3203
Sök

Statoils tork på biltvätten slet nästan av min vinge

831 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
Har inte haft så mycket tid på sistone att offra en handtvätt på bilen, den såg ruggig ut och behövde verkligen en tvätt, så jag körde in den i en av statoils biltvättar. Litar inte på sånt där skit i vanliga fall utan handtvättar alltid, så jag tog en risk. När den hade spolat av bilen och det var dags för tork rev torken nästan bort min vinge. Jag satt och bönade och bad under tiden jag hörde hur torken smällde och nästintill rev med sig vingen.

Jag kollade på glaset på takluckan och där var det 4 grova spår. Om det var från biltvätten vet jag inte men det förvånar mig ju inte för fem öre.

Nu vill jag ha ersättning för ny lack av vingen. Hur ska jag ta mig till för att få det av Statoil?

Synd att man inte fick åka ut med bara en ren bil utan repor på köpet. (Dum som man är)

1 019 Inlägg
7 augusti 2007
Tråkigt att höra! hmm Har du varit dit och visat bilen? Prata med ägaren och visa hur det ser ut, ni kan säkert komma överens om något!

MVH//David

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

red daddy
7 augusti 2007
Åkte du därifrån?

Jag hade blivit helt vansinnig och låtit bilen stå kvar inne i tvätthallen, gått in och hämtat personal. Tatt de direkt på plats!

FreddeK
7 augusti 2007
sa du något till personalen när du var där eller stack du bara? kan bli svårt att bevisa detta annars.
Senast redigerat av Freddeponken (7 augusti 2007)

831 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
Jo jag gick givetvis in och bad om att få skriva en skaderapport. Chefen var inte där utan kommer på tisdag. Så jag tänkte få lite kött på benen så man vet vad man ska säga.... Dom som var i butiken kikade på skadan som blev.

Davv3 skrev:
Tråkigt att höra! hmm Har du varit dit och visat bilen? Prata med ägaren och visa hur det ser ut, ni kan säkert komma överens om något!

MVH//David
Senast redigerat av CrilleD (7 augusti 2007)

FreddeK
7 augusti 2007
CrilleD skrev:
Jo jag gick givetvis in och bad om att få skriva en skaderapport. Chefen var inte där utan kommer på tisdag. Så jag tänkte få lite kött på benen så man vet vad man ska säga.... Dom som var i butiken kikade på skadan som blev.

Davv3 skrev:

MVH//David

Bra att du tog upp det direkt. bara att vänta och se vad chefen har att säga om det. Sen få jag hoppas det löser sig. Annars är det ord mot ord som gäller och det är mindre trevligt! men statoil har råd att ersätta dig med tanke på hur dyrt deras godis är....din ersättning blir en piss i rymden för dom!

831 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
Jo precis man tycker ju att dom borde ha råd. Men man vet ju hur sånna där företag är... hmm Dom kanske inte är lika svåra som VV iofs. Dom är hopplösa, men bra vägar det har dom.... överallt också.

Freddeponken skrev:
CrilleD skrev:

Davv3 skrev:

MVH//David

Bra att du tog upp det direkt. bara att vänta och se vad chefen har att säga om det. Sen få jag hoppas det löser sig. Annars är det ord mot ord som gäller och det är mindre trevligt! men statoil har råd att ersätta dig med tanke på hur dyrt deras godis är....din ersättning blir en piss i rymden för dom!
Senast redigerat av CrilleD (7 augusti 2007)

The weirdo with a beardo
54 Inlägg
8 augusti 2007
morsans KIA Sportage blev av med bakrutetorkaren i Statoils tvättmaskin... sunkgrejor..

Slet av hela skiten.

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.

89 Inlägg
8 augusti 2007
Om bilen är skitig och jag inte har lust att handtvätta den så väntar jag hellre en dag än att jag kör in i en tvättautomat.
Har haft bilen sedan den var ny och har alltid handtvättat den.
Hoppas att det ordnar sig med ersättning för dig. Statoil har jag dock inte mycket för, har helt slutat tanka hos dom sedan flera år tillbaka.

2 201 Inlägg
8 augusti 2007
jag hoppas det löser sig. det 'är tråkigt att sånt händer.
men där står ju faktiskt en varningskylt att man inte ska ha vinger o spoilers på inne i tvätten.. men jag hoppas det löser sig.

lycka till

Fordonstekniker
157 Inlägg
8 augusti 2007
Det bästa är om du skulle ha fotograferat skadan och att de skriver ett papper att de sett skadan så att de inte kan komma och säga att skada inte uppkommit i deras j***a snabbtvätt... höll själv på att bli av me strålkastartorkarna i ok/q8:as  snabbtvätt..

De ska vara mer än det verkar;)

Skogs Arbetare
413 Inlägg
8 augusti 2007
på min gamla 460 fick jag ett antal repor av biltvätten, men han blåneka att det var deras fel, var så lena borstar.. haha visst ja, men inte på ett ställe där dom var bort nötta, men dom stod på sej, ville inte flytta bilen innan han kollar närmare och och dokumenterar, slutade att snuten kom och gav mej nästan böter. tankar inte där mer, bara på firman tyvärr

Go For It!!

