Gaslådan är inte optimal, men ett bra lågprisalternativ, även om jag inte hade köpt det, men det kan skita i nu vad jag tycket om märket.
Slutsteget kan funka mycket bra ihop med dom basarna, även om prisklassen inte inebär något "audiofilljud". Men gott om tryck lär du få.
Har du bara friskt batteri så tvekar jag på att du egentligen beöver kondensatorn. Men det är klart, ska du spela mycket med motorn avstängd så kan det göra lite nytta.
Nu var inte slutsteget på 2200W, utan på 1000 RMS Watt, så det du behöver för installationen är:
Kabel, åtminstånde 10 mm³
Säkring till kabeln, brukar ta 5A mer än steget är säkrat med. För att kunna mata ut 1000W så måste steget vara säkrat med MINST 85A på kabeln.
Remotekabel, så att steget startar när du startar stereon. Standardfärg är blå, så du hittar vart på stereon den ska. Behöver inte vara alls tjock.
Jordkabel, beroende på hur långt den ska så ska den vara lika grov som strömkabeln.
Lågnivåkablar, brukar vara två ihop. För att få signalen som steget förstärker.
Sen när du drar det så dra signalkablarna (Lågnivån) på en sida och strömmen på den andra. Remoten spelar ingen större roll.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!