Fortkörning.....

MrTobias
23 augusti 2007 · 1 297 Inlägg

carroll skrev:
måste ju även tillägga de att jag blåste inte om en snutbil i 151 km/h utan de var en MC-snut som stod på fel sida av ett räcke o sköt med laserpistol.....
kl 20.40 en måndags kväll, de var jag en annan bil o snuten som var ute o åkte......

sen då? Lyfta han över motorcykeln å jaga ikapp dig? smile

t7m
23 augusti 2007 · 60 Inlägg

man kan ju aldri veta vars dom står tongue visst man kan ha en massa tur å räkna ut ibland men inte alla gånger, då måste man ju hålla gränserna hela tiden för att va helt säker.

ja har ju typ inget att gasa med å kör sällan för fort inne i stan men dom stoppar mig ändå jämt å ständigt speciellt när man bodde i kalix, allti helt sjuka frågor å låg bakom typ överallt man blir ju så sjukt paranoid!

mötte dom en gång å så precis efter de svängde ja in bland nåra hus för å släppa av en kompis, när man svänger ut står polisbilen bakom ett annat hus stilla å så när man kör iväg så startar dom å börjar följa efter grymt länge nästan ända till lägenheten tongue nerverna blir ju helt slut speciellt när de händer titt som tätt

dock aldrig åkt dit för nåt smile

carroll
23 augusti 2007 · 174 Inlägg

MrTobias skrev:

carroll skrev:
måste ju även tillägga de att jag blåste inte om en snutbil i 151 km/h utan de var en MC-snut som stod på fel sida av ett räcke o sköt med laserpistol.....
kl 20.40 en måndags kväll, de var jag en annan bil o snuten som var ute o åkte......

sen då? Lyfta han över motorcykeln å jaga ikapp dig? smile

nä asså han stod på en påfart, på andra sidan räcken men när jag tänker efter så såg de nästan ut som om han gjorde nåt sånt för han fick jävligt bråttom iväg.....roll
har ingen aning om varför......cool

Audi S4 (2005)
HOLLELLE
23 augusti 2007 · 409 Inlägg

nitro87 skrev:
ALLTSÅ!!! Jag förstår mig inte på er! jag har haft körkort i snart 2år, och ALDRIG blivit stoppad...


SER ni inte om det är en civilare eller snutbil? vart är era ögon igentligen? vad tänker ni på igentligen när ni ska köra fort???!!


PS. Jag är inte den som kör direkt lagligt, någonsin.

Är man uppmärksam vart polisen är, och Hur dom eventuellt kan se ut i olika former och skepnader så torskar man ej, så är de bara.

När en snut står bakom en buske och skjuter dig på 3-400m håll. Lycka till! Vem fan är du egentligen, stålmannen?

Berra00
24 augusti 2007 · 9 Inlägg

Körde väl i runt 100-110 på en 70 väg, och det är en fin bred väg med bra sikt och sånt. Klockan var väl runt 6-tiden och jag hade vart och hämtat käk i stan, så man ville ju hasta på lite hem. wink

En silvrig volvo glider in i nån ficka vid vägen, men när jag kommer ut på den vägen från en liten 50-väg, så följer han efter mig. Han var en bra bit bakom, så jag tänkte inte på det. Kör på glatt, och förbi några sega bilar. Sen är det dåligt att köra om på ett tag så jag håller 70 bakom några andra, och den silvriga volvon ligger nu bakom mig. Blir lite misstänksam, och tittar noga och länge i spegeln. Den ser helt vanlig ut, inga extra speglar eller sånt. Bara en person i bilen. Så jag tänkte att han bara ville tuffa sig och hänga med i mitt tempo.  Kör om bilarna framför och drar iväg, volvon hänger inte med utan kommer ifatt först efter en stund.
Fastnar bakom några bilar och 70 igen, volvon har hängt på 6 kilometer nu ungefär och då blinkar han blått och rött, och faaaaaaaan tänkte jag då. Stannar till och ut kommer en uniformerad polis.
Känner mig inte så tuff då jag vet att nu sitter kortet löst, så vi snackar lite, alkotest och så. Sen säger han "att han tyvärr inte kan göra nåt, då han inte kunde få en riktig mätning på hur fort jag körde". Det kändes jävligt skönt ändå.
Han uppskattade iaf min hastighet till 100-110 och om så var fallet, så skulle jag blivit av med körkortet och fått 3200 i böter.

Nu är man lite försiktigare kanske, men det där var första gången nånsin jag blev stoppad i sverige efter 4 år med körkort och ca 2000 mil om året.

