2975
Sök

Projekt 855 500hk

915 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:
phonic skrev:
Måste införskaffa nya slangar till oljekylet då det fortsätter att skjuta olja lite överallt i motorrummet, så sjukt jävla tråkigt att sanera efter varje körning, plus att slangarna snart ger sig så står man där utan oljetryck sen.. Har ju inte pengar o volvo ska ha 1300 för nya, får se om någon har liggandes vill ju så gärna köra den 7e på Uråsa..

...eller så kapar du bort slangarna från rören och får nya slangar pressade. Avsevärt billigare än att köpa nya. Kapa längs med på presshylsan, och sen får du snitta slangen. Ser du bara till att inte skada ytan där slangen ska pressas så kan du då återanvända de gamla rören. Att göra så kostar 2-300:- (kanske tom mindre, beror lite på vilken firma man anlitar)

Skulle man iofs kunna göra, har en polare som har hydraulfirma så han får pressa dem då vägrar ge Volvo 1300..

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
1 juni 2008
http://www.specma.se/
fixar biffen för några hundringar, det blir rejält och bra gjort

915 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
lustgasen skrev:

Palla krabba åker och köper en ny på Volvo istället så vet jag att det håller o så slipper man torrsprickor.

Idag har jag varit ute och kört 15-20 repor. Oljestickan åker upp varje gång man tokladdar och det vet vi ju vad det tyder på så någon form av ombyggnadtion av vevhusventileringen kommer att göras funderar på att dra 25mm hålet till oljefällan rakt ut i en dunk så vore det väl zlatan om det ska skjuta upp stickan.

Sista repan så verkade v.framhjul ha lossnat, var trött och hungrig så jag åkte hem och köpte mig en kebabpizza istället för att fundera mer på det. Ska ner imorgon och ta en kik på det, tror bara det är bultarna till hjulet som inte vart riktigt dragna.

Så fixa framhjulet och byta slangen till oljan sen jävlar är jag redo för en fetmapp. Lådan fungerar hur bra som helst, har kört med motorolja i den nu för att rensa bort all skit så nu ska jag byta till riktig lådolja som står på hyllan och invänta Uråsa på Lördag.

Bjöd Farsan och hans chef samt tjejen och David på varsin åktur, ingen såg direkt ledsen ut. Farsan såg ganska blek ut under acceleration, chefen hans ville åka fullt på 5an men då ville ju inte framhjulet va med längre smile
Senast redigerat av phonic (1 juni 2008)

www.Tuning-import.com

726 Inlägg
1 juni 2008
phonic skrev:
lustgasen skrev:

Palla krabba åker och köper en ny på Volvo istället så vet jag att det håller o så slipper man torrsprickor.

Idag har jag varit ute och kört 15-20 repor. Oljestickan åker upp varje gång man tokladdar och det vet vi ju vad det tyder på så någon form av ombyggnadtion av vevhusventileringen kommer att göras funderar på att dra 25mm hålet till oljefällan rakt ut i en dunk så vore det väl zlatan om det ska skjuta upp stickan.

Sista repan så verkade v.framhjul ha lossnat, var trött och hungrig så jag åkte hem och köpte mig en kebabpizza istället för att fundera mer på det. Ska ner imorgon och ta en kik på det, tror bara det är bultarna till hjulet som inte vart riktigt dragna.

Så fixa framhjulet och byta slangen till oljan sen jävlar är jag redo för en fetmapp. Lådan fungerar hur bra som helst, har kört med motorolja i den nu för att rensa bort all skit så nu ska jag byta till riktig lådolja som står på hyllan och invänta Uråsa på Lördag.

Bjöd Farsan och hans chef samt tjejen och David på varsin åktur, ingen såg direkt ledsen ut. Farsan såg ganska blek ut under acceleration, chefen hans ville åka fullt på 5an men då ville ju inte framhjulet va med längre smile

låter kanon wink att dom inte va ledsna iaf:) de små problemen fixar du lätt! grymt jobb du gör hela tiden smile

915 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
__r0b1n skrev:
låter kanon wink att dom inte va ledsna iaf:) de små problemen fixar du lätt! grymt jobb du gör hela tiden smile

Ja det är inget svårt men det är pengarna som styr att jag inte har råd att köpa ny slang =/

www.Tuning-import.com

KHRacing
1 juni 2008
phonic skrev:
lustgasen skrev:

synd du bor  10 mil bort kompis, annars vet jag en kille som hade fixat nya pressade slangar till för för under 300kr totalt

garanterat bättre än Volvoorginalskiten

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
2 juni 2008
10 mil är ju cykelsträcka i norrland wink

915 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
http://www.gatfilmer.com/film/206/135ba … 55_t5.html blev en liten provtur idag.

Har snackat runt lite med att den går så fett och ändå inte misständer, blurrar eller skjuter avgassmällar. Alla är konfunderade. Min bb-lambda slog på 0.1 mot Mattsson när vi mappade den så det ska inte vara fel på den.

Planen är att vrida på laddtryckskranen och se om den magrar ut eftersom Mattsson är 2-3veckor bort. Ska slå en signal och dubbelkolla tändläget först bara så man inte gör bort sig.

Framhjulet var som jag trodde, bultarna som lossnat. Jag har aldrig någonsin behövt efterdra hjulbultar men nu med lite mer effekt så kanske det sitter på sin plats

Fixade lite småfel på bilen och det är bara slangen till oljekylet kvar och den beställde jag idag på Volvo och den är hemma imorgon, så hoppas jag bara på att få någon faktura betald så jag har cäsh..
Senast redigerat av phonic (2 juni 2008)

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
Då har jag hämtat ut en ny oljeslang på Volvo idag som jag skall montera alldeles strax, så vore det väl fan om det ska läcka mer olja. Iofs kan den andra slangen också läcka men det får man hålla tummarna på.

Har även utfört komptest som visade jämnt resultat på alla cylindrar, när jag monterade ihop motorn hade jag ju något lägre komp på 5ans cyl pga några små revor som nu har nött till sig.

Kollade även tändstiften och de var kanonfina, dock något sotiga eftersom det går fett.

Fick ett par uppslitna vinterdäck på plåtfälg av min fd granne som kommer agera racingslix på Lördag, satt några dubb kvar jag ska plocka ut bara. Fick även låna banracing slix av Ibro som jag var sugen på att prova men då måste jag kränga av däcken på mina 17" och det är ju en massa krabb så jag tar nog bara med mig vinterdäcken..
Senast redigerat av phonic (4 juni 2008)

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare

www.Tuning-import.com

Dr Snuggles
956 Inlägg
7 juni 2008
Funka inte :S

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

915 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Idag har jag varit en sväng i garaget och fixat lite. Det som stod på listan var att fixa hastighetsmätaren eftersom lådan är för ny för att ha en givare monterad som min gamla låda hade, så nu läser jag av via ABS:en, det var egentligen inte så svårt bara att sno ström från två kablar i en gummiklädd kabel men gud i helvete vad segt å svårt de va att komma ner i den utan å klippa i kablarna så det slutade med att jag fick klippa av den och skarva.. Huvudsdaken är ju att det fungerar, är ändå dolt under plast!

Det andra som stod på listan var att fixa framljusena som inte velat fungera, visade sig vara mycket lättlöst, Ibro hjälpte mig att löda lite på reläna för några månader sen och då hade vi inte fått tillbaka det riktigt, satt lite på sniskan. Så nu har jag ljuse också.

För att fira att allting fungerar som det ska tog jag bilen hem och ska ta den till jobbet inatt för första gången, känns riktigt gött!

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Mappning inbokad den 25e Juni hos Mattsson, kommer att skruva på laddet tills spridarna storknar så får vi se om skiten håller, håller den så får man ju jubla annars får man ta nya tag smile

Har uppdaterat hemsidan lite med några bra att ha dokument m.m kolla gärna in. www.sjukast.com/tomuch

Over and out!

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
http://www.quaife.co.uk/shop_images/smallthumb_QDH2K-28184.jpg x3 beställt.. Här skall åkas 12or i sommar!

www.Tuning-import.com

17 Inlägg
24 juni 2008
Nu har jag kollat igenom alla 49 sidor smile.
Riktigt nice bygg. Synd med alla ras.
Men annars GRYMT

915 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
RobinAkerlund skrev:
Nu har jag kollat igenom alla 49 sidor smile.
Riktigt nice bygg. Synd med alla ras.
Men annars GRYMT

Man lär sålänge man lever.

Mappning om 16h.. Nervöst!

www.Tuning-import.com

Troligen galen...
567 Inlägg
24 juni 2008
phonic skrev:
Mappning om 16h.. Nervöst!

Nedräkning påbörjad med andra ord...

Hoppas allt håller, känns som att det är dags för lite tur åt ditt håll nu...

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
24 juni 2008
phonic skrev:
http://www.quaife.co.uk/shop_images/sma … -28184.jpg x3 beställt.. Här skall åkas 12or i sommar!

Har du beställt Quaife diffar för 40 papp?
Du har inte lust att dela med dig lite wink

Sök