3291
Sök

Vad är det värsta o mest plågsamma ni råkat ut för?

Totalt okunnig
413 Inlägg
5 juli 2012
Bitestikelinflammation. Pungen var lika stor som en melon. Smärtan går inte att beskriva.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
5 juli 2012
Blev knuffad igenom en glasruta när jag var typ 15(?)
Skar upp ansiktet rätt bra.
Missade "allt viktigt", och varken själva knuffen eller att ha läppen i 2delar gjorde speciellt ont. Men bedövningen på akuten efteråt, FAR ÅT HELVETE.

Utöver det så har jag bara blivigt av med en fingertopp i en sån där potatis-skivare tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

735 Inlägg
5 juli 2012
slog i ett bord så kulan i axeln klöv sig, gjorde inte så ont till att börja med, men när jag efter 10-15 minuter fick för mig att den hade gått ur led roll och börja dra i den då kändes det lite värre. smile

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

1 722 Inlägg
5 juli 2012
John87 skrev:
Fredrik89 skrev:
min värsta skada hände för några år sen då jag satte min vänsterhand i en vedklyv och kapade av den.. men dom på sahlgrenska fick allt ihop den:) men de va inte någon skön upplevelse om man säger så

På tal om det måste jag berätta en rätt grym historia! big_smile

Min gammel-mormor (ålder 80+) va ensam i sommarstugan. Hon hade lagt ut fiskenät som hon tog upp och hängde upp på en vägg.
I det satt en jättegädda som hon skulle pilla ner, varav den bet av henne tummen.
Och med "bet av" så var den helt av.

Saimi (som hon heter) svor lite, gick in till stugan, hämtade en plastpåse som hon la fingret och handen i. Sen gick hon till närmsta affär då hon inte har körkort.

En tant på ~80 år går alltså med ett avhugget finger i en påse i en mil till affären för att få tag på en telefon att ringa ambulans med.

Behöver jag säga att hon skaffade sig en mobil efter det? tongue

Hehe vilken mormor big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

1 722 Inlägg
5 juli 2012
Hoja vilka berättelser big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Girls go fast
893 Inlägg
5 juli 2012
En av unghästarna i Skåne sparkade mig på höften och låret. Jäkla fin lårkaka efter det.

Efter jag trillade av min häst och bröt bägge benen i högerbenet så trodde undersköterskan på akuten att bara det ena benet var av och klämmer åt runt benet och jag skriker som en stucken gris och hon fattar inget...

Trillade av hästen igen i vintras på asfallt och fick hjärnskakning. Ingen höjdare de.

Bilolycka med exet som kracha in i en lyckstolpe så allt glas på passagerrdörren går sönder och på något vis lyckas jag få glas I halsen :S

Kraschat hjärta i några år men de är bara bra nu smile
Senast redigerat av NETTAN (5 juli 2012)

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

3 354 Inlägg
5 juli 2012
Fick ett infekterat sår som blev en böld på ländryggen.
Enda sköna ställningarna var att stå eller ligga på mage.
Inne på sjukan så frågade de om jag ville ha bedövning vid tömningen. Hatar sprutor så jag avböjde.
Innan kniven nuddade huden sa läkaren att det inte kommer kännas nåt då nervändarna var "döda"

Smått BS. Kände allt vad läkaren gjorde med kniven.
Efter hålet var gjort blev det tömning och saltlösning varje dag i 2-3 Veckor

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Girls go fast
893 Inlägg
5 juli 2012
Har även lyckats cykla ner i ett ganska djupt dike.vad väl ca 9-10 år och hade lärt mig cykla utan att hålla i mig men glömde attt de var bakåttramp på cykeln. Istället för att cykla/ gå hem igen (skedde ca 200 meter hemmifrån) så gick jag ner till fritids med blodet rinnandes överallt och man kunde se ner i det djupa såret.

Kan tilläggas att pappa var hemma då med ambulansen (han är ambulanssjukvårdare/ambulansförare) så valde jag fritids ist. Allt för att slippa akuten. Har ett fint jack på 2 cm i höger hand.

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

35 Inlägg
5 juli 2012
Värsta jag varit med om är ett skrapsår. Som började på knäna - lår - mage - bröst - ansikte och slutade vid hårfästet. 3 hål igenom överläppen och stenarna i ena knät tog 3 besök hos läkaren för att få bort. Hur?

