Körde väl i runt 100-110 på en 70 väg, och det är en fin bred väg med bra sikt och sånt. Klockan var väl runt 6-tiden och jag hade vart och hämtat käk i stan, så man ville ju hasta på lite hem.
En silvrig volvo glider in i nån ficka vid vägen, men när jag kommer ut på den vägen från en liten 50-väg, så följer han efter mig. Han var en bra bit bakom, så jag tänkte inte på det. Kör på glatt, och förbi några sega bilar. Sen är det dåligt att köra om på ett tag så jag håller 70 bakom några andra, och den silvriga volvon ligger nu bakom mig. Blir lite misstänksam, och tittar noga och länge i spegeln. Den ser helt vanlig ut, inga extra speglar eller sånt. Bara en person i bilen. Så jag tänkte att han bara ville tuffa sig och hänga med i mitt tempo. Kör om bilarna framför och drar iväg, volvon hänger inte med utan kommer ifatt först efter en stund.
Fastnar bakom några bilar och 70 igen, volvon har hängt på 6 kilometer nu ungefär och då blinkar han blått och rött, och faaaaaaaan tänkte jag då. Stannar till och ut kommer en uniformerad polis.
Känner mig inte så tuff då jag vet att nu sitter kortet löst, så vi snackar lite, alkotest och så. Sen säger han "att han tyvärr inte kan göra nåt, då han inte kunde få en riktig mätning på hur fort jag körde". Det kändes jävligt skönt ändå.
Han uppskattade iaf min hastighet till 100-110 och om så var fallet, så skulle jag blivit av med körkortet och fått 3200 i böter.
Nu är man lite försiktigare kanske, men det där var första gången nånsin jag blev stoppad i sverige efter 4 år med körkort och ca 2000 mil om året.