Tomten
1 065 Inlägg
8 augusti 2007
helt ärligt så tror kommer du inte får något. (hoppas jag har fel)
Polaren tvätta på shell i vintras o då slet borstarna av vingten o gjorde repor.
Pratat vänligt med personalen. NE sa dom vi ersätter inte sakern som inte sitter orginal på bilen dvs extra utrstning. Men vingen sitter ju orginal. Ja men det ersätter vi i alla fall inte.
Sa dom jävlarna.
less var vi då.

DFFL
9 020 Inlägg
8 augusti 2007
Och av den anledningen så står det oftast SKITSTORT:
"Vi tar inte ansvar för vingar, kjolpaket, takboxar o.dyl i tvätten!"

Så du får helt enkelt skylla dig själv.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
8 augusti 2007
FireTraXX skrev:
Och av den anledningen så står det oftast SKITSTORT:
"Vi tar inte ansvar för vingar, kjolpaket, takboxar o.dyl i tvätten!"

Så du får helt enkelt skylla dig själv.

Tråkigt men sant...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
8 augusti 2007
Skannade inte maskinen bilen innan den gick i gång och tvättade? Har takbox på min jobb bil och de brukar vi tvätta i biltvätten men när man ska tvätta med box så måste man köra skannern manuellt för att det ska fungera, i med att boxen inte följer vindrutans linjer. Men med tanke på hur vingen på din bil ser ut så borde det inte vara några problem för maskinen den följer ju bilens linjer. Men varför tryckte du inte på nödstoppen? Kör dit och kolla om där är några skyltar uppsatta som varnar för att man inte ska ha vingar mm så du har koll på det när du ska talas vid med chefen.

kevlar_soul
8 augusti 2007
Hej!

Det där är jätte svårt. Jag själv jobbar på en bensinstation och bilintresserad som jag är så brukar jag alltid ha lite extra koll på "finbilar" som skall tvättas och upplyser ägaren om att man tar en risk om man tvättar en bil med till exempel kjolpaket och vinge. Vi har faktiskt en skylt där vi ber folk med extra utrustade bilar ta kontakt med oss före tvätt.

Faktum är att en biltvätt inte kan vara lika finkänslig som mänskliga händer. Tvätten läser av bilens skarpaste kanter och i och med att det blir ett gap mellan vinge och kaross (svårt att förklara) så blir det svårt för tvätten att känna av detta.

Därför rekommenderar jag och många andra att alltid tvätta era finbilar för hand, tyvärr.. För så långt har man ännu inte kommit i utvecklingen, trots att många stationer vill tro det..

Angående repor av tvättmaskiner så för man alltid en mycket seriös diskussion och stationen skall ersätta i de fall som faktiskt beror på tvätten.

1 703 Inlägg
8 augusti 2007
Så kan det gå när man är lat och inte handtvättar bilen wink

Skämt å sido, jag tror det kan vara svårt att få någon ersättning. Jag menar, tror man inte att dedär snurrande rasparna inte skall ge repor etc kanske kan inte ska tvätta bilen alls.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 augusti 2007
Samma här för ca 3 månader sedan körde jag in Riskokarn ( Hondan ) in i statoil och Torkarjäveln slet av min Vindrutstorkan till bakrutan.
Så gick jag in o var äkligt förbannad o bad chefen komma hit nu. Hon kom efter jag väntat ca 1 timma. Hon vart på lunch.
Så visade jag henne vad som hänt. Hon sa ojsan, Den blev ju rätt inställd igår ju. Jag sa men tydligen inte eftersom det har hänt nu!
Hon hm o tänkte. Sen sa jag att du förstår la att du får ersätta detta va?
Hon sa ja visst. Hon går in i macken o hämtare ett blad till den o jag va fan hela armen & motorn är ju söndrigt!
Jahaa nu förstår jag. Sen fick jag 1500kr i handen då. Vi ringde upp o kolla vad detta skulle kosta . Men det löste sig tillslut i alla fall:)

C H E V R O L E T <3

831 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Det var ju sjysst gjort i alla fall. Får se hur det går för mig när jag ska dit på tisdag. Vingen är orginal på bilen även om den inte sitter på, 1,6, 1,8 bilarna utan bara på den värsta modellen, cyborg.

Sur blir man i alla fall.

Men jag får väl som någon korkskalle sa skylla mig själv...

Children-Of-Bodom skrev:
Samma här för ca 3 månader sedan körde jag in Riskokarn ( Hondan ) in i statoil och Torkarjäveln slet av min Vindrutstorkan till bakrutan.
Så gick jag in o var äkligt förbannad o bad chefen komma hit nu. Hon kom efter jag väntat ca 1 timma. Hon vart på lunch.
Så visade jag henne vad som hänt. Hon sa ojsan, Den blev ju rätt inställd igår ju. Jag sa men tydligen inte eftersom det har hänt nu!
Hon hm o tänkte. Sen sa jag att du förstår la att du får ersätta detta va?
Hon sa ja visst. Hon går in i macken o hämtare ett blad till den o jag va fan hela armen & motorn är ju söndrigt!
Jahaa nu förstår jag. Sen fick jag 1500kr i handen då. Vi ringde upp o kolla vad detta skulle kosta . Men det löste sig tillslut i alla fall:)

Sök