3771
Sök

Det här fick mamma och pappa aldrig reda på

905 Inlägg
18 juli 2007
saker som mina föräldrar vet om. Tja finns mycket jag hoppas dom inte vet men dom jävlarna verkar juh ha koll på jävlat allt. smile
nje men gången polisen tog mig efter en liten fortkörning vet dom nog kanske inte om. 2ggr laglig hastighet och polisen bara hytte med fingret och sa åt mig att var rädd om kortet. En polare har blivid stannad på samma ställai ungefärlig samam hastighet och han blev också bara varnad. smile pitepolisen är fina dom.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 juli 2007
Få reda på å få reda på, mina päron lämnade mig och min polare på en stor grusparkering i vår gammla Cheva Caprice -86 och gick iväg för att plocka svamp. Jag var då cirkus 13 bast, drog igång gamla sur-v8'an och började göra OS-ringar i gruset. Höll på i kanske en halvtimme för att sedan parkera den exakt där den stod innan.

När päronen kommer tillbaka ser allt ut som vanligt, förrutom att bilen är helt dammig och "nån" "förstört" parkeringen samt två ynglingar som har världens största flin i bilen. big_smile
Farsan harklade sig lite, log mot mig medans morsan bara tyckte det var förjävligt att nån hade kommit och rejsat på parkeringen och dammat ner vår bil. big_smile
Senast redigerat av FL3JM (18 juli 2007)

SSS -12
3 217 Inlägg
18 juli 2007
FL3JM skrev:
Få reda på å få reda på, mina päron lämnade mig och min polare på en stor grusparkering i vår gammla Cheva Caprice -86 och gick iväg för att plocka svamp. Jag var då cirkus 13 bast, drog igång gamla sur-v8'an och började göra OS-ringar i gruset. Höll på i kanske en halvtimme för att sedan parkera den exakt där den stod innan.

När päronen kommer tillbaka ser allt ut som vanligt, förrutom att bilen är helt dammig och "nån" "förstört" parkeringen samt två ynglingar som har världens största flin i bilen. big_smile
Farsan harklade sig lite, log mot mig medans morsan bara tyckte det var förjävligt att nån hade kommit och rejsat på parkeringen och dammat ner vår bil. big_smile

Morsor kan vara obehagligt blåögda ibland ! big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Alecci's fästmö
708 Inlägg
18 juli 2007
Eliza skrev:
Noway, har för mkt respekt för både mina föräldrar och andras grejer. Kör jag ngn annans bil är jag mer rädd om den än mina egna.
Och det vet dom som lånar ut bilarna till mig också..

samma här...jag ha respekt för andras grejer!

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

8 Inlägg
18 juli 2007
twin_cam skrev:
Farsan brukar undra varför det går åt så mycket bensin när jag kör hans bil tongue
Då brukar jag säga att han har för trött motor, så man måste gasa wink

Nej, men jag brukar alltid vara rädd om lånebilar. Misshandla kan man göra med sin egen bil, men med lånebilar så gäller lugna puckar, såvida inte ägaren sitter brevid och är med på lite hårdkörning wink

Visst kan man gasa med lånebilar, men aldrig upp till rödmarkering som på ens egen bil.

jag håller med!, lånar aldrig ut min calle! inte ens om jag sitter brevid. hade en audi förr som givitvis jag lånade ut till min bror och pojkvän, dom kom tillbaka utan bil=/

appropå att berätta och inte berätta för föräldrar, jag blev stoppad av polisen, dom hade klockning, men e gick för fört så dom han inte med mej, men körde ikapp gjorde dom och berättade att de gick över 180, Men dom kunde inte sätta dit mej, de första jag gjorde va att ringa pappa=)

Teddan
2 495 Inlägg
18 juli 2007
FL3JM skrev:

lollollollol

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
18 juli 2007
tycker det e lite små skrämande hur vissa föräldrar låter er köra då ni övningskör, ännu mer då vissa av er skryter över det.
Visst ja har varit dum ja å, körde bil innan man hade körkort på byn t.o.m voltat men då blev man rädd. de dummaste ja har gjort var när ja tog bilen hemifrån på storfyllan en nyårsafton då ja å brorsan slogs å morsan försökte hindra mig så hon åkte på en smäll, iaf var innan körkortstiden, åkte ner på byn förbi en stor korsning där det brukar bli nån dödsolycka per år, vet än idag hur det kändes då ja körde, rätt som det var så hade snurrat utan att ja ens visste om det på ett par ställen

