3132
Sök

Intresse ang. bas

Muttley
31 juli 2007
Ageiss skrev:
Magicfow skrev:
Ageiss skrev:
Vi får se, jag tror 200 watt rms funkar aldedes utmärkt.

Ska rapportera när jag byggt klart om mina watt räckte.... Haf iof inte valt bas enu, men jag återkommer. Har fram, baksytem och enhet för tillfället.

Allså vilket reslutat vill du fram, om din "ev" xenon bas klarar av 200wrms? Klart somfan den klarar av 200wrms men den tål MYCKET mer. Vad för mätning är du intresserad av? Jag anser att dina mätningar och slutresultat inte säger mig ett smack, detta av många skäl.

Det finns 8"element som lirar 147dB visst, men att du påstår att det är fullt normalt för vilken 8"element somhelst, hmm tjena. Säg detta till dem som byggt och averkat flera timmar på garaget me svett och tårar...

Det som dock intresserar mig är av vem du hade tänkt köpa din "ev" xenon bas eftersom det inte är så många som säljer just dessa basar förutom just JonasH smile

Mår du bra lr? Du talar i tungor?
1. Jag har inte mätt något. Har inte angivit något slutresultat.
2. Var påstår jag något alls om en 8 tummare? Jag frågade vad det var för element....
3. Man behöver inte alltid köpa nytt vetu. Men jag har inget emot av att köpa en Xenon bas av jonash ev. om han säljer en sådan och om det blir aktuellt.

men lilla du eftersom du är BÄST på detta varför startar du då en tråd och börjar tjaffsa massa och snackar mass:) ni två kan skaffa er ett rum och diskutera för slutet av din tråd har inte ett skit med att göra med början wink

1 631 Inlägg
31 juli 2007
Ageiss skrev:
Vi får se, jag tror 200 watt rms funkar aldedes utmärkt.

Ska rapportera när jag byggt klart om mina watt räckte.... Haf iof inte valt bas enu, men jag återkommer. Har fram, baksytem och enhet för tillfället.

Jag lyssnar gärna när du är klar.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Hobby sabotör
178 Inlägg
3 augusti 2007
bara nyfiken på om folk verkligen tycker det är kul att försöka idiotföklara varandra mer än den andre? dessutom, vem vill läsa smutskastningen? hmm

"Påbörja inget du kan avsluta"

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
4 augusti 2007
Fatstuff skrev:
bara nyfiken på om folk verkligen tycker det är kul att försöka idiotföklara varandra mer än den andre? dessutom, vem vill läsa smutskastningen? hmm

Jag ber direkt om uräskt ifall mina inlägg var påhopp, men jag hoppas det framgick lite ren fakta också.

Tråden hade inte ballat ur om det inte varit för att det provocerades fram.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Sök