Det blir 100% det där. Där ser du att du valde rätt paket Ps. Du ska fästa den upptill också (mot huven/huvlåset). Återanvänd original plåtdetaljer så blir det stadigt och bra.
Mät alla avstånd riktigt noga innan du monterar på det. Försök centrera fronten så väl du kan. ¨Då blir det absolut bäst passform mot ljusen och motorhuven. Det är viktigt för slutresultatet. Du kan ju alltid schimsa upp allt innan du slutmonterar
det gick bara sätta mittfästet på ett sätt gick emot kanterna på sidorna och det gick emot fronten. så får hoppas det passar som det sitter nu annars får ja ta bort det och bygga nytt... har inte tagit dom som går via ljusen o bort.. dom är helt upprostade så går inte använda dom. så får sätta något annat emellan dom 4 struv vid huvlåset så det blir tajt
går väl borra upp hålen för dom 4 skruvarna annars så man kan passa in allt perfekt... är ju bara använda bricka så skruven inte går igenom:)
har varit ute och provmonterat den med fästet.. skiljer 2-3 mm åt ena hållet. så får väl borra ur hålen lite så ja kan flytta dom åt sidorna lite.. den ligger bra vid motorhuven men den är inte helt fastsatt så får se när jag monterat fast den..
Flytta bak balken och räcker inte det får du kapa bort lite på insidan spoilern, så gjorde jag på min JMS-front. Att ta bort balken är som att be om att dö om man frontar någon/något!
tanken va att ta bort den tills jag monterat allt och lackat för o kontrollera att allt sitter som det ska om det inte går när man flyttar tillbaka den...om det inte går när man flyttar tillbaka den får man ju bygga om den...är 2 saker på den som sticker ut som gör att det inte passar o dom kommer isf göras mindre av en erfaren svetsare. så den kommer sitta på när bilen körs på allmän väg!
Nu har man varit ute och passat in fronten på bilen.. den sitter bara fram inte i skärmkanterna. är vid ena lyset det inte är riktigt bra men går inte få det bättre då måste ja plasta oom frontspoilern.. och det orkas inte för tillfället... kan gå och ändra ljuset istället
va tycker ni? ska prata med lackeringfirman på måndag om lack av bara kjolpaketet till svart. har dykt upp andra saker i motorn som måste lagas innan och har inte pengar då till o lacka om hela bilen än tyvärr. så det får bli senare förhoppninsvis innan elmia om man inte ska åka me rosa:P haha