1 722 Inlägg
18 juli 2007
dnbg skrev:
min farsas förra bil en v70 2,5 t-05 körde jag sönder ganska så bra, under det halvåret då vi hade den så gick växelådan, turbon, stereon och 2 uppsättningar däck och sen var den även inne på reparation för bromsproblem. körde streetrace med bilen och körde som en biltjyv men inte fan ska en helt ny bil gå sönder så mkt så farsan misstänkte aldrig mig utan lämmnade tillbaka bilen till volvohandlaren och krävde en ny, så nu har vi en xc70 d5 istället som kostar bra mkt mer än 2,5 t och vi slapp betala någon mellanskillinad:D

och med den bilen så körde jag och mina polare till stockholm på 54 min, låg aldrig under 190, e4:an kändes som en lite 50 väg när man låg uppåt 210, den bilen har verkligen 0 i väghållning och det drog nästan en hel tank med diesel:D

voi voi sad stackars v70 .... hur kan man köra sönder en ganska ny bil ?????????? mad           roll

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

1 722 Inlägg
18 juli 2007
stukastini skrev:
Eliza skrev:
Noway, har för mkt respekt för både mina föräldrar och andras grejer. Kör jag ngn annans bil är jag mer rädd om den än mina egna.

Det är bra att du tycker så men inte riktigt någon moralkaka tråden handlar om big_smile.

Själv är jag också rädd om andras saker men en gång med pappas caddy försvann förnuftet med blyfoten big_smile. Efter lite sladdande på en grusväg "kanade" jag av vägen, gick väldigt sakta. Slutade med att jag stod med fronten nere i diket, hängandes på underredet bakom framhjulen, var precis så bilen inte kunde komma upp. Panik!! Pappa skulle med all rätt *** ihjäl mig tongue. Hade en vän med mig, så skickade ut honom att putta medans jag gasa. Hände inget :S, denna väg ligger i anslutning till den väg min far åker varje dag, och grannarna med för den delen. Så nu sprutade svetten, pulsen gick i 200 och adrenalinet pumpa då jag visste att pappa var på väg hem från jobbet.

Så jag skicka i kompisen i bilen och själv gick jag fram och formligen lyfte upp bilen! Kände mig fan som hulken big_smile. Fick som sagt upp bilen, då blev det snabbt som fan ut på vanliga vägen och glider som ingenting hade hänt. Tog inte många minuter så glider grannen förbi. Puhh!, han skvallrar om allt.

Så jag klarade mig med nöd och näppe. Blev knappt en skråma på bilen heller, inget som syntes. När kommer jag erkänna det? NEVER!! big_smile

big_smilebig_smilebig_smile: hahahahaha big_smile HAHA big_smile rolig läsning wink

hehe Hulken wink
Senast redigerat av Kanelbullen (18 juli 2007)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Civic_TypeR2007
19 juli 2007
När jag va 16 år och vi bode i Kanada körde street race me farsans Ford Mustang GT 1997.

ps: Man får övningsköra när man är 14år samt ta B kort när man är 16år i Kanada.

Saaboholic
3 129 Inlägg
19 juli 2007
ska vi hålla det inom bilkategorin så är det inget speciellt..förutom de höga farterna.. med deras bil (bilar) har jag bara kört lite för fort..och spunnit lite med farsans gamle häck (440- GLT) innan han sålde den och skaffa en riktig bil (9000 CSE -95).

dock vet farsan om att jag kört för fort med hans bil åså men han sa inte så mycket..bara tänk dig för och kör lugnare framöver..

Sen har jag ju kört ifrån civilen..det är något dom inte lär få reda på i första taget.. dock var detta med min bil osv men iallafall.

Om det bara är fordons relaterat..blev jagad av polisen 4ggr på en vecka när jag hade moppen.. den veckan åkte jag polisbil och fick samtal till föräldrarna 2ggr/vecka 1gång för fortkörning med moppe och en gång för något annat wink

Överhuvudtaget så är det en jävla massa men b.la att man hamnat i fylle cell..

"Liberty of thought is the life of the soul"

15 Inlägg
19 juli 2007
Eliza skrev:

Håller med detta....

Jag har en kompis som har berättat om hur han kör sin föräldrars bilar... men varje gång han lånar en utav mig lovar han att han köra snällt...   

Han måste tror att jag var född igår...!

"You bend it you mend it..." sag min pappa alltid till mig... och jag skicka detta vidare till alla som lånar mina bilar...

Röligast måste har varit när pappa var här på besök från england och vill så gärna köra min dotter till scouterna... övan med vänster styrd bil och höger traffik... han körde nästan hela vägen ditt med 2 hjul på trottaren.... han sa inget till mig om detta, fast erkände efter min 8 årige dotter hängde ut honom... skrattade som en dåre....

Conk.

Skriva tydligen ganska kass på svenska... men grym på english!

