Undrar kort & gott om det finns något bra klarlack på sprayburk som ger en bra blank och flashig finish eller är det kompressor som gäller? har nämligen inte tillgång till kompressor så skulle vara kul ifall de fanns något bra klarlack på sprayburk!
Prova MO-TIP burkarna, finns på Mekonomen eller Micro, annars finns det firmor som är inriktade på målarfärg och billacker, billackering huvudsakligen, dom ska kunna slå upp det i sprayburk också annars har jag för mig.
Prova MO-TIP burkarna, finns på Mekonomen eller Micro, annars finns det firmor som är inriktade på målarfärg och billacker, billackering huvudsakligen, dom ska kunna slå upp det i sprayburk också annars har jag för mig.
Okey, ska kolla lite med lackfirmor! tack för ditt svar det enda hehe
Jag köper min på samma firma jag köper originallacken från. Kostar 70spänn burken där jag handlar. Använd för allt i världen bara inte sprayfärg som du är osäker på om den fortfarande är fräsch. Har jag lärt mig nu iaf.
Jag köper min på samma firma jag köper originallacken från. Kostar 70spänn burken där jag handlar. Använd för allt i världen bara inte sprayfärg som du är osäker på om den fortfarande är fräsch. Har jag lärt mig nu iaf.
70 spänn måste ju finnas nått dyrare som ger fin blank yta
Nejdå, klarlacken fungerar finfint, men ja, betala mer om du vill. Men som sagt, ring billackerare, gärna de som jobbar med originalfärgerna till din bil. Då bör du få en som passar bra ihop, mest troligt samma som dom använder.... Vad ska du lacka? Vingen?
Nejdå, klarlacken fungerar finfint, men ja, betala mer om du vill. Men som sagt, ring billackerare, gärna de som jobbar med originalfärgerna till din bil. Då bör du få en som passar bra ihop, mest troligt samma som dom använder.... Vad ska du lacka? Vingen?
mjo ska ta o kolla runt lite, mjo vingen borde jag få lite mera blank än.. tyckte in den blev så flashig så att säga...
var och köpte nytt klarlack nu (MOTiP acryl) samt MOTiP Plastic primer då jag ska lacka om bakkofångaren. har nu 2 frågor.
1) skulle vilja testa lacka med den nya klarlacken på vingen, dock har jag redan klarlackat med den annan lack, är det lugnt att lacka på nya lager bara, eller bör jag typ sandpappra med 600 först?
2) angående plastic primern, den är ju genomskilnig, ska man lacka vanlig (grå) primer ovanpå det eller direkt färglacken?