Phaetoon
24 augusti 2007 · 8 156 Inlägg

AirOne skrev:
..vet inte om du kör postbil som jag eller manuell låda men
de är rätt pigga...i början tongue Går i alla fall i 170..knappt.
Är väl tvungna att jaga moppar eller nåt..kanske kallar in
kavalleriet för snabbare fordon smile

Jag har varit uppe i 140 km/h med en Kangoo... Det tog ett par mil. Det var inte den starka bensinmotorn heller.
Det var i juli och ägaren till bilen hade inte ens bytt från dubbdäck än.

Sen måste jag slänga ut en tanke jag har.
Kan det inte vara så att dom (polisen) ser genom fingrarna när någon med en svensson-bil kör lite för fort, men att dom tar i med hårdhandskarna när dom ser en moddad bil?
Det känns lite så. Eller så gillar dom att kolla på snygga bilar smile

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
24 augusti 2007 · 8 156 Inlägg

Jag kanske kan tillägga att jag aldrig åkt dit, men jag var med när farsan fick en saftig böteslapp (polisen drog av lite på hastighetsmätningen så att han fick behålla körkortet).
Det var i en Volvo 245 från 89 wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Berra00
24 augusti 2007 · 9 Inlägg

Phaetoon skrev:
Sen måste jag slänga ut en tanke jag har.
Kan det inte vara så att dom (polisen) ser genom fingrarna när någon med en svensson-bil kör lite för fort, men att dom tar i med hårdhandskarna när dom ser en moddad bil?
Det känns lite så. Eller så gillar dom att kolla på snygga bilar smile

Kan nog tänka mig att det är nåt sånt, fast det kanske är mer så att bilar som "ser ut att gå fort" lättare hamnar i nätet. Det är svårare att köra långsamt med en ferrari än med en volvo så att säga. wink

beta
24 augusti 2007 · 804 Inlägg

h0lle skrev:

nitro87 skrev:
ALLTSÅ!!! Jag förstår mig inte på er! jag har haft körkort i snart 2år, och ALDRIG blivit stoppad...


SER ni inte om det är en civilare eller snutbil? vart är era ögon igentligen? vad tänker ni på igentligen när ni ska köra fort???!!


PS. Jag är inte den som kör direkt lagligt, någonsin.

Är man uppmärksam vart polisen är, och Hur dom eventuellt kan se ut i olika former och skepnader så torskar man ej, så är de bara.

När en snut står bakom en buske och skjuter dig på 3-400m håll. Lycka till! Vem fan är du egentligen, stålmannen?

Det är då det är bra att ha läst deras paragrafer som gäller för att deras mätning ska vara godkänd. Står bla. att polisen måste stå så nära vägen som möjligt, även att pikan ska vara plomberad och platsprotokol från början av dagen ska visas upp om man frågar efter det. Uppfyller inte polisen det så gäller inte deras mätning.

Germax
24 augusti 2007 · 12 086 Inlägg

Jag har aldrig fått fortkörningsböter.. dock har de varit på mig ett flertal ggr och vill ge mig utan att de har uppmätt hastighet. Men vem fan erkänner sånt? Inte jag iaf o jag har sluppigt böterna.

Vet inte om polisen i Motala är slöa, har kört 100+ på genomfarten o de drar efter som galna men säger typ bara "de där gick lite fort" lr i värsta fall, "de här blir böter, ska vi säga 75 så får du behålla kortet iaf" Mitt standardsvar, -Jag åkte inte en kilometer över 50 smile

carroll
27 augusti 2007 · 174 Inlägg

haha aaa de verkar ju bra, med standard svaret att man inte åker över 50 km... haha:lol:
undrar vilken min eller smäll jag skulle fått av snuten om jag sa de till honom.......


"nä kära polismannen, jag körde faktiskt inte över 50 km/h....." - säger en Caroline med sina blåa hundögon:rolleyes:

Audi S4 (2005)
D_Lilja
3 september 2007 · 10 Inlägg

Jag hade försovit mej till jobbet en morgon och fick brottom som fasiken, Så hakar en civil bil efter (saab 9000) och jag märker inte att han ligger efter mej (han hade inga blåljus eller nått som visar att han är polis) så när jag kommer ut på rakdubbelfilig väg så drar ja på med m3an, sen när jag är utanför jobbet så hinner han ikapp mej igen åh stannar då mej. så frågar han hur fort ja kört åh ja säger att ja inte vet bara. Nu har ja fått ett brev från en åklagare, Dära stog de att ja kört minst ca 170 kmh. Sen så är man ju yrkeschauför så jag sitter åh är mera orolig nu. tänker överklaga de iaf.

