3743
Sök

Vilken bil rekommenderar ni?

4 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
Tjenare:) Jag har nyss blivit medlem här och är 16 år gammal, så visst är de tidigt med bil.
Men liksom ni så gillar jag bilar väldigt mycket och undrar:

Vilken bil passar till mej som 18 åring?

Detta ska göras med bilen:
* trimma den, antagligen trimchip + avgas, luftfilter m.m.
* styling så som, kjolpaket, fälgar, ljud, eventuellt lack sen småsaker

Den ska väl kosta ca 20 000 kr skulle jag tro.

Jag har tänkt på att en SAAB 900 hade passat perfekt, har hittat trimsatser för ca 10 000 kr, olika fina fälgar och kjolpaket m.m.

Men vad säger ni?

bilen ska naturligtvis tåla att trimmas till ca 220 hk, utan tat nått händer och att man alltid ska kunna köra med den.
Vill som sagt ha en bil för runt 20 000 kr å sen styla å trimma för resten av pengarna man har...

Ha de fint!

/bengan

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 oktober 2007
Har du trimplaner så satsa på en turbobil direkt.
Att trimma en sugmotor är jäkligt dyrt.

Det va mina två ören just nu. Kanske slänger in mer tips och funderingar om jag orkar senare tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
29 oktober 2007
Om du gillar 900 så kör på det men jag valde en 9000 (CD) som förstabil och den har jag ännu (jag e dock ingen bilmeck så den e inte trimmad eller nånting)

9000 e ju en hel skeppslast rymligare, hatar morsans 900s -97 för den e så trång att sitta i.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

4 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
okej, men att den e trång spelar inte mej någon roll då jag är liten....

men jag har trimplaner, men en 900 utan turbo, är de inte bra å trimma dem?
eller om vi säger så här, vad är skillnaden på att trimma en bil med och utan turbo ?
Man länner väl av trimningen när de stiger med över 30 hk, eller?

/ bengan

321 Inlägg
30 oktober 2007
_bengan skrev:
okej, men att den e trång spelar inte mej någon roll då jag är liten....

men jag har trimplaner, men en 900 utan turbo, är de inte bra å trimma dem?
eller om vi säger så här, vad är skillnaden på att trimma en bil med och utan turbo ?
Man länner väl av trimningen när de stiger med över 30 hk, eller?

/ bengan

Om du ska trimma, är det helt klar överladdning som gäller, annar blir varje hästkraft mycket dyr.

Ska du sen turbokonvertera osv. får du massa extra krångel vid besiktningen plus att det blir alltid dyrare att turbokonverta än köpa turbobil, iaf när vi pratar Saab.

Så ska du trimma, köp en bil med turbo från början. För 20000kr får man väl en helt okej 900 el. 9000 turbo?
Senast redigerat av HardCore (30 oktober 2007)

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
30 oktober 2007
SAAB 900 turbo och sedan ett viggen-paket så har du bil som är snygg och sen går det att få riktigt bra snurr på dessa!

-Mike-

leo_m83
30 oktober 2007
nissan 200sx s13 /s14 är det du ska ha. Bra trim möjligheter, grymt mycket trim och styling till de till rätt pris. starkt rekomenderat!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 oktober 2007
leo_m83 skrev:
nissan 200sx s13 /s14 är det du ska ha. Bra trim möjligheter, grymt mycket trim och styling till de till rätt pris. starkt rekomenderat!

Hitta en bra 200sx s13/s14 för 20.000.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 Inlägg
30 oktober 2007
hej jag föreslår om du ska trimma en bil så skulle jag ha valt en volvo turbo cool

mvh amy

Saab tokig tjej
43 Inlägg
30 oktober 2007
Om du har en turbo bil och trimmar den så känner du hk mycket bättre än om du tar en vanlig sugis motor och trimmar den.. så sikta på en saab 900 turbo från början.. sen slipper du besiktings dravel m.m... Håller med MikeAero.. )00 turbo och sen viggen kjolpaket där så har du dig en grymt snygg bil:)

*Tk, Max, Sara & Sötnosen <3*

4 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
okej, jag gillar inte volvo fast dem är bra at trimma, känns "gubbigt"

men saab 900 ser fina ut, skulle ni kunna ge en länk til len sida som har fina kjolpaket, spoiler vinge m.m. till e saab 900, och som inte är svindyrt...

Men angående miltal...om man ska köpa en bil och trimma den + styla, hur många mil tycker ni den max ska ha gått då?  tänker på en saab 900 turbo..dårå.

Ni får ursäkta att jag ber om länk till sidor, men än så länge e jag "noob" på bilar och kan inte så många sidor...

ha de!

/bengan

Sök