Najs projekt, fint med folk som vågar sätta kapen i nyinköpta grejer:D Vad limmade du sidokjolen med för något? Mvh
Tack, ja man har ju inget annat val när de inte passar som de ska..:) Jag limmade med WURTHS "Limmar & Tätar" fast det finns en massa olika limtyper man kan använda!
Ser bra ut. Spackla inte skarven mellan trösklarna, detta kommer att spricka då kjolarna rör sig lite. Använd någon karrosseritätning i stället och jämna till så mycket som möjligt.
Ser bra ut. Spackla inte skarven mellan trösklarna, detta kommer att spricka då kjolarna rör sig lite. Använd någon karrosseritätning i stället och jämna till så mycket som möjligt.
Ikväll monterade jag sidokjol nr. 2, de gick lite lättare å få den på plats när man visste hur man skulle kapa å så:) Det blev inte så mycke mer än de gjort ikväll förutom att jag demonterade bakstötfångaren och dragkroken. Nästa kväll blir det mest troligt att börja modifiera bakluckan..:)
Lite bilder....
Skarven på kjol nr. 1 jämnades till med rakblad, sen när de är genomhärdat så ska ett tunnt lager med plastspackel på de
Bakkanten var jag tvungen att förstärka på ena kjolen
Nu är det dags för lite uppdatering, har inte gjort nått på bilen nu på ett bra tag. Fronten och sidokjolarna är på plats men inte lackerade, så ikväll började jag göra om bakluckan! Här kommer de lite bilder!
Originalet
Tömd på allt "skrot" på insidan av luckan
Så blev det när rondellen fick känna på luckan..=)
Falsade och bockade klart en plåt för fastsvetsning, men hann inte svetsa den ikväll
Hallå, dags för en uppdatering igen..=) Då har man svetsat klart bakluckan ikväll, bara att spackla nu. Tennspacklar skarvarna först och sen finspacklas de..
Trevligt att följa. men händer nått annat men luckan än att bara strippa den ? tänkte när du på kjolpaketet går vägen att inte vilja ha vad alla andra har. kännetecknet hos så gott som alla sylade golfar är ju tyvär att bara lägga igen allt. kanske komma med nått annorlunda ?