3376
Sök

Inspelning av MDS bas

29 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
#1
Har nyligen beställt en 12" MDS Fanatic bas och ett C4 (4-kanals) slutsteg.

Hur många timmar ska man spela in basen??

1 631 Inlägg
13 november 2007
#2
Jeppee skrev:
Har nyligen beställt en 12" MDS Fanatic bas och ett C4 (4-kanals) slutsteg.

Hur många timmar ska man spela in basen??
Så länge du inte tänkt köra dB-drag med den så är det bara att poppa på. Det som händer är att den efter ett antal timmar ändrar karaktär och börjar låta som det är tänkt.

Beroende på hur hårt du pressar den så tar det olika lång tid. Ju mer konen får röra sig ju fortare går det. Räkna nånstans runt 50 timmar.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

16 Inlägg
13 november 2007
#3
Funderar själv på att beställa en sådan bas.. Är den bra?

Old Volvo's never die, they only go faster ;)

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
13 november 2007
#4
spela lite lugnare än tänkt den 1a timmen då de brukar kunna vara riktigt hårda då. men sedan är det bara och poppa på. men kanske inte så bra å dra på högsta volym på en bastest sak direkt utan vänta lite med det.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

121 Inlägg
13 november 2007
#5
Jeppee skrev:
Har nyligen beställt en 12" MDS Fanatic bas och ett C4 (4-kanals) slutsteg.

Hur många timmar ska man spela in basen??
Iochmed att gummiupphängningen är styvare innan den är inspelad (gäller inte alla basar) så kan talspolen slita ont (lossna från spindel/konan) vid hög belastning.

Har aldrig sett det själv men rent teoretiskt så...


29 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
#6
Okej.. Fick lite olika svar men^

Jag kan tyvärr inte svara "generation_240" på hans fråga... än. För jag har inte fått hem grejjerna än.

Dessvärre kan ja säga att om du vill köpa en sån baslåda så kanske du lär skynda dej lite. För jag frågade om dom hade många kvar å han sa att han trodde dom skulle finnas kvar ungefär två veckor till och det var knappt en veckan sedan han sa det^

311 Inlägg
17 november 2007
#7
ja, för att påskynda ditt köp säger han så big_smile

Pv med preppad b20..

159 Inlägg
20 november 2007
#8
spela ganska lugnt i början, men inte alldeles för lugnt heller tills du har spelat runt 20 timmar sen an du öka lite ju längre du har spelat=) vid runt 50-60 timmar är dom så gott som färdigt inspelade smile Lycka till!

Power is nothing without control -AUDI- de e grejer de!

177 Inlägg
20 november 2007
#9
Ja köpte 2 10" å ett steg som min kompis lånade, han ringde 1-2 dagar efter å sa att han hade spelat sönder basarna, frågade om han hade spelat in dom nåt då fråga han va de va. Dom på affärn sa att dom va totalt sönderspelade å frågade va som hade hänt, sa att ja låna ut dom åt en kompis som spelade högt direkt å då kolla dom på mig precis som om ja va helt dum i huvve. Sen fick ja nya på garantin som ja spelade in mellan freda kväll till sönda morron, funka hur bra som helst sen. Så spela in basarna innan du börjar fjortisdunka smile


2 283 Inlägg
20 november 2007
#10
Fråga Iceled, han är kung på sånt här.

R.I.P. Michael Jackson!

tokfrans
982 Inlägg
20 november 2007
#11
när de gäller mds..

hihih spela så den ryker 8-)

nej men 50 timmar?


8 156 Inlägg
20 november 2007
#12
Lite beror ju på märket. En del märken har ju högtalare som knappt behöver spelas in, medan andra låter skit (och inte tål någonting) förrän dom är inspelade.
Det bästa är att ta det lite lugnt den första tiden och öka volymen efter hand.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)


Sök