50km/h skjutsad på cykel nerför med en underbar grussväng som avslut, föraren ramlade av på gräsmattan bredvid ska tilläggas. Det var den sommaren smile.
Senast redigerat av jockejr (5 juli 2012)

Förjaevle Brao
555 Inlägg
6 juli 2012
Närkontakt med en bandsåg , 21 stygn i handen och halvt avsågad tumme.
Rekommenderas INTE!

489 Inlägg
6 juli 2012
Nu ska vi se.
Antingen är det när jag lyfte dåligt med ryggen för snart 7 månader sen, knakade till lite elakt och blev sängliggandes för dagen, vissa dagar gör det fortfarande ont nog för att röra sig väldigt försiktigt..
Eller när jag slet sönder lite muskelfästen i ena axeln efter jag sprungit, halkat och landat på den...
Gjorde så satans ont så jag knappt kunde röra på resterande kroppsdelar, tog cirka ett år innan jag var helt återställd..

Sen mindre smärtsamma dock irriterande saker som den gången jag råkade sätta 10'ans borr i tummen så den tuggade sig ner till benet och huden satt "upplindad" på borren ... Turligt nog hade jag vettet att backa borren och fort få tag på en hel del kirurgtejp..

Jojustja, åkte fullfart genom en puckelpist på snowblades. Fast snowbladesen var i luften och huvudet utgjorde min kontaktyta med puckelpisten.
Vaknade efter ett dygn på Falu Lasarett. lol

Edit: Kom faktiskt på en annan kul sak.
Var så otroligt fly förbannad en dag så jag slog rakt in i en gipsvägg, som visade sig vara betongvägg.
För det var inte väggen som vek sig, utan två knogar som bestämde sig för att gå av från dom långa benen i handen... Lagom skönt när jag försökte "rulla ihop handen" och det ploppade till litegrann, handen blev genast lite mer deformerad.. hua.

Kan ju förövrigt säga och hålla med några andra i tråden, att fysisk smärta är ingenting mot psykisk.. hmm
Senast redigerat av Bonehead (6 juli 2012)

731 Inlägg
6 juli 2012
Brytit armen, somnade av smärtan. Fan kroppens bedövning är bra ändå!

74 Inlägg
6 juli 2012
hög med yxa i lång fingret, vetefan hur ja lyckas, mindre än 1cm till så hade ja tappat den, spricka i foten, det är väl de värsta jag har haft.

1 319 Inlägg
6 juli 2012
Jag är en mästare på att åsamka mig själv  skador, brutna armar, fingrar, knogar, tår, nyckelben. Slagit ut tänder, fått sy lite här och där i ansiktet, brännskador och massa annat klumpigt.

Men det värsta var nog när jag bröt armen ganska nära handen, benen låg ganska konstigt så dom fick spika ihop armen, hade gips från fingertopparna upp till axeln i 8 veckor. När gipset togs bort stack det ur spikar ur armen, 10 cm ifrån handleden, dessa drog dom ut med en tång smile.

_----------'

Pim_Pim
6 juli 2012
turbo300e skrev:
hög med yxa i lång fingret, vetefan hur ja lyckas, mindre än 1cm till så hade ja tappat den, spricka i foten, det är väl de värsta jag har haft.

Ja fy fan..
Minns när farsan kom in i huset med halva långfingret i handen och sa att han huggit av sig fingret. Äckligt som fan var de.

74 Inlägg
6 juli 2012
Pim_Pim skrev:
turbo300e skrev:

Ja fy fan..
Minns när farsan kom in i huset med halva långfingret i handen och sa att han huggit av sig fingret. Äckligt som fan var de.

ajaj , ja kan säga att det är inte skönt , haha

Pim_Pim
6 juli 2012
turbo300e skrev:
Pim_Pim skrev:
turbo300e skrev:

Ja fy fan..

ajaj , ja kan säga att det är inte skönt , haha

Det kan jag tänka mig.. tongue

1 412 Inlägg
6 juli 2012
En elmotor på ca 120-130kg föll 20cm ner på en chassibalk vid montering i en maskin med mitt ena finger mellan, definitivt det värsta än så länge.

918 Inlägg
7 juli 2012
Var nog när jag körde i diket med postlastbilen, blev att käka smärtstillande i 2 veckor tror jag det var men jag slängde dem efter en vecka. Var full fart 2 dagar efter trots värk smile

Seg bôvel
322 Inlägg
7 juli 2012
Har haft en jäkla tur med skador osv, enda som hänt var när jag bröt handleden på en idrottslektion 1999. En inte alltför trevlig känsla.

Igår lyckades jag dock att trampa på en av brorsonens legogubbar, barfota. Detta fenomen borde omedelbart införas i SAOL som en definition av ordet "smärta".

Sök