i texten sant!


2 452 Inlägg
6 september 2012
#787
rullar du ner lite på den sidan så finns det chippade styrboxar! 170hk vid 7000rpm, säger inte det är sant för har svårt och tror det men ja som många här tror så är ju det som står i texten sant!

o varför skulle det inte vara sant då timo racing plockat ut med bra effekt på sugmotor med...
micke petterson kör liksom voc cup

sen fanns volvo 740 16 vetil glt med 156 hk när den kom ...

döden kommer tillbaka

2 419 Inlägg
6 september 2012
#788
turbodeath skrev:
rullar du ner lite på den sidan så finns det chippade styrboxar! 170hk vid 7000rpm, säger inte det är sant för har svårt och tror det men ja som många här tror så är ju det som står i texten sant!

o varför skulle det inte vara sant då timo racing plockat ut med bra effekt på sugmotor med...
micke petterson kör liksom voc cup

sen fanns volvo 740 16 vetil glt med 156 hk när den kom ...
inte en aning vem timo racing är men om de plockat ut bra med effekt ur en sugmotor så är det nog inte enbart med chippade boxar!

och nu pratar vi 8v menade liksom att 170hk med chip inte är omöjligt men tror mer på att man får ta sånt med en nypa salt!!


2 452 Inlägg
6 september 2012
#789
klart att det inte bara är chippade boxar timo använt sig av....men dom siffrorna är faktiskt ganska sanna när det gäller en 8 ventilers...kan säkert skilja lite men inte så mycket...

döden kommer tillbaka

2 751 Inlägg
9 september 2012
#790
Slutar aldrig förvåna mig över folk som tror att "Kickdown" är en funktion i Automatlådan som minsan bara vissa bilar har.

Who Djaa bless no man curse

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
10 september 2012
#791
DasAuto skrev:
Slutar aldrig förvåna mig över folk som tror att "Kickdown" är en funktion i Automatlådan som minsan bara vissa bilar har.
Tror dom menar att det är ett hack i gasen som är utöver fullgas de menar. Efter ha kört Honda crv auto i två år sjålv så kan man förstå varför folk inte tror att alla bilar har


Gött mos
1 096 Inlägg
Gött mos
1 096 Inlägg
10 september 2012
#793
Bullet--- skrev:
Nitrometanskada skrev:
http://www.blocket.se/hassleholm/Volvo_8v_turbo_Grenror__k29__712__prospark_42031555.htm?ca=23_3&w=2

Någon som påstår att sitt grenrör har kostat 11 000...
Blev nog en nolla för mycket där tongue
Det får man verkligen hoppas för mer ska det inte kosta att göra ett grenrör smile
Senast redigerat av Nitrometanskada (10 september 2012)

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

2 452 Inlägg
10 september 2012
#794
det med grenröret varför skulle det inte kunna kosta mer än 1100 kr...vet ju folk som betalat 4000-5000 för material o jobb...är väl lite jobb bakom o få det riktigt....går säkert o få billigare med men man vill ju ha nån som kan o dom som kan brukar ju vilja ha bra betalt har jag sett...

döden kommer tillbaka

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
10 september 2012
#795
Nitrometanskada skrev:
http://www.blocket.se/hassleholm/Volvo_8v_turbo_Grenror__k29__712__prospark_42031555.htm?ca=23_3&w=2

Någon som påstår att sitt grenrör har kostat 11 000...
Lägg av, det är ju proffssvetsat tongue

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
10 september 2012
#796
Hade det varit proffssvetsat så hade inte svetsarna sett så förjävliga ut som dom gör nu.


309 Inlägg
10 september 2012
#797
Och så spårade denna tråd ochså ur...Suck.

2 751 Inlägg
10 september 2012
#798
Eddy skrev:
DasAuto skrev:
Slutar aldrig förvåna mig över folk som tror att "Kickdown" är en funktion i Automatlådan som minsan bara vissa bilar har.
Tror dom menar att det är ett hack i gasen som är utöver fullgas de menar. Efter ha kört Honda crv auto i två år sjålv så kan man förstå varför folk inte tror att alla bilar har
Det dom känner av är ju bara att växellådan växlar ner en växel, ungefär som om någon annan kopplar och växlar ner medan du sätter plattan i mattan. Känns ju mer i och med att det inte är du sj som gör det.

Who Djaa bless no man curse

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 september 2012
#799
Jag fick bita mig i läppen för verka oberörd när en pensionerad mekaniker sa "Motortvätt, vadå startar inte kärran?". Jag ville ju bara ha det rent och fint...
Senast redigerat av Rquired (11 september 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 637 Inlägg
12 september 2012
#800
Rquired skrev:
Jag fick bita mig i läppen för verka oberörd när en pensionerad mekaniker sa "Motortvätt, vadå startar inte kärran?". Jag ville ju bara ha det rent och fint...
Ber om ursäkt i förhand, måste vara efterbliven men jag förstår inte riktigt vad du menar här tongue



EDIT: Nu trillade poletten ned! lol
Senast redigerat av Munkis (12 september 2012)



Sök