3871
Sök

Angående: Träff i Göteborg Onsdagar Järnbrott kl 19:00!

285 Inlägg
17 oktober 2007
tycker det första är oviiktigt (I samanhanget)
att man sedan kör på folk senare och inte stannar Där pratar vi om att sveriges lag inte har nog med straff.

en satans jävla Volvo.

1 256 Inlägg
17 oktober 2007
MrteN skrev:
"han vägrar att stanna och kör ut från parkeringen, jag springer mot vägen för att försöka göra ett till försök för att få stopp på honom, väl ute i vägen då gasar han.. får kasta mig undan och han "touchar" mig.."

Va snackar du om? Du sprang o kicka in hans dörr? :S Vadå slänga sig undan?

MrteN,

Du är välkommen att diskutera detta med oss nästa Onsdag kl 19

Godnatt.

Mvh Jonni

8 Inlägg
17 oktober 2007
tur att bilen inte är i bästa skick, annars hade han nog stannat tror jag! jag kan tänka mej att när du slet upp dörren på hans bil istället för att be han veva ner rutan när du stog brevid, så blev han nog ganska skraj, med tanke på att han kanske inte känner dej och du drar i dörren. ja hade nog med kört iväg faktiskt!

740-Power ombyggnation med opels OPC-blåa lack HK++

41 Inlägg
17 oktober 2007
Jonni skrev:
MrteN skrev:
"han vägrar att stanna och kör ut från parkeringen, jag springer mot vägen för att försöka göra ett till försök för att få stopp på honom, väl ute i vägen då gasar han.. får kasta mig undan och han "touchar" mig.."

Va snackar du om? Du sprang o kicka in hans dörr? :S Vadå slänga sig undan?

MrteN,

Du är välkommen att diskutera detta med oss nästa Onsdag kl 19

Godnatt.

Mvh Jonni

Vi ses...

1 256 Inlägg
17 oktober 2007
Han kanske skulle tänkt sig för innan han "lekte"

Om jag hade varit en polis då?
Eftersom nu ni ska spekulera i det hela ENDÅ fastän jag bad er att inte göra det..

Tips från Coachen:
"TÄNK INNAN"
Senast redigerat av Jonni (17 oktober 2007)

41 Inlägg
17 oktober 2007
Jonni skrev:

Eftersom nu ni ska spekulera i det hela ENDÅ fastän jag bad er att inte göra det..

Tips från Coachen:
"TÄNK INNAN"

Seriöst,, tänkte sig för innan han "lekte"? Tänk på vad du säger mer, o gärna sanning hädanefter och.

346 Inlägg
17 oktober 2007
Jonni skrev:
2 Personer har blivit påkörda ikväll.

Det hela började med att jag själv stannade kvar en stund på SIBA Parkeringen efter att karavanen hade lämnat Järnbrott för att se till att ingen gör donuts när vi åkt, en bil försöker burna men misslyckas efter att jag säger till, sekunden senare så börjar en annan bil och göra donuts på parkeringen..

Jag går i rask takt och försöker stoppa denne, jag ställer mig iväg för att få stopp på honom men får kasta mig undan för att han inte skall köra över mig, han vägrar att stanna och kör ut från parkeringen, jag springer mot vägen för att försöka göra ett till försök för att få stopp på honom, väl ute i vägen då gasar han.. får kasta mig undan och han "touchar" mig..

Gänget som är kvar på SIBA-Parkeringen åker ut till Swedish Match, jag hade inget hopp om att se honom där ute och jag missade att ta regnumret i all hast..  Vi åkte utåt Swedish Match och hittar inte bilen, men lite kort efter så anländer han.. Bilen är tom när jag kommer fram så jag går runt och pratar med lite folk, efter stund så får jag syn på ägaren och antagligen han på mig eftersom han gick i rask takt mot sin bil, jag ville INGET annat än att prata med honom lugnt och fint och be honom att inte "burna" på våran träff.

Men.. han låser dörren och startar bilen i panik, och under den tiden har ca 5 till 6 personer ställt sig framför hans bil och han börjar gasa! först i med backen för att försöka svänga förbi, men sen så gick alla framför då gasar personen och kör på 2 st personer, jag hoppar undan för att inte bli påkörd och han höll på att köra in i två personbilar och en lastbil..

JAG VILL INTE OCH ORKAR INTE LEKA POLIS.. Är det så j*vla svårt att fatta.. Jag vill inte att folk ska hålla på att "leka" på parkeringarna, för det första så har ni ingen kontroll över era bilar, för det andra så har det redan hänt en olycka, för det tredje så förstör ni för ALLA andra..

Jag kan inte bli ställd till ansvar för det ni gör, men ni förstör för alla andra som vill åka på träffarna, alla andra som tycker detta är kul utan erat j*vla "burnande" och "buskörande"

Troligtvis så kommer personen som orsakat denna olycka ikväll mista sitt körkort, smitning från plats och vårdslöshet i trafik, det finns otroligt många vittnen som såg denna incident.

INGEN och jag menar INGEN får spekulera i detta, eller ta det i egna händer.
Detta är ett Polisärende, ni får under INGA omständigheter hänga ut personen eller personerna i fråga här eller någon annanstans.

Mvh Jonni

Efter att ha läst detta är jag paff.  Hoppas att polisen knackar på hos han ikväll/imorrn och tar han lilla plastbricka. För han ska då fan inte ha kortet kvar.

Montör
664 Inlägg
17 oktober 2007
Det är dumt att köra på folk. Men det är fan minst lika dumt att hetsa upp sig för att någon leker med sin bil, på en plats som ingen av oss äger, utan snarare på en allmän väg mellan ett par industritomter.

Dessutom skedde det på blöt asfalt, någonting som knappt lämnar några spår alls.

Och visst, det skulle vara jobbigt OM polisen skulle bli arga på oss över burnande. Men allvarligt talat, så tror jag inte de bryr sig så jävla mycket mitt i ett industriområde där det inte är en människa förutom oss, en sen kväll, och då speciellt inte på blöt asfalt.

Ni hetsar upp er över ingenting. Många tycker faktiskt om att använda sina bilar, inte bara titta på allas fula bodykits. Finns en stor mängd folk som uppskattar när det bränns lite gummi. Jag menar. Vad skulle ett par rötna 744or och en sliten sierra kunna göra för skada?

Sluta tro att ni bossar över alla andra på allmän plats! Det blir bara fights, och det är ännu värre, eller hur? Alla som är på träffarna är jämlika. Bara för att ni arrangerar ett lotteri och en sms-lista så betyder inte det att ni överhuvudtaget skulle kunna få bossa runt andra på platsen.

Vet att det finns många där ute som håller med mig, och det är ett faktum.

Jonni skrev:
JAG VILL INTE OCH ORKAR INTE LEKA POLIS.. Är det så j*vla svårt att fatta.. Jag vill inte att folk ska hålla på att "leka" på parkeringarna, för det första så har ni ingen kontroll över era bilar, för det andra så har det redan hänt en olycka, för det tredje så förstör ni för ALLA andra..

Lek inte  polis då. Och säg inte att folk inte har någon kontroll över sina bilar. Finns säkert många där ute som kär mycekt bättre än dig ska du se.
Senast redigerat av Cpbox (17 oktober 2007)

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

346 Inlägg
17 oktober 2007
Cpbox skrev:
Det är dumt att köra på folk. Men det är fan minst lika dumt att hetsa upp sig för att någon leker med sin bil, på en plats som ingen av oss äger, utan snarare på en allmän väg mellan ett par industritomter.

Dessutom skedde det på blöt asfalt, någonting som knappt lämnar några spår alls.

Och visst, det skulle vara jobbigt OM polisen skulle bli arga på oss över burnande. Men allvarligt talat, så tror jag inte de bryr sig så jävla mycket mitt i ett industriområde där det inte är en människa förutom oss, en sen kväll, och då speciellt inte på blöt asfalt.

Ni hetsar upp er över ingenting. Många tycker faktiskt om att använda sina bilar, inte bara titta på allas fula bodykits. Finns en stor mängd folk som uppskattar när det bränns lite gummi. Jag menar. Vad skulle ett par rötna 744or och en sliten sierra kunna göra för skada?

Sluta tro att ni bossar över alla andra på allmän plats! Det blir bara fights, och det är ännu värre, eller hur? Alla som är på träffarna är jämlika. Bara för att ni arrangerar ett lotteri och en sms-lista så betyder inte det att ni överhuvudtaget skulle kunna få bossa runt andra på platsen.

Vet att det finns många där ute som håller med mig, och det är ett faktum.

Vad som händer när ett par 744 burnar. jo för ett par veckor sedan var det 2 barn och en mamma som fick lida då någon skulle visa sig på styva linan. De satt i bilen och pang sa det så hade en lekande person kört in i dem.

1 256 Inlägg
17 oktober 2007
MrteN skrev:
Jonni skrev:

Tips från Coachen:
"TÄNK INNAN"

Seriöst,, tänkte sig för innan han "lekte"? Tänk på vad du säger mer, o gärna sanning hädanefter och.

DET SPELAR FAN INGEN ROLL VAD SOM HÄNDE innan, men det fattar inte du?
2 personer blev påkörda ute vid Swedish Match..

VAKNA UPP FÖR HELVETE MÄNNISKA!!

-----------------
Vi bossar inte, vi försöker se till att vi får vara kvar.. men det fattar ni tydligen inte heller..

Montör
664 Inlägg
17 oktober 2007
Jonni skrev:
MrteN skrev:
Jonni skrev:

Tips från Coachen:
"TÄNK INNAN"

DET SPELAR FAN INGEN ROLL VAD SOM HÄNDE, men det fattar inte du..

Ställ er inte ivägen. Han visste nog vad du ville säga och ångrade säkert vad han gjort. Dumt att hetsa upp honom ännu mer och försöka bossa. DET ÄR INTE DIN TRÄFF!

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

41 Inlägg
17 oktober 2007
Spelar det ingen roll vad som hände nu helt plötsligt? Kan det bero på att du har lite skyldighet i det hela kanske?
Jag var även där när 2 personer blev "påkörda". Herregud killen var ju livrädd, 7 st står o bankar o skriker på att han skall komma ut för att han sladdade lite i tidigare skede, se vad detta ledde till? Tänk lite för helvete männska.

8 Inlägg
17 oktober 2007
får ja fråga dej "jonny", om du nu ville prata med han i bilen! varför springer 15 man fram och blockerar bilen. hur ska han veta att en av dom som springer mot bilen bara vill prata??! allvarligt, du skrev ju själv: "tänk efter innan". om 15 pers hade sprungit mot dej i din bil, som du aldrig har sett innan, hade du stannat??!

740-Power ombyggnation med opels OPC-blåa lack HK++

1 256 Inlägg
17 oktober 2007
Cpbox skrev:
Jonni skrev:
MrteN skrev:

DET SPELAR FAN INGEN ROLL VAD SOM HÄNDE, men det fattar inte du..

Ställ er inte ivägen. Han visste nog vad du ville säga och ångrade säkert vad han gjort. Dumt att hetsa upp honom ännu mer och försöka bossa. DET ÄR INTE DIN TRÄFF!

Det du inte verkar fatta är att VÅRAN träff försvinner.
Jag såg bara till att den blev verklighet och försöker hålla den vid liv..

Det verkar du inte förstå?

Micke- skrev:
får ja fråga dej "jonny", om du nu ville prata med han i bilen! varför springer 15 man fram och blockerar bilen. hur ska han veta att en av dom som springer mot bilen bara vill prata??! allvarligt, du skrev ju själv: "tänk efter innan". om 15 pers hade sprungit mot dej i din bil, som du aldrig har sett innan, hade du stannat??!

Inte fan hade jag kört över dem iaf..

41 Inlägg
17 oktober 2007
Om 5-6 pers som inte ser allt för glada ut hade stått och bankat på min bil och bett mej gå ur så hade jag nog agerat på ett sätt som han i 740:n gjorde är jag rädd!?

smen
17 oktober 2007
som Jonni skrev så är det välkomet att ta upp det nästa onsdag!..
fast tror nog ingen kommer göra det tyvär
Lätt att sitta här och vara anonym!!

41 Inlägg
17 oktober 2007
smen skrev:

Antagligen vill ingen bli tagna av alla hans patriotiska kamrater som kom och mordhotade han i 740 smile

41 Inlägg
17 oktober 2007
MrteN skrev:
smen skrev:

Antagligen vill ingen bli tagna av alla hans patriotiska kamrater som kom och mordhotade han i 740 smile

WORD

Montör
664 Inlägg
17 oktober 2007
smen skrev:

Ingen anledning att vara anonym. Läs min presentation om det skulle vara så. Kan maila bilder på mig om någon vill ha liksom. Vill nån snacka så kom fram till mig.

Fan sluta nu killar. Killen var rädd.

Och Jonni. träffen försvinner inte. Ni fick honom till det state of mind han var i när han "körde över" personerna. Hade ni tagit det lugnt och låtit skiten hända bara, så hade allt varit green nu. Lägg ner bara.

1 867 Inlägg
17 oktober 2007
Jag tror vi får skilja lite på leka och leka här.
Att stå och burna i en rak linje som Sierran och 740'n gjorde när dom skulle åka, är inget problem. När man gör så så har man bra koll på vad som händer runtom, och relativt bra kontroll på kursen.
Att sladda ringar inne på en parkering med folk, det är DUMT, då har man inte använt skallen alls.
Skilj på det, att en mamma och två barn blev påkörda av nån raggare som kom på ställ runt hörnet på sibylla är inte samma sak som att nån lägger en gummiremsa när dom ska åka.
Min syn på det hela iaf, sladda ringar på siba och vid swedish match(och dessutom lyckas köra på nån senare), DUMT.
Att lägga en gummiorm, i rak linje, på väg ut från träffen, på den raka fina översiktliga gatan, inga problem.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Sök