Lite info tack? (steg 2 chip till 200sx s13)

_westerberg_
12 december 2007 · 27 Inlägg

tjenare...

undrar hur mkt ett steg 2 chipp gör i en 200sx s13... hur många hk asså med bara chippet???

sen en sak till....
Ska man köpa FMIC eller saab 9000ic??
eller har ni nått annat tips så bara säg till...

Haaa de

Phaetoon
12 december 2007 · 8 156 Inlägg

Jag ändrar rubriken åt dig för att du är en så pass ny här.
Tänk på att skriva en lite mer informativ rubrik nästa gång.
/Moderator.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
speedshop
13 december 2007 · 246 Inlägg

Hk är väl rena stenåldern ..
Nm är väl vad man mäter i nu för tiden..
De där med Chip är för mig ganska löjligt trimmande
Har svårt att tänka mig en motor blir satan av ett chip utan modifieringar..
Man måste göra något med den innan man chippar den ..eller mappar typ andra kolvar kammar turbo.avgas.mm

First
13 december 2007 · 219 Inlägg

ca 40hk får du av steg 2 chipet sen kan du byta org avgas systemet så får du ut lite mer hk.
angående ic:n så kan du köra med 9000 ic:n men ska du trimma mer sen te.x. större turbo spridare m.m.m så är en fmic att rekomendera.

Charles_ Är nog fan bara bitter..
13 december 2007 · 365 Inlägg

200sx_bengan skrev:
ca 40hk får du av steg 2 chipet sen kan du byta org avgas systemet så får du ut lite mer hk.
angående ic:n så kan du köra med 9000 ic:n men ska du trimma mer sen te.x. större turbo spridare m.m.m så är en fmic att rekomendera.

Felfelfel, du får INTE 40 hk av enbart ett steg 2 chip! Steg 2 chippet tar bort laddtrycksspärren, ändrar tändningskurvan och bränslemängden in i motorn. Om du nu ska trycka in ett steg 2 chip och för att grejerna ska hålla är det en bra idée att göra som 200sx_bengan säger: Byta avgassystem 2½" och uppåt, oljekyl, större ic, nytt luftfilter, ny bränslepump är också bra (Bosch 040 eller 044 är att rekomendera) men sen för att ta ut lite mer effekt ur motorn så kan man antingen ställa upp laddtrycket med en digital laddtryckstyrning eller så sniktrimmar du lite och sätter på en pysventil på westgateslangen.
/ Kalle

Pain is temporary, Glory last forever.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang