2188
Sök

Norr Vs Söder

2 283 Inlägg
4 december 2007
Titan89 skrev:
Pikey skrev:
Malm3n skrev:
Ja hade Norrland inte funnits så hade ni fått sitta där i era sketna sabbar/volvos från -73 eftersom nästan alla bilmärken testar sina bilar här uppe i vintermiljö!!!!! sug på den ni big_smile

Du verkar inte ha hört talas om nurburgring då?

Det är där de testar bilar, eller aa Volvo och sånt testar man kanske i Sverige.
+ att uppe i norrland kan man köra som fan för där bor ju inga...

jaha okej så vad gör BMW, Audi, Porsche, VW och en massa andra bilmärken här uppe då? wink i Arjeplog dvs.

De testar sina dämpare på era kassa vägar.

R.I.P. Michael Jackson!

STREETRACER
892 Inlägg
4 december 2007
Gillar norr bättre...  det e juh piss här nere iaf.. slaskigt och jävligt på vintern och typ bara regnar all annan tid..

Gillar snön... tänk själv liksom

man kanske har 5-10 mil enkel resa till jobbet på många ställen men under ca 5 månader elr nåt (mer elr mindre?)  kan man åka ställ heela vägen till jobbet utan att ens behöva oroa sig för trafik elr pappa batong...  och man behöver inte provocera halvt ihjäl bilen för åka ställ.. dvs annu mera roligt för pengarna.. smile) underbart juh...  tycker det finns mkt bra med söder oxå givetvis eftersom jag bor här men om man jänför så hejar jag på norr iaf...

smile)

Bmc Crew

Maizer
4 december 2007
Izual skrev:
Maizer skrev:
Allt norr om uppsala är norrland. Norrland suger. Privatisera norrland, sälj ut det till kärnvapentester eller något sådan som kan ge oss i den riktiga befolkningen mycket pengar.

Har du inga vettiga argument så knip K****. Börjar bli småless på dina spydiga kommentarer i alla sammanhang.

Okej nu blev jag verkligen jätteorolig att du skulle ha retat upp dig på mig, PÅ RIKTIGT!!
Snälla du. Det är bara för mycket.
Hade jag dock sagt det samma om skåne så hade tongångarna varit annorlunda.

863 Inlägg
4 december 2007
Om dom ska plåga dämparna ska dom ju fara söderut där ni har vägbulor å skit var tionde meter!! ;P

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

Maizer
4 december 2007
Skyline_dennis skrev:
En annan bra sak med norrland är ju tex att vi inte får kaos i städernar för att det kommer 2cm snö. Det säger ju bara att hur mycke antisladd och skit ni har där nere i bilarna kan ni inte köra endå!

Du har väl varken körkort eller bil så känns som att du är lite fel person att uttala dig?

583 Inlägg
4 december 2007
Maizer skrev:
Skyline_dennis skrev:
En annan bra sak med norrland är ju tex att vi inte får kaos i städernar för att det kommer 2cm snö. Det säger ju bara att hur mycke antisladd och skit ni har där nere i bilarna kan ni inte köra endå!

Du har väl varken körkort eller bil så känns som att du är lite fel person att uttala dig?

Jag läser tidningarna... och jag har iaf krockat mindre än dig... wink

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

5 198 Inlägg
4 december 2007
Maizer skrev:
Allt norr om uppsala är norrland. Norrland suger. Privatisera norrland, sälj ut det till kärnvapentester eller något sådan som kan ge oss i den riktiga befolkningen mycket pengar.

Och Söder säljer vi till Danmark,,,

dARKiE
5 031 Inlägg
4 december 2007
Hur kan man uttala sig om tex skåne när man inte ens bott där? dubbelmoral.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Vw-mekare
15 Inlägg
4 december 2007
Visst skänk oss till danmark! då hade man ju fått bira billigt. och istället för att ha Christeer Sjögren som nationalidol hade man haft Kim larsen som är mö ballare!

Jetta 1989 :)

Sideways.nu
873 Inlägg
4 december 2007
jag föredrar söder så att man slipper snön

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
4 december 2007
Tror jag är en av dom få på denna sida som faktiskt KAN uttala mig om bägge sidor! big_smile

Född och uppvuxen i Skåne och har en underbar Malmödialekt. cool

Bor sedan mer än 2 år tillbaka i Söderhamn 7 mil norr om Gävle pga att jag flyttat ihop med en norrlänsk tjej. Vi flyttar förhoppningsvis hem till mitt älskade Skåne snart igen big_smile

Jobbat som yrkesförare i norrland i 2 år och kör mycket på Jämtland bla.

Kort sagt, jag har lite erfarenhet från en del platser här i landet, känner folk från norr till söder och kan härmed dra min slutsats:

SKÅNE ÄR OSLAGBART och det finns inget vackrare än att se en rödgul fana vaja i vinden cool

Darth Vader
1 644 Inlägg
4 december 2007
Jag har då bara bott i borås i mitt liv, men om jag skulle flytta så hade jag dratt mig norrut. Jämnare väder och mindre tätbefolkat. Att på vintrarna ha 3+ en dag och 3- nästa resulterar bara i en massa skitväder. Grått och hemskt.

Braaaaap?

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
4 december 2007
allt snack om att de är kallt o jävigt här uppe, ur fan kan dom då klara sig i t.ex svalbard där de är som Varmast +4 stort sett, o sen vrf sälja oss till kärnvapens tester?, vars ska då sverige få sin största inkomst gruv industrin? genom att höja bensin priserna ännu mer skulle jag gissa...., jajjomen de kan vara riktigt fint i nedre delarna av landet, har varit där en hel del o de är fint med härligt folk javisst !
men nog bor jag hellre här uppe vinter som sommar, då man slipper allt slask som bara blir på vintern där nere, här uppe har vi jätte fina vintrar med bra väder, finns de nå mkt skönare än att sitta o jäsa i solen en dag på skotern? njaa vet inte riktigt....tror inte de, inte vad jag tycker iaf...
Smaken är dom baken - delad.....

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Förjaevle Brao
555 Inlägg
4 december 2007
bor vell något åt söder(Värmland) å har int vöör i nörrland sö myck, men vesst kunn en tänk sig å bo i nörrland;)

385 Inlägg
4 december 2007
DoWahDiddy skrev:
Jag har då bara bott i borås i mitt liv, men om jag skulle flytta så hade jag dratt mig norrut. Jämnare väder och mindre tätbefolkat. Att på vintrarna ha 3+ en dag och 3- nästa resulterar bara i en massa skitväder. Grått och hemskt.

"Jämnare väder" ??
Höhö, här e det lika varmt midsommar som julafton tongue Det är väl ändå rätt jämnt? wink

Ford Racing
479 Inlägg
4 december 2007
Ja Sörlänningan är ju lite bakom flöte..! Hoppas ingen tog illa vid sig.

Ja Just!

1 997 Inlägg
4 december 2007
TheDeadDorkster skrev:
Enbart så ni vet: Norrland börjar först vid Umeå wink

Så ska de låta.
De börjar int vid Gävle eller nåt... big_smile
Umeå, eller möjligtvis Övik. Men inte längre! smile

Eliminator
1 441 Inlägg
4 december 2007
OK, jag har nog den bästa objektiviteten. Jag är född i Sthlm, uppvuxen i Luleå, bor sen 22 år i Småland Växjö. Har släkt i Värmland och i norra Norrland (Gällivare).
Norrland visst långa avstånd kan det vara om man bor väldigt off. Men inga norrlänningar gnäller över att köra 30-40 mil tor. Stockholm är helt ok att besöka, men bo där, aldrig.
Bor nu i Småland visst sommrarna är långa, men fan det regnar jämt här, tror växjö hamnar sist i solligan varje år. Inte är det särskilt centralt heller ganska långt till det mesta.
Sen har vi det eländiga saltet som tar död på bilarna.
Kommer ihåg när jag bode i Luleå, så kändes allt söder om Umeå som söder.
Som norrlänningarna säger om Sthlm även Fjollträsk kallat. Nog är det trevligt där, men det ligger lite avsides.
Norrland: Vinter = riktig vinter, sommar = riktig sommar lite kort bara.
Söder Kort vinter bra, mycket salt dåligt, Sommar långa bra,  mycket regn dåligt.
Sthlm, dyrt, ingenstans att parkera, inget får vara ifred Dock Sveriges huvudstad.

//Tommy.
Senast redigerat av Sokrates (4 december 2007)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

757 Inlägg
4 december 2007
måste säga att i norrland har man råd att bygga garage big_smile fast där är lönen sämre och allt betalas av stockholmarnas pengar. jävla robin hood skatt

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
4 december 2007
Pikey skrev:
Malm3n skrev:
Ja hade Norrland inte funnits så hade ni fått sitta där i era sketna sabbar/volvos från -73 eftersom nästan alla bilmärken testar sina bilar här uppe i vintermiljö!!!!! sug på den ni big_smile

Du verkar inte ha hört talas om nurburgring då?

Det är där de testar bilar, eller aa Volvo och sånt testar man kanske i Sverige.
+ att uppe i norrland kan man köra som fan för där bor ju inga...

då har du fått detta bakom foten tror jag.. hur kommer det sig annars att Merceres Benz, BMW, Porsche, Audi, VW, Bugatti, Lamborghini, Ferrari, GM och Continental gör sina vintertester här uppe?

Team Insane Racing

Sök