3022
Sök

Era tvångshandlingar?

terazzi
18 november 2007
låser alltid en gång, sen när jag e på väg så kollar jag igen så det är låst.. fast jag vet det är låst big_smile haha

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
18 november 2007
jag måste alltid ha jämna siffror på bilstereon smile 5, 15, 25 går inte bra tongue

Yrkesförare
1 073 Inlägg
18 november 2007
Måste alltid kolla P-bromsen på lastbilen flera gånger. Kan ibland vara halvvägs in på tex restaurangen för att gå tillbaka och kolla fast jag är 100 på att den är ansatt.

En annan är stereon och tv:n. Måste alltid vara jämnt på volymen. Kan inte koncentrera mig annars.

Maizer
18 november 2007
Jag får ofta för mig att jag måste fylla mina lungor till max, efter ett tag har man jätteont, men kan inte sluta. När jag inte lyckas fylla dem till max får jag typ panik, detta är oftast när jag ska sova eller är uttråkad, och det blir verkligen skitsvårt att somna av det.

264 Inlägg
18 november 2007
HyperSonica skrev:
slår mej själv på knät varje gång jag kör förbi en gul bil.. Det betyder väll tur har jag fått för mej tongue ha ha

Haah, Wtf! lol

264 Inlägg
18 november 2007
_Palmen skrev:
Kirreböna skrev:
Har en kompis som tror att han ska dö om volymen på stereon står på ojämn siffra:P

Jag har alltid jämn siffra på min stereo. Om någon annan höjer eller sänker så måste jag fixa till det om det blir på ojämt

ofan, jag som trodde jag var ensam om det, ha

7 120 Inlägg
18 november 2007
Volymproblem här också wink
Sen kan jag inte svara i telefonen under själva ringandet. Vet inte varför. Kan bara inte det big_smile

Colaberoende
1 219 Inlägg
18 november 2007
Trycker alltid 2 eller 3 ggr när jag ska låsa bilen fast en gång ska räcka.
Vid rödljus så måste jag alltid kolla så ettan ligger i genom att lägga i tvåan och sedan ettan igen. Brukar oftast vara en gång men kan bli 2 ggr.

/Ena

Move Your Mind
164 Inlägg
18 november 2007
Har för vana att nästan alltid kolla om jag verkligen låste bilen. Låser bilen, går ifrån den, för att 10 meter senare gå tillbaka och känna på handtaget så att den verkligen är låst...
Stereon är också lite lustig, oftast kör man på 10-15-20-25, vet inte varför, det bara blir så... hmm

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 november 2007
De flesta sakerna som nämnts verkar inte vara tvångshandlingar, utan bara vana/rutin.
En tvångstanke är när du måste göra något vid ett visst tillfälle och gör man inte det får man ångest och kan inte sluta tänka på det.

Har massor med tvångstankar, vissa jobbigare än andra.
En som tjejen ibland klagat på är att jag kollar alarmklockan flera gånger innan jag kan lägga mig för att sova.
Ställer klockan, lägger mig, kollar klockan, lägger mig och kollar klockan igen.
Om jag bara lägger mig och försöker intala mig själv att klockan är ställd på rätt så kan jag inte somna. Tillslut måste jag kolla klockan, och oftast stog den ju rätt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

DFFL
9 020 Inlägg
18 november 2007
r-ted skrev:
jag måste tanka när tankmätaren kommer ner mot halvtank... finns inget jobbigare än när tankmätarn kommer ner under halv tank.

Jag är tvärtom, jag tycker att det tar för lång tid att tanka så efter 20 liter så hänger jag tillbaka pumpen.

Enda tvångstanken jag har är nog att jag lägger fartkontrollen på 139km/h på motorvägen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

203 Inlägg
18 november 2007
Jag har också volymproblemet, gäller alla mina musikprylar, mp3-spelare, mobil, stereo osv. Har iofs en grym idé, varför inte låta tillverkarna ta bort de ojämna siffrorna så slipper vi problemet big_smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
18 november 2007
Jag kollar alltid att jag har husnyckeln med mig innan jag "rövar till" dörren (dvs tacklar den med arslet lol) så den låser sig.

