3058
Sök

kan det vara Lmm som är kass? volvo 744tic

602 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
tjenna jo sitter ännu här och vet inte vad som är fel, historian - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=61142

men jag har märkt att när man ska starta den så typ "kluckar" det från Lmm:en (luftmassemätaren) och vi mätte ohm grejen på den och det var inget som stämde ett dugg med vad det skulle vara. så det kan ju vara den asså. vad tror ni?

Alltså den startar ibland, facktist ofta nu men sen där den efter typ 5sec. båda pumparna går som dom ska och det kommer bränsle till motorn, har bytt bränsleräle och bränslefilter, kollat det mesta! tänder på alla stifften och så. så de borde nästan vara Lmm?
mvh

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

510 Inlägg
5 november 2007
Nyman_ skrev:
tjenna jo sitter ännu här och vet inte vad som är fel, historian - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=61142

men jag har märkt att när man ska starta den så typ "kluckar" det från Lmm:en (luftmassemätaren) och vi mätte ohm grejen på den och det var inget som stämde ett dugg med vad det skulle vara. så det kan ju vara den asså. vad tror ni?

Alltså den startar ibland, facktist ofta nu men sen där den efter typ 5sec. båda pumparna går som dom ska och det kommer bränsle till motorn, har bytt bränsleräle och bränslefilter, kollat det mesta! tänder på alla stifften och så. så de borde nästan vara Lmm?
mvh

Min kluckar med .. Låter som man slår metall emot metall .. Gjorde den innan när bilen fungerade med .. Men nu funkar inte min xD Och den kluckar fortfarande .. Mvh Johan

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
6 november 2007
Du nämnde i förra tråden att dumpventilen var i öppet läge?!, du har inte testat att byta tbx till orginal dump.

Annars vad händer när den inte startar?
Får den ingen gnista?
Får den inget bränsle?
Får den både bränsle och soppa?

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

602 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
_TiNcO_ skrev:
Du nämnde i förra tråden att dumpventilen var i öppet läge?!, du har inte testat att byta tbx till orginal dump.

Annars vad händer när den inte startar?
Får den ingen gnista?
Får den inget bränsle?
Får den både bränsle och soppa?

fast jag tror inte att det är dumpen ändå.

Den får gnista, och den får bensin!
i instruktionsboken stog det att om den inte startar med får gnista och bensin, då kan det vara, bränslefiltret (bytt) bränslepumpen (kollat båda o dom funkar) eller Lmm.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

80 Inlägg
23 december 2007
Jag har precis samma fel på min 740 tic, jag har bytt LMM, lambdasond, tändkablar, stift, olja, oljefilter. Den går bra när den är kall men dör när den är varm på tomgång.
Men släpper man gasen väldigt sakta och låter den sjunka i varv till så händer det att den ihåller sig i liv. När den väl går på tomgång så går den klockrent, håller sig på samma varv. Ska kolla med startgas om den nyper luft någonstans.
Hittar du felet kan du ju skicka ett pm!

Volvo & Audi!

Sök