1923
Sök

Hur fäster jag fast fjädrarna ?

332 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
Fick 2:a på besiktningen på fjädrarna, dom påstod att fjädrarna måste sitta fast på nå sätt i koppen för att dom inte ska hoppa ur. Dum som jag va kapade jag ner dom för mkt förut haha, men ja täntke aldig på de.. vafan lekbilen äre inte so noga med. Hur fasen ska jag fästa fast dom ? svettsa fast dom i koppen på nå sätt elr sätta dit slangklämmor vare någon som mummla om, hur fasen ?? ;P

264 Inlägg
12 augusti 2007
Sätt avgasrörsklämmor om fjäderna sen ner i koppen. Så har jag gjort på min och då sa dom inget på besiktningen. Lycka till

761 Inlägg
13 augusti 2007
Inte svetsa iaf,, fjädrarna härdar av värmen och kommer att rycka av några millimeter från svetsen! men kosta på den typ kilen fjädrar,, 1400 runt om är inte mycket pengar, och ger fasen så mycket bättre vägegenskaper än kapat:)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

687 Inlägg
14 augusti 2007
gäller det 740? lossnar fjädern nere vid skålen?isåfall tar du en slangklämma o trär genom dräneringshålet i skålen o spänner fast. Då ska dom nog godkänna den.

654 Inlägg
14 augusti 2007
fjäderna måste vara annligande både uppe och nertill på fjäderbenet.
smartast är nog att fästa med avgasklammer så fjäderna ligger där den ligger.
Är väl egentligen inte lagligt,men många har lyckats få igenom sina bilar genom detta sätt.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
14 augusti 2007
Har kört igenom besiktningen med tre varv kapat på min 745 ja hade förut. Fram körde ja med avgasklämmor som dom nämnt tidigare, bak har ja aldrig brytt mig..

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

bjompa
14 augusti 2007
de är avgasklämma som gäller.. som typ alla andra säger...

Fetast i stan !!
991 Inlägg
15 augusti 2007
HBB skrev:
Fick 2:a på besiktningen på fjädrarna, dom påstod att fjädrarna måste sitta fast på nå sätt i koppen för att dom inte ska hoppa ur. Dum som jag va kapade jag ner dom för mkt förut haha, men ja täntke aldig på de.. vafan lekbilen äre inte so noga med. Hur fasen ska jag fästa fast dom ? svettsa fast dom i koppen på nå sätt elr sätta dit slangklämmor vare någon som mummla om, hur fasen ?? ;P

Jag kör med slangklammor runt om på min och det gick igenom besiktningen !!  så kör på det du !!

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

332 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Jo det är en tattigt 740 jag har ;P slangklämma elr avgasklämma, endel säger olika ;P aja men nåt av dom blire iallafall så får man väl se vad som säger på ebsiktingen ;P 2 veckor kvar hmm

Proljece?
1 464 Inlägg
16 augusti 2007
Har hört av min broder att besiktningen klagar rätt hårt när fjädern är kapad mer än 1 varv från orginal fjädrarna. Testa lite avgasklämma till ditt problem.

Är det inte lite skillnad mellan avgasklämma och slangklämma? Eller bara jag som kör orginal på min bil?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

68 Inlägg
16 augusti 2007
slangklämmor funkar

I don´t care what people say, I just do it anyway

Sök