3174
Sök

Stor köp! Behöver råd och hjälp!

67 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Hej gott folk! Nu har lönen rullat in och ska köpa lite ljud! Behöver råd och hjälp! Ska sitta i en 740! Som är min första bil, men ska ta med mig ljudet till nästa bil som blir till sommaren..

Kan börja skriva att jag redan har mutant bas och slusteg "paket" redan! *Ny köpt* se länk!

http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=12307

Funderar på vilket fram system jag ska ha men blir nog kicker ks 5,25, som jag till att börja med ska driva med stereon! Se länk!

http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=10148

Ska även ha mig ett par 6x9 men nu till frågan kan jag köpa detta paket och brygga det 2 kanaliga till mitt monosteg så jag slipper dra ström till det med? se länk!

http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=10064

Eller ska jag köpa mig ett redigt 4 kanal steg och koppla 6x9 och front system till?

Sen blir det nog ett optima gul också när man redan håller på! Som jag tänkt byta ut som det batteriet som ligger under huven nu!

Är inte så bra på ljud men kan och vill kunna lite iaf! Nu till frågan skulle detta funka? Skulle vara tacksam om ni gamla rävar kunde skriva en rad vad just ni tycker!?

M.v.h Mikael

Evolution
1 627 Inlägg
19 oktober 2007
kolla gärna priset på optima gul kontra tudor maxxima samma batteri typ fast tror tudor är billigare

Fäll ner pungen och landa

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
19 oktober 2007
KS kittet är bra iallfall det kan jag gå i god för.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

67 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
BMTech skrev:
KS kittet är bra iallfall det kan jag gå i god för.

Mm hört gott om det! Lyssnar på techno och euro trance!
Vad tror du om att köra det på stereon då?´Till att börja med iaf nu över vintern i 740:in!

162 Inlägg
19 oktober 2007
Vad gäller batteriet kan jag rekommendera Maxxima 900 Deep Cycle  det är billigare och minst lika bra som Optima. Finns på b.l.a. på Autoexperten.
Du lär inte bli nöjd med ljudet fram om du driver dom med stereon, alla högtalare "vill" ha steg.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
19 oktober 2007
6x9orna kommer spela grymt mkt mera om du kör dom på steg och 5,25orna på stereon, det kanske inte är så kul hmm
Senast redigerat av tsdi (20 oktober 2007)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

1 634 Inlägg
20 oktober 2007
Skippa 6/9" och satsa de extra-pengarna på framsystemet och installationen wink tjena va ballt det är med ett bra framsystem, eller om nu KS låter så bra (inte vet jag) köp 2st wink

Självklart skall du ha allt på steg, annars låter det inge vidare med eftermarknadshögtalare.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

67 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
Jo sant, Optima är bra dyrt, men kom gärna med mer tips på batteri, ska ju slänga ut det gammla och ersätta med det nya så kmr inte funka som nått extra batteri! Sen till detta med att om jag har 2 slusteg, mitt monosteg och sen det som ska driva 6x9 eller front systemet, är jag tvungen att dra dubbla stömkablar eller kan jag koppla in 2 - 4 kanal steget till mitt mono steg så det får ström igenom det? Fan vad jag känner mig dum men hoppas ni fattar?

Mvh Mikael

658 Inlägg
20 oktober 2007
ZNICE skrev:
Jo sant, Optima är bra dyrt, men kom gärna med mer tips på batteri, ska ju slänga ut det gammla och ersätta med det nya så kmr inte funka som nått extra batteri! Sen till detta med att om jag har 2 slusteg, mitt monosteg och sen det som ska driva 6x9 eller front systemet, är jag tvungen att dra dubbla stömkablar eller kan jag koppla in 2 - 4 kanal steget till mitt mono steg så det får ström igenom det? Fan vad jag känner mig dum men hoppas ni fattar?

Mvh Mikael

Så länge du dragit tillräckligt grov kabel så går det bra att brygga strömmen mellan stegen, alternativt använda någon typ av kopplingsplint.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Sök