Jonni skrev:
2 Personer har blivit påkörda ikväll.
Det hela började med att jag själv stannade kvar en stund på SIBA Parkeringen efter att karavanen hade lämnat Järnbrott för att se till att ingen gör donuts när vi åkt, en bil försöker burna men misslyckas efter att jag säger till, sekunden senare så börjar en annan bil och göra donuts på parkeringen..
Jag går i rask takt och försöker stoppa denne, jag ställer mig iväg för att få stopp på honom men får kasta mig undan för att han inte skall köra över mig, han vägrar att stanna och kör ut från parkeringen, jag springer mot vägen för att försöka göra ett till försök för att få stopp på honom, väl ute i vägen då gasar han.. får kasta mig undan och han "touchar" mig..
Gänget som är kvar på SIBA-Parkeringen åker ut till Swedish Match, jag hade inget hopp om att se honom där ute och jag missade att ta regnumret i all hast.. Vi åkte utåt Swedish Match och hittar inte bilen, men lite kort efter så anländer han.. Bilen är tom när jag kommer fram så jag går runt och pratar med lite folk, efter stund så får jag syn på ägaren och antagligen han på mig eftersom han gick i rask takt mot sin bil, jag ville INGET annat än att prata med honom lugnt och fint och be honom att inte "burna" på våran träff.
Men.. han låser dörren och startar bilen i panik, och under den tiden har ca 5 till 6 personer ställt sig framför hans bil och han börjar gasa! först i med backen för att försöka svänga förbi, men sen så gick alla framför då gasar personen och kör på 2 st personer, jag hoppar undan för att inte bli påkörd och han höll på att köra in i två personbilar och en lastbil..
JAG VILL INTE OCH ORKAR INTE LEKA POLIS.. Är det så j*vla svårt att fatta.. Jag vill inte att folk ska hålla på att "leka" på parkeringarna, för det första så har ni ingen kontroll över era bilar, för det andra så har det redan hänt en olycka, för det tredje så förstör ni för ALLA andra..
Jag kan inte bli ställd till ansvar för det ni gör, men ni förstör för alla andra som vill åka på träffarna, alla andra som tycker detta är kul utan erat j*vla "burnande" och "buskörande"
Troligtvis så kommer personen som orsakat denna olycka ikväll mista sitt körkort, smitning från plats och vårdslöshet i trafik, det finns otroligt många vittnen som såg denna incident.
INGEN och jag menar INGEN får spekulera i detta, eller ta det i egna händer.
Detta är ett Polisärende, ni får under INGA omständigheter hänga ut personen eller personerna i fråga här eller någon annanstans.Mvh Jonni