Vilken fin sändning du fick hem.. Jag får ju hålla mej till april innan mina grejer börjar trilla in.. Blev riktigt snyggt med instrumenthuset.
Funkar Dawes Device bra? Tänkte på om den håller "rätt" laddtryck över hela registret. Vill ha upp mitt ladd till sommaren, åker med 0,5 i ladd, inte kul när man testat på 1bar..
Får önska ett gott nytt år och hoppas att allt lirar som det ska.
Japp den skall enligt vissa tester vara den bästa på hela marknaden.
Tack så mkt, får önska desamma och ett nytt spännande bilmekarår
stork3n skrev:
om bilen kommer från tierp, så kan jag ha åkt med den ungefär 600 meter, jodå kändis här, om det e den bil jag tror att det är ser frächt ut!
Japp den är från Tierp faktiskt, jasså är den kändis inga hemska saker hoppas jag
kevlar_soul skrev:
Jasså blev det en Dawes Device för dig också
Ja det var lika bra att göra det ordentligt från början.
Du måste ta och få på den där himla ljusboxen nu så vi kan leka rallyförare och leka på isen snart! Men jag tror vi kör banan ett par varv i ljuset först så man har lite koll
Efter kraftiga påstridningar bestämde jag mig för att börja koppla alla jävla kablar till ljusboxen, hann bara med alla på själva boxen, nästa steg blir att koppla alla relän och skit under huven, men det lär jag nog göra i helgen.
Fick en lysande ide och tänkte att för enkelhetens skull kunde man ju använda isokablage, går ju smidigt att ta av den då med
Jag har varit lite smått oroad ett tag över scoopet för det kommer ju in vatten rakt över defienheten samt batteriet så jag tänkte fixa ett snyggt skydd i alu eller liknande över som man kan fälla upp om man behöver pilla.
Va smart med kablaget, då går det snabbt att ta av. Det där skyddet, gör det i kolfiber, för det skulle bli snyggast.
Ja kolfiber hade jag inte ens tänkt på
Klart som fan jag skall göra det så!
Enklast är ju att göra det i alu sedan bara fetta in det sedan kan man gjuta flera stycken
Är du ute i garaget idag eller är du ute på sjön och kikar när rallysnubbarna sladdar runt? Hur ser det ut med snövallar? Kan vi få tag på en stor snöslunga så vi slipper vallar? Jag vill inte få baken in i någon snövall IAF Seså, koppla ljusbox nu!
Äntligen!! Blev riktigt bra med boxen, hoppas att du inte har 100W lampor till ljusen i boxen? Såg lite klent ut med vanliga ISO-kontakter, de grejerna vi säljer till rallygubbarna är betydligt större.. Men återigen så blev det riktigt läckert.
Äntligen!! Blev riktigt bra med boxen, hoppas att du inte har 100W lampor till ljusen i boxen? Såg lite klent ut med vanliga ISO-kontakter, de grejerna vi säljer till rallygubbarna är betydligt större.. Men återigen så blev det riktigt läckert.
Tackar
Jo det är 100w'are, bytte ut isokablaget till lite görvre doningar. Blev kopplingar som dom använder på högspänningsledningar i lokala torvfabriken så det skall nog fungera dugligt
Det låter bra det.. Blev lite orolig när jag fick se ISO kablaget.. Lätt hänt att det blir lite för varma kablar och andra otrevligheter.. De nya kopplingarna ska ju klara av det nya jobbet..
Fan vad grymt det blev! På med lite färg på den där ni så är den fit for fight. Måste kika på den där IRL, får väl göra det i helgen eller nått då. Neh, nu bär det av mot sängen, ses imorgon!