I trappor går jag aldrig på trappsteget längst ner, varken när jag går upp eller ned för en trappa, vet inte varför egentligen men det är väl en gammal vana antar jag.

Vid rödljus lägger jag i ettan och frikopplar fram till linjen men sedan när jag står där så lägger jag den i friläge och i med ettan igen bara för att vara säker på att ettan ligger i, mysko tongue

Sen trycker jag med två gånger på låsknappen på bilnyckeln när jag ska låsa bilen men jag har ju en saab 9-5 så det är bara för att bilen ska TSL-låsa sig, då kan man inte ens låsa upp bilen med "plopparna" i bildörren utan man måste låsa upp med fjärren, det är ett extra stöldskydd som finns i saabs billarm smile
Senast redigerat av TBOC_Razor (18 november 2007)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
18 november 2007
tutar alltid 3 gånger när man åker över polcirkeln annars är det otur =/

162 Inlägg
18 november 2007
JoQ skrev:
Jag har också volymproblemet, gäller alla mina musikprylar, mp3-spelare, mobil, stereo osv. Har iofs en grym idé, varför inte låta tillverkarna ta bort de ojämna siffrorna så slipper vi problemet big_smile

Samma här, men jag kan bara ha på 5, 10, 15, 20, 25 o.s.v. Annars blir jag galen. Blir sjukt lättad varje gång man slår på en TV o de inte finns några siffror på den, bara en mätare som går upp eller ner. Verkar iaf inte vara ensam om o ha problem med volymkontroll. (skönt)smile

OSThenriksson
18 november 2007
Jag måste spotta 10 gånger innan jag går in i bilen, detta gäller igenom alla dörrar.
Lite segt med tanke på att jag är brevbärare och har 100 uppgångar, så det blir en del per dag=)

Sen kan jag inte ha något i knät när jag kör, om jag måste ha nått jätte nära så får jag ha det i handen.

OO=00=OO
132 Inlägg
18 november 2007
Lite volym problem här med tror jag roll
Har ju en dosa till tv:n och en till boxen och tv:ns volym måste stå på "8" på morgonen och kvällen  och på dagen ska den stå på "10" sen fin sjusterar man med volymen till boxen (finns inga siffror där) Om det skulle vara lite oväsen kan jag ställa in den på 12 men det är inte ofta... hmm

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

><((((º>
115 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
OSThenriksson skrev:
Jag måste spotta 10 gånger innan jag går in i bilen, detta gäller igenom alla dörrar.
Lite segt med tanke på att jag är brevbärare och har 100 uppgångar, så det blir en del per dag=)

Sen kan jag inte ha något i knät när jag kör, om jag måste ha nått jätte nära så får jag ha det i handen.

haha, vafan tongue

Både det där med volymproblem och ettan i och ur och i igen vid rödljus känner jag igen. Bara vana kan jag tänka mig, men om jag låser bilen endast en gång med fjärren så får jag ingen ro förrens jag gjort det igen.

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.

2 283 Inlägg
19 november 2007
Har en tvångs-sak att jag får inte gå på några linjer eller trampa på någon kant i när det är fyrkantiga gatplattor eller liknande.

Sedan att det är fixide linjer från allt och där jag går, får då inte trampa med halva foten på skugga och halv sol. eller trampa så att halva foten är på baksidan av gavlen medans andra på framsidan.

Låter lite sepe men jag vet inte varför jag gör det

R.I.P. Michael Jackson!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 november 2007
Det där volymproblemet har jag inte, det finns inga siffror på orginalstereon (AS3) i min saab 9-5 så det e lugnt för min del, däremot hade jag velat ha siffror på den så man vet hur man ligger till i förhållande till max utan att skruva upp fullt och sen ner lite granna och bara gissa tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök