Då blev det lite fix i helgen.
Köpte Mr_Wolfys gamla ratt som är en Luisi Grip
Drog till Ankan som fick löda på kabeln för tutan åt mig
Ryckte loss den gamla och på med den nya och sen ställde in den riktigt
Och såhär blev det, woho
Sedan skulle det bytas packboxar, remmar, olja+filter och bränslefilter, men bestämde att bara byta pboxen för vevaxeln då jag antagligen ska byta lyftare till sommaren så blir det byte av pboxen för kammen då istället. Åkte till brors granne som skulle hjälpa mig med bytet.
Så det börjades med demontering
Här var det grisigt och jefligt
Och här var markeringarna inte direkt rätt. När allting väl var borta så drog vi hjulet för oljepumpen/balansaxeln (till höger i bild) så den stog vid markeringen, men dubbelkollade aldrig att det var på just det varvet den skulle stå, så nu står hjulet ett varv fel, men det skall åtgärdas om 2 helger då jag är ledig.
Boven till allt oljeläckage och rem-slirande och nå vidare värst rent var det ju inte heller
Bort med den gamla och i med den nya
En av bultarna var inte i sånt bra skick och gick ju åt skogen, men hade som tur var en reserv
Sen blev det lite "socker-boost" med cola, singoalla och krämbullar
Sen byttes det olja och filter två gånger i hopp om att slippa ticket, men nån vidare värst jätteskillnad blev det tyvärr inte
Efteråt byttes det bränslefilter och fronthögtalare också, men jag lyckades väl dra ur sladdarna till högra högtalaren nånstans så den är ur funktion för tillfället men det ska fixas så snart som möjligt.
Mor var på Biltema i helgen och inhandlade volt, ampere och vattentemp-mätare åt mig och en 150delars verktygslåda
Så nu kan man äntligen skruva lite själv när man har verktyg