BMW följer inte utvecklingen, Dom leder den
BMW M3 (1998)
BMW 525i (1990)
-Kotten- www.drcljusdal.se
3 september 2007 · 679 Inlägg

D_Lilja skrev:
Jag hade försovit mej till jobbet en morgon och fick brottom som fasiken, Så hakar en civil bil efter (saab 9000) och jag märker inte att han ligger efter mej (han hade inga blåljus eller nått som visar att han är polis) så när jag kommer ut på rakdubbelfilig väg så drar ja på med m3an, sen när jag är utanför jobbet så hinner han ikapp mej igen åh stannar då mej. så frågar han hur fort ja kört åh ja säger att ja inte vet bara. Nu har ja fått ett brev från en åklagare, Dära stog de att ja kört minst ca 170 kmh. Sen så är man ju yrkeschauför så jag sitter åh är mera orolig nu. tänker överklaga de iaf.

Verkar som dom inte har mycket att komma med om det står minst 170.

Bara att blåvägra

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
D_Lilja
3 september 2007 · 10 Inlägg

ja sen satt polisen ensammn i bilen oxå. Man har ju hört mycket om att dom måste vara 2 st men man vet ju inte sanningshalten i de. ska ringa och prata med åklagaren dära och begära en advokat. så får vi väl se hur allt går. de roliga var att chefen till åkeriet ja kör åt kom just så han har tjatat en jävla massa åh ska höra hur de gårtongue

BMW följer inte utvecklingen, Dom leder den
BMW M3 (1998)
BMW 525i (1990)
D2-Jonsson
3 september 2007 · 93 Inlägg

har själv aldrig blivit stoppad, däremot så åkte jag med när polaren åkte dit för 178 km/h på 90 väg, i Norge.... inte att rekommendera! han fick böta ca 24.000:- SEK eller 6 mån fängelse, han tyckte självklart att valet var enkelt!!...
-De blev FÄNGELSET!!smile

TURBO -forever!
carroll
3 september 2007 · 174 Inlägg

D2-Jonsson skrev:
har själv aldrig blivit stoppad, däremot så åkte jag med när polaren åkte dit för 178 km/h på 90 väg, i Norge.... inte att rekommendera! han fick böta ca 24.000:- SEK eller 6 mån fängelse, han tyckte självklart att valet var enkelt!!...
-De blev FÄNGELSET!!smile

va????
säg att du skämtar? 24,000 kr??????

Audi S4 (2005)
Mange_C5
3 september 2007 · 220 Inlägg

lingua skrev:

nitro87 skrev:
ALLTSÅ!!! Jag förstår mig inte på er! jag har haft körkort i snart 2år, och ALDRIG blivit stoppad...


SER ni inte om det är en civilare eller snutbil? vart är era ögon igentligen? vad tänker ni på igentligen när ni ska köra fort???!!


PS. Jag är inte den som kör direkt lagligt, någonsin.

Är man uppmärksam vart polisen är, och Hur dom eventuellt kan se ut i olika former och skepnader så torskar man ej, så är de bara.

Du rider på en räkmacka bara! En dag ramlar du av....

Precis.. roll

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
alain www.bimmerpower.org
4 september 2007 · 3 995 Inlägg

min kompis: 238kh på 110. sex månader utan körkort och 6000:- böter. blev tagen på natten där det inte fanns någon traffikant. länstyrelsen kolla vad är det för bil, storlek, kapacitet och hur är säkerhet i den hastighet. det är resultat att han fick så lite straff.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
twin_cam Smålänning
4 september 2007 · 7 877 Inlägg

carroll skrev:

D2-Jonsson skrev:
har själv aldrig blivit stoppad, däremot så åkte jag med när polaren åkte dit för 178 km/h på 90 väg, i Norge.... inte att rekommendera! han fick böta ca 24.000:- SEK eller 6 mån fängelse, han tyckte självklart att valet var enkelt!!...
-De blev FÄNGELSET!!smile

va????
säg att du skämtar? 24,000 kr??????

Det är så utomlands. Och vi tycker sverige har sviniga böter och straff...
Om nån e rik så kan dom åka och köra för fort i finland, sen återkomma med beloppet...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
mebben Troligen galen...
4 september 2007 · 567 Inlägg

twin_cam skrev:

carroll skrev:

D2-Jonsson skrev:
har själv aldrig blivit stoppad, däremot så åkte jag med när polaren åkte dit för 178 km/h på 90 väg, i Norge.... inte att rekommendera! han fick böta ca 24.000:- SEK eller 6 mån fängelse, han tyckte självklart att valet var enkelt!!...
-De blev FÄNGELSET!!smile

va????
säg att du skämtar? 24,000 kr??????

Det är så utomlands. Och vi tycker sverige har sviniga böter och straff...
Om nån e rik så kan dom åka och köra för fort i finland, sen återkomma med beloppet...

Ja det var ju nån multimiljonär som torskade på Åland för inte så länge sedan. Tydligen baseras böterna på förmögenheten, så han fick böta strax under 1 mille...

Senast redigerat av Mebb (4 september 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang