toyota supra j spec 280hk tt bra eller dålig?

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
29 juli 2007 · 1 123 Inlägg

toyota supra j spec 280hk bra eller dålig?håller de lika bra som vanliga supra med 330hk? hur mkt skulle en sån kosta?

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Aerodynamik ...
29 juli 2007 · 7 120 Inlägg

Ja, de håller! Och j-spec kostar ca 160-200 000 manuell och euro/us-spec kostar cirka 300 000 manuell.

För mer info gå till Supras.nu

mannen666666 preem pump
29 juli 2007 · 836 Inlägg

sen så kan man ju diskutera om det BARA är 280 hk i dom

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Aerodynamik ...
29 juli 2007 · 7 120 Inlägg

mannen666666 skrev:
sen så kan man ju diskutera om det BARA är 280 hk i dom

Det är 330hk har jag för mig, står bara 280hk i papprena pga av de japanska reglerna.

Lewa Rakapparat
29 juli 2007 · 301 Inlägg

enligt japans lag får ingen serie tillverkad bil ha mer än 280 hk och gå snabbare än 180

därav att dom flesta japan importer ligger på det.

men dom tål mera

mannen666666 preem pump
29 juli 2007 · 836 Inlägg

Aerodynamik skrev:

mannen666666 skrev:
sen så kan man ju diskutera om det BARA är 280 hk i dom

Det är 330hk har jag för mig, står bara 280hk i papprena pga av de japanska reglerna.

inte första gången en biltillverkare myglar med siffrorna för att få ner skatte regler och försäkringspremier

har för mig att alfa gjorde det med 75 turbon för att den skulle blivit svin dyr att äga annars
sen så var det någon tidning eller tv program som bromsade bilen och upptäckte att det va LITE mer kräm än i speccen

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
29 juli 2007 · 1 123 Inlägg

Ja, de håller! Och j-spec kostar ca 160-200 000 manuell och euro/us-spec kostar cirka 300 000 manuell.
kostar de så mkt? varför på pbz hittade jag en som är bara 115lax kan de var några fel på den? men de skrev juh på sidan att bilen är välskött och sån..
här har ni     http://www.pbz.se/carDetails.php?regNbr=PBZ351 105tusen?

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Lewa Rakapparat
29 juli 2007 · 301 Inlägg

_lee_jr skrev:
Ja, de håller! Och j-spec kostar ca 160-200 000 manuell och euro/us-spec kostar cirka 300 000 manuell.
kostar de så mkt? varför på pbz hittade jag en som är bara 115lax kan de var några fel på den? men de skrev juh på sidan att bilen är välskött och sån..
här har ni     http://www.pbz.se/carDetails.php?regNbr=PBZ351 105tusen?

billigare förmodligen för att det är en utan turbo smile

Aerodynamik ...
29 juli 2007 · 7 120 Inlägg

Det är en Non-turbo. 240hk har dem.

T200
30 juli 2007 · 83 Inlägg

Ja, NA högerstyrd i skabb-skick..  Inte värt 115 000 enligt min mening.   Smakar det så kostar det är det värsta.  Dock känns det som EuroSpec kanske inte borde kosta vad dom gör men efterfrågan styr.  Bara gratulera många av dem som köpte sina manuella EuroSpecs för runt 200k för några år sedan hehe.

Senast redigerat av T200 (30 juli 2007)

Turbo X
Niklas_J
30 juli 2007 · 152 Inlägg

Sedan att Japan spec har

Mindre turbosar
Mindre bromsar
snällare kammar
mindre spridare
nästan alla är utan skinn
plastlyktor
Tror även det är sämre kylning på dem då hastigheten är begräsnad till 180km/h i Japan.
Sämre andrahandsvärde pga högerstyrning.

Bara var jag kan komma på. Kan ha fel om något.

Senast redigerat av Niklas_J (30 juli 2007)

T200
30 juli 2007 · 83 Inlägg

Kylningen är samma. Dock är det oljekylaren till diffen på EuroSpec vilket kanske inte anses så nödvändigt alltid.

Bilarnas motorer är samma förutom det som nämns ovan.  Dock frånses en del viktiga punkter när man jämför EuroSpec och JSpec o det är vikten. Skiljer ungefär 100kg till nackdel för Eurospec med targa tak.  De 50-60 hk som man får extra i den är snart uppätna av vikten.  O om en Eurospec kör 0.5 sek snabbare än en Jspec på strippen, det kan man nästan leva med med tanke på priset smile
Men ska man trimma rejält byter man spridare, kammar, turbos o då spelar det ingen roll med Jspec eller Euro i grund o botten. Bara det är en 2jz-Gte motor. O skinnsäten eller ej.  Original ska bort o ersättas med lättare godkända stolar samt bur smile

Turbo X
Goli
30 juli 2007 · 793 Inlägg

instämmer med föregående talare!

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
30 juli 2007 · 1 123 Inlägg

så supra utan turbo är inget o ha? för att 110lax de kan man oickså få en fin evo 3 hos j spec liksom nån som ha eller har haft en supra utan turbo? hur är de? bra bilar?roligt? vad gör en sån utan turbo 0-100??vad är en n/a supra är värd idag tycker ni??

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang