2926
Sök

Eddie Meduza!

13 april 2008
civic skrev:
tkd_rille skrev:
Danne_89 skrev:

Och sju med mig! tongue

hänger med, nu 8 smile

9 med mig.

Jävel för en dret. Hellre radiobrus.
Ni som säger han är seriös... "Heil hitler / Negerjävel / fruntimmer di ä madrasser me höl i /  jag har en stor ***, en jättestor ***" .. jajjebrajje.

10 med mig.
jag gillar helt enkelt inte sådan musik. tycker mest att de låtarna jag hört påminner för mycke om fjortisar o 740 raggare. men alla gillar olika sorters musik. jag gillar hardstyle trance/techno, o jag e nog ensam om att gilla det på min skola me 1200 personer tongue.

Norrlänning
1 453 Inlägg
13 april 2008
mickinho skrev:
civic skrev:
tkd_rille skrev:

hänger med, nu 8 smile

9 med mig.

Ni som säger han är seriös... "Heil hitler / Negerjävel / fruntimmer di ä madrasser me höl i /  jag har en stor ***, en jättestor ***" .. jajjebrajje.

10 med mig.
jag gillar helt enkelt inte sådan musik. tycker mest att de låtarna jag hört påminner för mycke om fjortisar o 740 raggare. men alla gillar olika sorters musik. jag gillar hardstyle trance/techno, o jag e nog ensam om att gilla det på min skola me 1200 personer tongue.

11 med mig..

De typiska eddie fanset måste vara mellan 13 och 30 år, köra en gammal volvo eller någon annan gammal bil. Bo i nån byhåla sjukt långt från verkligheten, dricker hb till lunch och tycker den bästa sporten  är den som får in störst snus i käften och dricker mest hb utan att dö.. Troligen så är drömmen att äga en 240 eller en 740 som man stylar med diverse kjolpaket, Neonlampor och en billig baslåda i skuggen..

Detta stämmer nog in på 80 % av alla eddiefans..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

557 Inlägg
13 april 2008
men ni har inte hört hans seriösa låtar. Slå ingång tex : Yea Yea Yea.visst, det finns nån låt som inte är bra.
och ni som tycker att man ska köra volvo för att kunna gilla hans musik så kan ni ta er, man kan köra vilken bil som helst för att kunna gilla hans musik.
visst, det finns nån låt som inte är bra.

Teddan
2 495 Inlägg
13 april 2008
eddie är så barnsligt , iof finns det några låtar man kan lyssna på men extremt tråkigt i längden.

dock känner jag någon som är äldre än 30, kör dyrare bilar än dom flesta här inne och hans bilar rullar det mycket eddie.
Men för mig räcker det med en timma eddie per år MAX

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 april 2008
ursäkta om jag är knöl full nu när man kommer hem så här dags men jag har sagt det förut och jag säger det igen, gubben är ett geni och konstnär när det gäller musik!!!!!

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

956 Inlägg
13 april 2008
Ellertz skrev:
mickinho skrev:
civic skrev:

9 med mig.

10 med mig.

11 med mig..

De typiska eddie fanset måste vara mellan 13 och 30 år, köra en gammal volvo eller någon annan gammal bil. Bo i nån byhåla sjukt långt från verkligheten, dricker hb till lunch och tycker den bästa sporten  är den som får in störst snus i käften och dricker mest hb utan att dö.. Troligen så är drömmen att äga en 240 eller en 740 som man stylar med diverse kjolpaket, Neonlampor och en billig baslåda i skuggen..

Tror just att det är varför många ogillar Eddie Meduza, pga dom s.k "volvoraggarna".
Tror att många stör sig på dom av olika skäll och där åker också Eddie med och får ett dåligt rykte, då alla förknippar honom med "volvoraggare". Såg senast för någon dag sen en sunkig 740 som åkte runt och spelade en av Eddies "snuskiga låtar" högt, med fönstren nervevade och jag tror inte att det var så varmt i bilen, då det var ca 0 gradigt ute. Sen kan man ju fråga sig varför dom gör så, dom kanske känner sig cool.
Jag själv kan tycka att Eddie blivit jobbigt att lysna på då jag själv tycker att han fått dåligt rykte pga sina mer extrema sångar och även att han förknippas med volvoraggare. Dock så är han som sagt ett geni som inte förtjänar att smutskastas pga  några låtar som kan anses sjuka.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

557 Inlägg
13 april 2008
_Glenne_ skrev:
ursäkta om jag är knöl full nu när man kommer hem så här dags men jag har sagt det förut och jag säger det igen, gubben är ett geni och konstnär när det gäller musik!!!!!

håller med. dom som säger att gubben har gjort dåliga låtar kan ta sej. och de dära att man ska köra volvo för att kunna gilla han. dom är sjuk. men visst nån låt är ju dålig men han, men det är inte många.

7 100 Inlägg
13 april 2008
TeamNorrland skrev:
_Glenne_ skrev:

håller med. dom som säger att gubben har gjort dåliga låtar kan ta sej. och de dära att man ska köra volvo för att kunna gilla han. dom är sjuk. men visst nån låt är ju dålig men han, men det är inte många.

så bara för att inte vi tkr om han så är vi typ idioter?
som tex,om du inte tkr om pizza,så kan ju du gå och ta dej,för de tkr vi ju alla andra om!det är ju samma sak ju!

så lägg ner de där nu!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Smålänning
7 887 Inlägg
13 april 2008
Jag gillar Eddie! Visst, han har gjort många låtar som kanske inte passar sig överallt, men säg någon annan artist som gjort så många låtar som han har på det hela. Många hundra låtar, och ingen vet hur mycket outgivet som finns.

Dessutom har en del av han låtar hamnlat på svensktoppen, tyvärr inte med honom somm artist dock.
Va t.ex han som skrev och sjöng låten Evert, som hamnade på svensktoppen med sven ingvars.

Går att hitta mycket på Wikipedia smile

Men det jag är mest imponerad över när det gäller hans musik är att han spelade alla instrument. Bara det gör honom till en konstnär.

En släkting har träffat honom... Skulle jag också viljat göra. hmm

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

337 Inlägg
13 april 2008
eddie e bra smile den bästa låten är ju lätt " Torsten hällde brännvin i ett glas åt karin söder" smile den tröttnar man aldrig på smile

3 liters diesel, mumma!

Avstängd
519 Inlägg
13 april 2008
Ellertz skrev:
mickinho skrev:
civic skrev:

9 med mig.

10 med mig.

11 med mig..

haha ja rätt bra smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Avstängd
519 Inlägg
13 april 2008
_Glenne_ skrev:

japp han var ju de sad

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

2 118 Inlägg
13 april 2008
_Wallis_ skrev:
civic skrev:
tkd_rille skrev:

hänger med, nu 8 smile

9 med mig.

Han var seriös innan de låtarna, Enligt mig så var det ingen utav de riktigt seriösa låtarna på sida.

Men lyssna på denna så ska du få höra, Du hade förmodligen inte tyckt den vart dålig om du hade hört den på radion, Såvida du inte gillar rock 'n' roll

Eddie Meduza - SilverWheels
//Wall

Så sjukt bra låt Wallis !!! <3 big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f

13 april 2008
bmx skrev:
TeamNorrland skrev:
_Glenne_ skrev:

som tex,om du inte tkr om pizza,så kan ju du gå och ta dej,för de tkr vi ju alla andra om!det är ju samma sak ju!

så lägg ner de där nu!

håller med. jag har hört några av hans "bra" låtar me, t.ex silverwheels, å det var en jäkla pina att sitta igenom hela den låten.
du gillar förmodligen inte Headhunterz, men inte fan ber jag dig att ta dig nån stans för att du ogillar den musiken. alla gillar olika saker grabben, det e bara o inse det även om det kan vara svårt för vissa.

putte-p
13 april 2008
twin_cam skrev:
Va t.ex han som skrev och sjöng låten Evert, som hamnade på svensktoppen med sven ingvars.

Icke! Det var Matz Stefanz Med Lailas som hamnade på svensktoppen.

Förr gillade jag Eddie skarpt. Med åren har det svalnat mer och mer. Han ska dock ha cred för sin kreativitet och flitiga låtskrivande. Han var ute efter att provocera och man kan utan tvekan säga att han lyckades väldigt bra. Det räcker med att läsa en del inlägg i tråden! Antingen älskar eller hatar man honom.

Glöm ej heller att Eddie Meduza var ett utav Errol Norstedts alter egon. Bilden av honom var alltid ett ointelligent raggarfyllo. Tvärt om var han väldigt intelligent och skulle kunnat bli en respekterad erkänd låtskrivare. Han valde istället en annan väg som gjorde honom minst lika känd på gott och ont!

557 Inlägg
14 april 2008
mickinho skrev:
bmx skrev:
TeamNorrland skrev:

så lägg ner de där nu!

håller med. jag har hört några av hans "bra" låtar me, t.ex silverwheels, å det var en jäkla pina att sitta igenom hela den låten.
du gillar förmodligen inte Headhunterz, men inte fan ber jag dig att ta dig nån stans för att du ogillar den musiken. alla gillar olika saker grabben, det e bara o inse det även om det kan vara svårt för vissa.

jag tycker om all slags musik.

DFFL
9 020 Inlägg
14 april 2008
Usel musik enligt mig, puss på er alla som gillar honom.
Han är värdelös i mina ögon.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

557 Inlägg
14 april 2008
Rykterna säger att han bodde i Malmberget ett tag. Vet inte om det är sant eller rent bull shit?!

Bäst i värla
150 Inlägg
14 april 2008
FireTraXX skrev:

Word smile

Zippin 40's
197 Inlägg
14 april 2008
baerserk skrev:
FireTraXX skrev:

Word smile

samma här

"Dieselbilar drar minst bensin"

Sök