TobbeE_87 skrev:
Som redan skrivits femtielva tusen gånger här så säjjer alla "experter" att man ska ha bästa däcken bak för att minska risken för (oönskade) sladdar...
De kan säkert stämma fint, men jag har lite svårt å förstå de, tycker de känns som att inte äta medicin mot en sjukdom för du kan få bivärkningar av medicinen så de är bättre å va sjuk...
Har ju hellre styrning och bromsförmåga så ja kan bromsa och/eller väja för ett hinder och riskera en sladd, än att ja bara åker rätt fram å krockar... Men de kanske bara är jag som tycker så
Vet ju iaf var jag lägger bästa däcken på Audin, kan ju säjja att de inte är bak iaf
Är alltid lika kul när vägen svänger å bilen bara fortsätter rakt fram oavsett vad man gör... Har varit nära diket mer än en gång bara för att framhjulen tappat styrningen å bakhjulen bara skjuter på rakt fram... OK, kör lugnare då kanske en del av er tänker, men när man kommer rullande på tomgången på 2an i 15km/h å ändå glider rakt fram i rondellen med svängda hjul, mot en polis, hur kul känns de då på en skala från 1-5?
Nä, oavsett vad experterna säjjer så kommer jag köra med bästa däcken fram, bromsar och väjjer hellre för en älg (eller ännu värre, Kalle 5år) och får ett kast i lägre fart, än kör i full fart in i älgen (eller Kalle 5år)...