4414
Sök

Fel på dator?,hjälp!!

Driver
2 111 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
För ca 4 dagar sedan partitionerade jag om min "C" disc o ominstallerade Xp Pro. Nu när jag slog på datorn, gick ifrån ett tag o kommer tillbaka. Går in på min andra disc "D" så har datorn rensat bort en hel massa saker. 90% av alla grejer på datorn. Notera att detta inte hände då jagh ominstallerade utan idag. helvete jag hade massor med viktiga filer som nu är borta.hur kan de n bara få fnatt och radera allt?. men ändå inte allt. Kollar på man på utrymmet så är "d" discen nu 239 gig vara ledig är 222. innan ahde jag ca 40gig ledigt. Hände en liknande greje förut efter en ominstallation, mp3 låtar som bara försvann men kom tillbaka efter att jag startat om datorn.har testat att starta om nu ett X anta ggr och är desperat!. snälla hjälp mig! alla bilder på bilen är borta,filmer, allt.
Senast redigerat av Janken (18 oktober 2005)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
behöver verkligen hjälp!ingen som r¨kat ut för liknande??

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

55 Inlägg
18 oktober 2005
det är inte något knas med någon SATA-disk eller så?

Har du en hyffsat ny hårddisk så kan den vara av SATA-typ och behöva drivrutiner för att fungera riktigt... Sådana brukar följa med till moderkortet isf.

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
Kör Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå och BMW 328CI ;)

Driver
2 111 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
jika skrev:

Har du en hyffsat ny hårddisk så kan den vara av SATA-typ och behöva drivrutiner för att fungera riktigt... Sådana brukar följa med till moderkortet isf.

Det är det att detta inte är den disken jag iominstallerat.utan en separat disk som jag bar har allt "kul" på. operativet har jag på en mindre disc som funkar prima. Dvs tror inte det är något med drivrutiner då det finns nån fil som är kvar. är som någon tagit en stor tugga o 98% av disken försvann..:S

IT-Tekniker
144 Inlägg
25 oktober 2005
Janken skrev:
jika skrev:

Det är det att detta inte är den disken jag iominstallerat.utan en separat disk som jag bar har allt "kul" på. operativet har jag på en mindre disc som funkar prima. Dvs tror inte det är något med drivrutiner då det finns nån fil som är kvar. är som någon tagit en stor tugga o 98% av disken försvann..:S

med hjälp av program kan du återställa förlorade filer. Bra program som:

*Active@ File Recovery Home Edition
*Active-undelete
*Filerecovery
*Lost&Found

Du kan ju testa med dom här, kan nog plocka fram fler annars smile

Driver
2 111 Inlägg
25 oktober 2005
Trådstartare
kan nog avsluta denna tråden eftersom jag bet i det sura äpplet till sist o formaterade om hela skiten. Verkade inte finnas något att göra sad.tack til er som försökt hjälpa till iaf!. får ta mer bilder på bilen till sommarn hee..:S..smile o alla modifieringar är ju långt ifrån klara så bilder blir det smile några finns ju här också smile

Sök