2541
Sök

Nästa trend?

Fotograf
1 319 Inlägg
19 september 2007
tror det kommer bli mer som i tokyo drift.. nån som bygger så det ser ut som en hand är i bilen eller nå (på den gröna tidigt i filmen)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

1 827 Inlägg
19 september 2007
Jag tror folk överlag är för omogna att kunna ta åt sig en clean trend. Många som bygger bilar har ju så hög ambition att visa upp sig att riktigt förfining av bilen inte räcker.

Cleana och välbyggda byggen har alltid funnits och kommer alltid att göra, men detta är personer som bygger för sig själv, och vill ha en fin, ordentligt byggd bil utan att bry sig om vad andra tycker. Dessutom har folk som hänger på mässor och stressar ihop bilar till dom senaste "trenderna" inte den känslan för finish som behövs.

Det jag vill säga är nog att cleana och seriöst byggda bilar kommer nog aldrig vara en trend eftersom dom bilarna går över alla trender, visst kan dom ha tendenser till trender och liknande men eftersom personer som bygger en sådan bil bygger för sig själv så blir det inte så att man följer någon trend, möjligtvis startar en.

PS: Svarta fälgar med polerad kant hoppas jag verkligen försvinner så fort det bara kan. Det och lexuslampor ligger lika i uttjatade trender.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Avstängd
658 Inlägg
19 september 2007
Skrattar när jag läser tråden, när ja gjorde tråden om att ja tycket att bilar såg ut som rymdskepp med all plast på och vingar som borde sitt på boeing 747 or, och att det räcker med en sänkning å feta fälgar å kanske nått diskret som följer bilens linjer, så va alla emot mig, men nu tycker ni om det cleana....jaja

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

7 120 Inlägg
19 september 2007
Cleant? Nej!

Extremt race stuk is the shit. Inget diskret här inte. roll

http://www.jdm-option.com/eng/excitingcar/img/pic2.jpg

Avstängd
658 Inlägg
19 september 2007
Aerodynamik skrev:
Cleant? Nej!

Hade jag sett en sån bil komma på gatan hade ja garvat ihjäl mig  lol

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

2 014 Inlägg
19 september 2007
En annan (undertecknad alltså) hoppas på mer race-inspirerad styling, i stil med denna, min och Hackes bil. Finns nog många fler bra exemplar, men detta var de som dök upp nu i nyvaket tillstånd.

Sedan kan man ju diskutera huruvida Hackes bil passar in på definitionen styling, men jag tror de flesta fattar poängen.

Annars är jag en fan av japansk styling á la F&F-filmerna, men det har varit för överdrivet på mässor och utställningar på sistone. Är väl ganska naturligt att en som föredrar japsbilar vill behålla den delen, antar jag.

Jämväl hoppas jag inte att någon tidigare trend försvinner helt, eftersom omväxling enligt mig förnöjer.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Mr White
1 072 Inlägg
19 september 2007
Förhoppningsvis så cleant som möjligt å inga kundvangshadtag på bakluckan lol

7 120 Inlägg
19 september 2007
Alecci skrev:
En annan (undertecknad alltså) hoppas på mer race-inspirerad styling, i stil med denna, min och Hackes bil. Finns nog många fler bra exemplar, men detta var de som dök upp nu i nyvaket tillstånd.

Sedan kan man ju diskutera huruvida Hackes bil passar in på definitionen styling, men jag tror de flesta fattar poängen.

Annars är jag en fan av japansk styling á la F&F-filmerna, men det har varit för överdrivet på mässor och utställningar på sistone. Är väl ganska naturligt att en som föredrar japsbilar vill behålla den delen, antar jag.

Jämväl hoppas jag inte att någon tidigare trend försvinner helt, eftersom omväxling enligt mig förnöjer.

Exakt!

Jag skulle aldrig kunnat säga det bättre. roll

Svindåre
1 433 Inlägg
19 september 2007
jag håller nog med Aerodynamik, eftersom driftingen breder ut sig mer och mer i världen så får vi nog se fler bilar med mer eller mindre racingstuk. ochså tror jag att mer trimmning av bilar kommer.

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

64 Inlägg
19 september 2007
Jag har ju försökt bygga min clean men som ni säger då så e de ingen som kollar.
men ja har ju inte byggt den för andra, utan för att jag själv tycker den är snygg

167 Inlägg
19 september 2007
bringy skrev:
Jag har ju försökt bygga min clean men som ni säger då så e de ingen som kollar.
men ja har ju inte byggt den för andra, utan för att jag själv tycker den är snygg

Din ser mkt bättre ut en de flesta stylade e30 så jag tycker du skall vara nöjd även om ingen vänder på huvudet. Annars får du köpa en e24 för då kommer folk vända på huvudet utan att du gjort något ^^

64 Inlägg
19 september 2007
Overmann skrev:
bringy skrev:

Din ser mkt bättre ut en de flesta stylade e30 så jag tycker du skall vara nöjd även om ingen vänder på huvudet. Annars får du köpa en e24 för då kommer folk vända på huvudet utan att du gjort något ^^

jo då folk vänder sig allt om smile men syftet var ju att bygga den fin för mig själv smile  men en e24 e ju inte dum wink

BMW Power
2 362 Inlägg
19 september 2007
bringy skrev:
Overmann skrev:
bringy skrev:

jo då folk vänder sig allt om smile men syftet var ju att bygga den fin för mig själv smile  men en e24 e ju inte dum wink

Reiger paket är ju det värsta man kan sätta på en E30.. men som sagt, smaken är som baken smile

BMW, bogsering med wire :/

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
19 september 2007
bringy skrev:

Ganska snygg, men clean yikes
En orgie i plastpaket och kromade M3 speglar, bilen är allt annat än clean, trevlig bil ändå dock.

Edit : "clean" är rena enkla svepande karosslinjer / Edit
Senast redigerat av SaabLejon (19 september 2007)

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
19 september 2007
Tror nästa trend kommer bli att göra bilen strömlinjeformad som ett kylskåp. Då ligger man bra till smile

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

4 767 Inlägg
19 september 2007
Aerodynamik skrev:
Cleant? Nej!

^^ me like big_smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Sleeper
3 084 Inlägg
19 september 2007
nästa trend efter foppatofflan blir svetsglasögon.. det ska jag se till wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
19 september 2007
Clean.. säkerligen. Men då får man definiera cleant, verkar som om folk har olika syn på vad som är cleant.
Jag uppskattar tex. stylade bilar där man tom. enligt mig överdriver i stort sätt allt! tongue
Men jag skulle inte vilja ha det själv, då det inte passar min personlighet, (om man nu kan säga så).
Som andra säger så "bygger" jag min bil efter eget tycke, och på så vis att jag inte får problem att använda den.
Det är ju trots allt enda bilen jag har. wink
Förfinat original passar mig bra, eller diskret styling. wink

Tror däremot att de filmer som har bilstyling/racing och blir populära kommer sätta trend, oavsett vad det handlar om faktiskt.
Det man ser på tv, som går fort eller ser snyggt ut vill man efterlikna.
Se bara på hur "allt" blev efter Fast & Furious filmerna. tongue
Inget ont om det. tongue
Personligen gillar jag inte när det sitter för stora vingar på allt.
Säger däremot inte att det kan passa vissa bilar.. på bana då vingen har en viktig funktion.
Lagom är ändå bäst. tongue

//Edge

1 207 Inlägg
23 januari 2010
Då tycker jag det var på tiden att väcka denna tråd och först och främst påpeka hur pass rätt ni hade. smile

Nu när vi kommit in i den nya trenden (för det har vi väl iom JDM och tyskstukets korståg genom Sverige?)

Vad tror ni att nästa trend blir?

Något jag har tänkt på angående trender är att de ofta gör en 180 graders vändning när vändningen väl kommer, men det bästa detaljerna från trenden brukar alltid hänga med in i den nya trenden. T.ex. att gå ifrån effektstinna, dunkande, blinkande plastracer (ursäkta ordvalet), till små, toksänkta, tüska bilar. Helst med så lite plast som möjligt, men kanske med LED belysning.

Det beror väl mycket på att vi blir less på att se likadana bilar hela tiden så för att sticka ut så måste man verkligen göra tvärtemot alla andra.

Så med mina tankar undanröjda kan vi återgå till frågan: Vad blir nästa trend?

4 554 Inlägg
23 januari 2010
ska jag va ärlig så tror jag inte de kommer bli några generella trendförändringar tyvärr, de kommer endast finnas småtrender inom varje specifikt stuk. så ja tyskstukade bilar kommer bli mer cleanre i sitt slag. japsar kommer bli extremare, likaså volvo och saab på sitt sätt.. de kommer sannorligt inte finnas nått gemensamt.. men utvecklingen lär gå framåt fast på olika sätt

Sök