645 Inlägg
20 juli 2007
Nu har jag en liten grej att berätta. Hände för några dagar sedan när man va ute och körde. Låg i en snittfart av ~170-180 och körde helt utan problem på en såndär väg där de blir tvåfiligt som sedan går ihop till enfiligt hela tiden.. Jaja, jag kör och märker att de börjar bli lite smalt lite längre fram på vägen och ser en volvo V50 och tänker att jag nog hinner (aldrig bra att börja tveka).

När jag sedan börjar närma mig så märker jag att jag kanske inte alls hinner och börja bromsa ganska hårt från ~180 och kommer väl ner till 110-100 när jag ser att V50n också börjar bromsa (V50n blev väl lite rädd men att bromsa va väl väldigt dumt?).

Jaja, de hände inget men jag kände nästan hur regplåten touchade V50. ;-) Jag blev faktiskt ganska imponerad av hur stabil bilen va när jag gjorde en sån kraftig inbromsning. Och det kommer nog mamma aldrig få reda på, även fast de inte va speciellt allvarligt..
Senast redigerat av M1cha (20 juli 2007)

230 Inlägg
20 juli 2007
Hade lånat faders pick up (en Ford ranger xlt -03)
Åkte 12mil på 47min smile Bilen hade en toppfart på 150kmh  och varva skapligt mycke i den farten. Släppte inte gasen många gånger då e

Herr
1 722 Inlägg
20 juli 2007
Eliza skrev:

Moralisk och ärlig. Fyfan, ett barn som du har vart vill jag också ha.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

4 506 Inlägg
21 juli 2007
Tog Mor & Fars helt nya S60 ut på en sväng och rastade den ordentligt. Full Gas eller ingen gas, Körde i 180 på 70 väg bland annat, Låg i snitt om vägarna tillät 100 km/h över hastighetsbegränsningarna, Hade presis slutat köra GoKart och körde där av bilen som en fasst lite snabbare, Att jag låna bilen vet dom om, Berättade det då jag var så jävla stolt?! Men att jag körde som en idiot vet dom dock inte big_smile
Att jag körde berodde Mkt pga att pappa sj har berättat hur han var ute å körde innan han hade körkort, Körde bland annat till sitt Teoriprov och parkera aldeles utan för, Han fick en utskällning och dom bad han att inte prakera så uppenbart. Och så tog han sin syrras pojkvänns gammla saab en natt när han sov över, Vilket resulterade i att han körde i sönder den och rullade tillbaka den till prakerings plattsen och låtsade som ingenting, Han lagade den åt han och fick betalt för det ochså haha., Plus att min farmor vart en riktig Motor Rebell och Körde med GammelFarfars bil när hon var 13-14 vilket resulterade i att hon fick en egen bil då Gammelfarfar kännde Länsriskalen och han viste att Farmor ändå hade fortsatt köra, En Oldsmobile när man e 14 kan inte vara fel, Sedan fick hon en Indian (Gammal Glidar hoj) av en beundrare när hon var 16 som hon ochså körde runt på, Hon sjuttsade en granne till hans jobb var å var annan dag pga att det var vägen om skolan, Sedan när hon vart 18 och skulle ta körkort gick hon till bilskolan där han arbetade Och han visste ej attt hon inte hade kör kort, Så han blev väldigt förvånad, Och hon behövde bara betala så fick hon sitt körkort i näven big_smile

Sedan har syrran gjort samma sak, + kört Cross i centrala Göteborg.

Åkte ochså å köpte Julklappar och annat när jag var 16, Då kompisens föräldrar inte var hemma, Och han inte kunde köra men ville att vi skulle ut å åka, Körde i en Vecka, Mötte Polisen en gång och blev hyffsat skraja big_smile hahahaha.

Så jag antar att vi är en lite galen familj när det gäller att hålla sig till trafikens lagar.

Är ganska full nu då det är min födelsedag så stavfel kan förekomma, Är väll ingen stjärna på att stava endå kanske. Får inte torska mer på garaaget för mina kommpisar nu, Ha de gött!
Senast redigerat av _Wallis_ (21 juli 2007)

Kan du andas kan du dö.

Maizer
21 juli 2007
_Wallis_ skrev:
Tog Mor & Fars helt nya S60 ut på en sväng och rastade den ordentligt. Full Gas eller ingen gas, Körde i 180 på 70 väg bland annat, Låg i snitt om vägarna tillät 100 km/h över hastighetsbegränsningarna, Hade presis slutat köra GoKart och körde där av bilen som en fasst lite snabbare, Att jag låna bilen vet dom om, Berättade det då jag var så jävla stolt?! Men att jag körde som en idiot vet dom dock inte big_smile
Att jag körde berodde Mkt pga att pappa sj har berättat hur han var ute å körde innan han hade körkort, Körde bland annat till sitt Teoriprov och parkera aldeles utan för, Han fick en utskällning och dom bad han att inte prakera så uppenbart. Och så tog han sin syrras pojkvänns gammla saab en natt när han sov över, Vilket resulterade i att han körde i sönder den och rullade tillbaka den till prakerings plattsen och låtsade som ingenting, Han lagade den åt han och fick betalt för det ochså haha., Plus att min farmor vart en riktig Motor Rebell och Körde med GammelFarfars bil när hon var 13-14 vilket resulterade i att hon fick en egen bil då Gammelfarfar kännde Länsriskalen och han viste att Farmor ändå hade fortsatt köra, En Oldsmobile när man e 14 kan inte vara fel, Sedan fick hon en Indian (Gammal Glidar hoj) av en beundrare när hon var 16 som hon ochså körde runt på, Hon sjuttsade en granne till hans jobb var å var annan dag pga att det var vägen om skolan, Sedan när hon vart 18 och skulle ta körkort gick hon till bilskolan där han arbetade Och han visste ej attt hon inte hade kör kort, Så han blev väldigt förvånad, Och hon behövde bara betala så fick hon sitt körkort i näven big_smile

Sedan har syrran gjort samma sak, + kört Cross i centrala Göteborg.

Åkte ochså å köpte Julklappar och annat när jag var 16, Då kompisens föräldrar inte var hemma, Och han inte kunde köra men ville att vi skulle ut å åka, Körde i en Vecka, Mötte Polisen en gång och blev hyffsat skraja big_smile hahahaha.

Så jag antar att vi är en lite galen familj när det gäller att hålla sig till trafikens lagar.

Är ganska full nu då det är min födelsedag så stavfel kan förekomma, Är väll ingen stjärna på att stava endå kanske. Får inte torska mer på garaaget för mina kommpisar nu, Ha de gött!

Haha, och inte på ett positivt sätt.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
21 juli 2007
Samma här kör väldigt lugnt med lånade grejer.
Och skulle jag t.ex ha kört fort med nån av farsans bilar så får han reda på det förr eller senare. Har aldrig velat ljuga för nån, så jag talar gärna om det för honom efteråt.
Han blev förvånandsvärt glatt överraskad när jag pressade upp hans S60 turbo i 235 blås en gång. Han bara flinade och sa, jaså fan. Går den såpass? Bra då vet jag det, ifall jag vill gasa nån gång. Annars kan ju du skjutsa mig. Skön gubbe va? big_smile

Eliza skrev:

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 277 Inlägg
21 juli 2007
har hur många historier som helst att berätta om mina bilfärder...

Nämner bara en:

Jag erbjöd mig att tvätta pappas BMW cabbe när han var på jobbet. Fick då nycklarna till den för att köra ut den ur garaget. smile Denna var ju ny på den tiden (1987) så det var ju extra spännande att åka om kring i den uppseendeväckande bilen..klart minnesvärt...och egentligen tror jag pappa visste att jag burnade omkring i den..om inte annat fick han nog reda på det då denna bil är och var mycket unik. smile

167 Inlägg
21 juli 2007
Igår hände nått som jag inte kommer berätta iaf.
Jag och 3 andra var hos en kompis (15år gammal) och hade lite att göra så våran kompis gick ut i hallen tog bil nyckeln sen kom han å fråga om vi ville komma och kolla på deras nya v70:i
Så vi går ut och öppnar bilen och kollar runt och testsitter lite och just när vi gör de vrider han om nyckeln och lägger in backen sen bränner de iväg.

Så efter ett tag låg vi i 190 efter en smal jävla grusväg och sen skulle han givetvis styla så han drog ut lite närmare diket och då smäller det till som fan under bilen och vi åker ner i dicket med 2 hjul i 180-190 knyck.
Men som tur var gick det iaf bra och jag sa att idioten fick stanna, så han stannade och jag tog över och körde lagligt sista biten hem till han. ((Eller inte helt lagligt då jag är 17, men jag har då iaf lite mer körkänsla än han då jag övningskört många år))

Själv har jag ju annars varit ute med 240in och Bmwn och sladda i skogen ovanför vår stuga, och det är då ingen fara att vara där och köra.
Men där vi körde igår var bara idioti, är en by där det bor 5000 pers och han ligger och kör 190, så en sak är säkert och det är att jag kommer aldrig åka/köra i "byn" nåmer utan håller mig till skogarna istället smile
Senast redigerat av krossa (21 juli 2007)

Ingen minns en fegis

Sök